K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2010, 15:34   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
kan det være rigtigt

at jobcenteret forlanger at jeg skal gå til fysiterapeut men jeg kan ikke få nogen hjælp til det ?????
De skriver at mine sygedagpenge ophører hvis jeg ikke går til fys. da specilalægen har anbefalet lidt let træning pga min ryg. (har bla.fibromyalgi, hypermobilitet)
har så fået en henvisning og har været til 4 konsultationer hos fys. og det er fint nok, men det helbreder jo ikke, men gør at mine led og lemmer ikke sygner helt hen.

Var nede på min kommune idag for at høre om de kunne hjælpe økonomisk, men det kan de ikke, da jeg er gift og har et hus ( som skal sættes til salg) og så skal jeg gudhjælpe mig også lægge en blanket med afslag på lån fra div. banker med i den ansøgning som jeg til trods fik. Følte mig sgi helt kriminiel :O(

Jeg har vitterlig ikke råd, vi har ikke råd til at bo i vores hus mere efter at jeg er blevet sygemeldt og vi har 3 unger. Det er dælme ikke nemt :O(

Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 15:40   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg går ud fra, at du har fået et mundtligt afslag.

Du skal søge skriftligt.

Du kan så også skrive, om det kan være rigtigt, at I skal sælge huset... hvilket kan være svært i disse tider og jo ikke giver overskud til en ny bolig. Kommunen bør præcisere, hvordan en plan for jeres fremtidige boligsituation så ser ud og ikke "bare" slynge sådan en bemærkning i hovedet på dig.

Forlang at få en detaljeret plan for jeres evt. fremtidige boligsituation, da I evt. vil komme ud med tab på ejendommen, og at det måske vil tage adskillige år, før I MÅSKE kan sælge huset. Og så risikerer du jo en yderligere forværring af dit helbred, fordi du IKKE kan træne i ventetiden.

Du kan i et andet brev skrive og spørge, om det kan være rigtigt, at sygedagpengene stoppes, hvis du IKKE går til fysioterapi, da det jo IKKE helbreder, men blot er vedligeholdelsestræning/forebygger forværring.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 15:44   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vederlagsfri henvisninger

Kære Gunell.

At få vederlagsfri hnvisning er SÆRDELES vanskeligt og vil blive strammet op i fremtiden. Mange tror at bare du er syg nok kan du få vederlagsfri behandling.

Dette er ikke korrekt, men læs her hvor svært det er: http://www.sst.dk/publ/Publ2008/Plan...api_4jul08.pdf

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan det være rigtigt? tumnus Alt det andet 2 26-06-2012 18:25
Kan det være rigtigt? bianca Spørgsmål ang fleksjob 16 05-01-2012 11:00
Kan det være rigtigt? Tullepigen90 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-09-2011 22:52
kan det være rigtigt nikkoshadow Alt det andet 8 27-07-2010 21:53
Kan det være rigtigt? Virginia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 24-09-2008 23:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension