K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2010, 21:51   #11
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Vil da lige tilføje, at hvis man som i mit tilfælde er på kontant hjælp er der simpelt hen adgang forbudt bag disken , uanset om du så bare drikker kaffe,det er lige meget.

Jeg ved ikke engang om det er tilladt når man er i flexjob, men det kan skat jo ikke se når der er lønindkomst.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 23:49   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sagen er jo, at selvom man godt må arbejde når man er førtidspensionist, så er det jo jobs kommunen skal godkende....

Og arbejder man frivilligt, skal det indføres i sagen med timer, dage mm. Netop så der IKKE opstår misforståelser.

Og set fra SKAT/kommunens side, så er det jo ikke nogen let opgave da der er rigtig mange der går og kradser lidt penge ind her og dér, uden at melde det.

Mht frivilligt arbejde, så kan jeg da sådan set godt forstå at de undrer sig, hvis arbejdsevnen er vurderet til at være ubetydenlig, og de så møder nogen ude i samfundet der alligevel har en rest arbejdsevne som 'tilfældigvis' kun lige var dén dag de kom forbi....

At være førtidspensionist kan godt følels som en klods om benet, for man kan altså ikke bare lige gøre som det passer én, og så regne med forståelse bagefter. Det er sjældent det foregår sådan.

Man skal virkelig vogte sig, for når man mindst venter det, så står de med blokken i hånden...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 17:43   #13
Onlybyheart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Onlybyheart er ny på vejen
Jeg får pension efter de gamle regler, og jeg har aldrig hørt at kommunen skal godkende et arbejde først - hvis man indgiver sin indtægt.

I mit tilfælde er der både skrevet og ringet til sagsbehandleren som sagde; jamen når det er ulønnet så er det i orden.

Man kan ikke sidde hjemme altid bare fordi man får pension...

Egentlig er det jo også ligemeget hvad vi allesammen mener for i bund og grund er det jo loven der gælder, og indtil videre er jeg nået frem til at det er ganske lovligt.

Uanset hvad så er det grimt at et menneske kan tillade sig at opfører sig sådan, men tonen fik da også en anden lyd da jeg sagde at jeg båndede det hele, også kom der gang i at det var ikke sådan hun havde ment tingene osv.
Så på et eller andet niveau er hun jo godt klar over at hun siger et, imens loven er et andet...
Onlybyheart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 16:40   #14
Onlybyheart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Onlybyheart er ny på vejen
Det er ren CHIKANE fra den tværfaglige sagsbehandler som bad SKAT om at indkalde min datters kontoudtog og alle hendes regnskaber fordi mit kontoudtog ikke viste nogen modtagende transaktioner som løn eller vederlag eller lignende - som jeg hele tiden har sagt - jeg har intet modtaget.

Jeg skulle nok have holdt min k... med at hun var dårlig i sin opførsel for hun vil gøre alt for at chikanere mig eller min datter nu, og skrev til hende hun mailer med på SKAT om de kunne/ville gøre noget - og denne SKAT medarbejder som hun mailer med på "veninde-basis" lovede at overgive sagen til en skatterevisor og denne har nu indkaldt ALT - hvilket også er okay men bare rigtig irriterende... fordi det er på den baggrund...

for den slags mennesker...

Lad mig lige slå en ting fast: hverken min datter eller jeg selv har snydt eller bedraget, svindlet eller drevet socialt bedrageri.
Det tager jeg stærkt afstand fra, men man må vel godt hjælpe sine børn uden at blive gjort til "kriminel", hvilket sted ville verden ellers være
Onlybyheart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 17:52   #15
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Sagen er jo, at selvom man godt må arbejde når man er førtidspensionist, så er det jo jobs kommunen skal godkende....
Vil du godt lægge et link eller en henvisning til hvor du har læst det, for jeg kan ikke finde den regel du her omtaler...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 18:03   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Vil du godt lægge et link eller en henvisning til hvor du har læst det, for jeg kan ikke finde den regel du her omtaler...
Til Hexi....

Det står mange steder på nettet... Her bla. fra cabi:
http://www.cabiweb.dk/forside/genere.../sk%C3%A5nejob

Jobbet skal godkendes, da der skal betales tilskud.

Onlybyheart: Vil du ikke nok være sød at blive i den samme tråd istedet for at oprette nye hele tiden, når det handler om den samme situation, den du står i... Det er lidt træls for os andre at læse alle dine tråde for at få tingene til at hænge sammen for at kende din historie/situation.

Fleksjobbere kan iøvrigt heller ikke bare starte i et job, når de er fleksjobber, jobbet her skal også godkendes i kommunen pga. tilskuddet. Så det er nøjagtig det samme som førtidspensionister.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 18:19   #17
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Til Hexi....

Det står mange steder på nettet... Her bla. fra cabi:
http://www.cabiweb.dk/forside/genere.../sk%C3%A5nejob

Jobbet skal godkendes, da der skal betales tilskud.
ja jeg forstår godt at hvis vi taler om skånejob med tilskud at det skal godkendes for at få tilskuddet... gad vide om der i det hele taget blive oprettet nye skånejobs stadig...

Men hvis man har et par timers arbejde om ugen eller andet uden tilskud kan jeg altså ikke finde noget om at det skal godkendes først...
Selve timeantallet man kan have, har vi jo tygget i mange gange her på k10 og det findes der jo ingen faste regler for...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 18:20   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Vil du godt lægge et link eller en henvisning til hvor du har læst det, for jeg kan ikke finde den regel du her omtaler...
Jamen det siger jo sig selv, skånejob er jo job med løntilskud, og det er jo kommunen der skal betale tilskudet (det står allevegne på nettet, så det undrer mig du ikke kan finde det). Og så har skånejob også noget med bla tillæget at gøre (ftp'ere på gammel ordning) + at boligsikring mm også skal justeres.

De fleste førtidspensionister skal jo netop også underskrive en erklæring en gang om året, hvor man på tro og love, underskriver at der ikke er sket ændringer (heruder har fået job osv) som kan have indflydelse på div udbetalinger.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 18:32   #19
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
De fleste førtidspensionister skal jo netop også underskrive en erklæring en gang om året, hvor man på tro og love, underskriver at der ikke er sket ændringer (heruder har fået job osv) som kan have indflydelse på div udbetalinger.

Ja sådan en erklæring har jeg nu aldrig underskrevet... og jeg har da heller ikke hørt noget fra kommunen om at jeg skulle have de timer jeg har arbejdet(uden tilskud) godkendt på forhånd... og de er da opgivet til skattevæsenet og det hele...
Det er selve regelsættet jeg efterlyser da vi har haft op mange gange her på k10 hvor mange timer man skal have før de evt tager pensionen op til nyvurdering og det er der jo ingen faste regler for som er skrevet ned i en lov... så vidt jeg ved...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 20:34   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næææ, det med timerne ved jeg ikke en dyt om, læste dog et sted, at timeantallet på den nye førtidspensionsordning gerne skulle matche de timer man kunne kradse ind under arbejdsprøvningen...
Samt at kommunen kan vurderer om man har fået forbedret sin arbejdsevne med henblik på om man stadig er berettiget til førtidspension.
Ifølge min sagsbehandler er det meget firkantet, da hun selv har klienter der har fået oprettet fleksjobs som førtidspensionister, og som også har fået gjort pensionen hvilende ganske uproblematisk.

Dem på de gamle regler kan aldrig få frataget førtidspensionen uanset hvor meget de arbejder, og det er jo en fordel.

Ved heller ikke om der ér et regelsæt (?), men man må nok konkluderer at man er på den sikreste side mht at rådføre sig med kommunen såfremt man får et arbejde, så kan de jo altid selv sige, at det er helt iorden.
Jeg tør i hvertfald IKKE at sige til andre, at de roligt kan tage et skånejob uden det får konsekvenser.

Iøvrigt så er ordet skånejob ved at være historie, nu kalder de det job med løntilskud, og det er måske i virkeligheden for at få det hele mere under kontrol (og spare klienterne for en masse bøvl)?

Sidst redigeret af Ninja; 04-01-2010 kl. 20:37.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Leder efter høringssvar fra M. Frederiksen gisne Politik og Samfund 4 10-07-2013 09:47
jeg leder efter en lovgivning mijanse Spørgsmål ang fleksjob 7 21-01-2010 02:49
leder efter en god læge i København charho Alt det andet 1 12-01-2010 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension