K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2010, 11:42   #1
Onlybyheart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Onlybyheart er ny på vejen
Hvad leder de efter??

Hej.
Jeg har i sommers været på marked og hjulpet min datter ulønnet, men SKAT kom og sendte en besked til kommunen da jeg modtager førtidspension, at jeg er truffet arbejdende...
Det er selvfølgelig begrænset hvor meget jeg kan hjælpe hende men hun har tilbudt mig at tage med for at komme lidt ud da jeg ellers altid bare sidder hjemme.
Men først bad de om kontoudtog fra mig som jeg protesterede imod fordi jeg syntes at det er krænkende men det fik de så tilsidst og dem sendte de til SKAT og kaldte alle min datters regnskaber ind også.
Der er absolut ikke gjort noget forkert - ikke hvad vi ved af og slet ikke bevidst, MEN hvad er det de vil lede efter og som de tror de vil finde?
Min datter er kun 20 år og kæmper med depressioner og har måtte springe meget fra uddannelse hver gang hun forsøger ved siden af sit lille firma, og jeg som mor kæmper for at hjælpe hende så godt jeg nu kan for jeg lider selv af sygdommen depressioner + en masse andet, men vil ikke se hende gå alt det igennem jeg har været.
Det startede med at en undersøgelse blev sat igang og jeg ringede til kommunen hvor en grov person havde sagen, og da min sygdom ikke tåler at der er uorden i tingene sagde jeg til hende at de beskyldninger hun kom med var forkerte men hun kørte mig helt ned til jeg græd også lød jeg jo "som med dårlig samvittighed" sagde hun, hvilket fik mig til at sige til hende at jeg syntes at hun var grov og grim i sin opførsel, og nu mailer hun med SKAT fordi min datter har haft brugt min konto i en periode da hendes stod i overtræk og jeg har overført mine penge til hendes konto fordi jeg ikke kunne finde ud af homebanking men alt det kan redegøres og iflg de oplysninger vi har fundet må hun gerne som enkeltmandsvirksomhed.
Men hvad er det de håber på at kunne finde

Håber nogen kan hjælpe os...
Onlybyheart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 11:58   #2
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Som jeg ser det, er der 2 ting i den her sag. Den ene er at SKAT leder efter folk der snyder og den anden er hvordan de så gør det.

Jeg vil starte med at sige, at hvis du og din datter har helt styr på regnskabet for hendes virksomhed og du ikke har fået udbetalt noget fra hende, så skal du ikke være nervøs for noget. Hvis du har fået udbetalt noget, så har du kun et mindre problem og det er at der skal betale skat af de penge du har fået.
Med SKAT er det lidt ligesom politiet: når de undersøger forbrydelser kommer de nogen gange til at tage fat i noget som er uskyldige, men det finder de forhåbentlig hurtigt ud af.
Hvis dem der undersøger om folk har gjort noget de ikke må, får berøringsangst og ikke tør undersøge folk af frygt for at komme til at tage fat i nogen der er uskyldige, så har vi et problem, da en masse skyldige på den måde slipper fri.

Den anden ting synes jeg personligt er et større problem. Du bliver ikke behandlet særligt pænt af din sagsbehandler og det ville jeg ikke finde mig i. Skriv et brev til borgmesteren hvor du fremlægger din sag og fortæl om din oplevelse af den behandling du har fået - så vil borgmesteren forhåbentlig tage affære.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 12:51   #3
Onlybyheart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Onlybyheart er ny på vejen
Hej.
Hun er kun en sagsbehandler der skal undersøge når kommunen får angivelser fra SKAT om at folk er truffet på markeder, men jeg har haft ringet op til flere gange til pensionskontoret for at sige at jeg var med hende ulønnet og det står i papirene, men hende her truer mig med at tage min pension for så har jeg jo en erhvervsevne siger hun. Men jeg arbejder jo ikke som en der rigtigt arbejder snare mere går til hånde, når jeg ikke sover til middag i 2 timer eller sidder med mit luftapparat på.
Der er absolut intet foregået men vores konti har været mixet en del fordi min datter har hjulpet mig med at betale mine regninger over nettet, og omvendt har jeg hjulpet hende økonomisk men det har vi redegjort i fald de ønsker det tilsendt.
Jeg tør ikke klage over hende for hvad kan hun så finde på, når man tager i betragtning af hvad hun har sat igang nu efter jeg sagde til hende at hendes opførsel var grim og grov.

Jeg har ikke psyken til sådanne forløb og uorden... desværre for ellers havde jeg gjort det.
Onlybyheart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 13:14   #4
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg har en gang for et par åe siden hjulpet min "mand" på Lillebæltmarkedet, ( han har et enkeltmands virksomhed.) Hvor skat osse mødte op, uheldigvis var han ikke tilstede, så det var mig der måtte stå for skud.

Jeg var på kontant hjælp på daværende tidspunkt, så jeg ringede til min sagsbehandler og sagde jeg vist nok havde kvajet mig, det kostede mig, 3 ugers kontant hjælp og så var den sag ude af verden.
Så op med humøret, der findes en løsning på alt.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 13:25   #5
avminryg
Banned
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: sydjylland
Indlæg: 42
Styrke: 0
avminryg er ny på vejen
du er altså nødt til at have en skideballe (ikke ondt mendt) i må aldrig lave de der mix økonomier, det VIL give bøvl, hvis i har økonomi til det, så få en revisor til at pille de tal fra hinanden hvis det er muligt, det er noget skidt
du er kommet i se om du kan få en ekspert ind over,
om sådan en kost kan true dig med at tage noget fra dig tror jeg ikke,
de er der sikkert ande som kan svare på, MEN du skal ikke lade dig true
det gider vi ikke i det her land, du har vel navn på den undskyld ÆLLING.
avminryg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 13:52   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det er jo desværre meget svindel i Danmark med social ydelser og skat gør bare sin pligt.
Men synes dog sagen er meget grov, når de ingen beviser har overhovedet.
dog kan det jo tænkes de troede der var noget og komme efter, hvis du ikke har virket 100 procent samarbejdsvillig

så hvis du ikke har modtaget nogen løn, eller fået overført penge som du ikke kan redegøre for.
så er der heller ikke noget at komme efter.



Jeg har i sommers været på marked og hjulpet min datter ulønnet, men SKAT kom og sendte en besked til kommunen da jeg modtager førtidspension, at jeg er truffet arbejdende...
det har skat pligt til, hvis de mener du har virket aktiv på markedet.

Men kan udmærket forstå din reaktion, der findes vil dårligt en værre følelse, når man får dårlig samvittighed for noget man ikke har gjort.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 13:57   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Onlybyheart ...... Du skal ikke lade dig true eller kue, når sagsbehandlere ikke opfører sig ordentligt. Du skal klage til din Borgmester, for det opfordrer kun til at hun fortsætter med sin adfærd, hvis du finder dig i det.

Du skal huske at skrive de trusler ned, og gengive dem i mail, hvor du spørger ind til de trusler og hvad udgydelser der ellers kommer fra 'krampen' for du får intet ud af, ikke at holde fast og stå fast
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 14:45   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dem fra SKAT er somregl snedige, de står nemlig og lurer over længere tid! Så hvis de ser at man feks sælger eller på anden måde opfører sig som en alm arbejdende markedssælger, jamen så slår de med hammeren!
Dem der sidder i en klapstol og ikke laver en pind, går de heller ikke efter, men såsnart man har kundekontakt tager imod penge og handler, så fanger bordet....
Jeg har hørt om sager, hvor de ligefrem har afluret personer i en hel weekend eller hvor længe et marked nu kører, og aflægger rapport med tider - hvor længe man har arbejdet, hvor mange kunder man har betjent mm, som sagsbehandleren så har som trumfkort på hånden og sammenligner med klientens egne udtalelser.

Så HVIS du på nogen måde har været aktiv, så sig det ærligt!!!
Det kan simpelthen ikke betale sig at komme med længere søforklaringer (som de iøvrigt hører om og om igen) og fuldt ud tager som dårlige undskyldninger.

Derefter sammenligner de dine udbetalinger fra det offentlige med den aktivitet der har været på kontoen, og her er det vigtigt at der ikke har stået flere penge end du rent faktisk får af kommunen og/eller at du har brugt flere penge end du reelt har, for så klapper fælden.
Har du overført penge til din datter til betaling af regninger, jamen så passer regnskabet også med de betalte regninger din datter så fremlægger med beløb og dato, udskrevet fra hendes netbank. Og her er det jo så vigtigt at de kan se på regnskabet, at du er indehaver af de poster din datter har betalt. Hvilket de så selv finder ud af ved hjælp af girokorts koderne.

Der kommer jo nok et lille efterspil, men jeg kan ikke forestille mig at det bliver så slemt. Særlig hvis du vitterligt kun har siddet i stolen og skænket kaffe, og ikke har handlet på noget tidspunkt.

Og så vil jeg stærkt anbefale dig, at din datter lige får lært dig at bruge netbanken!
Alt det der med penge der suser ud og ind af kontoen KAN blive ris til egen røv....

Mener du, at du har fuldstændig rent mel i posen. Så synes jeg så afgjort du skal klage omgående. Men. ER der noget om snakken, så ville jeg så ikke klage, men holde lav profil og få udredt trådene så anonymt som muligt!

Bare husk på, at de altså sidder med nogle trumfer på hånden, hvad angår tid brugt på marked, kundekontakt og handler.
Men, at de intet kan stille op, hvis du absolut KUN har siddet passivt og nydt vejret.

Sidst redigeret af Ninja; 02-01-2010 kl. 14:51.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 14:47   #9
avminryg
Banned
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: sydjylland
Indlæg: 42
Styrke: 0
avminryg er ny på vejen
nemlig, jeg havde lige en tur med sagbehandler her før jul, kommer ind på det
i min tråd senere idag jeg skrev sagsbehandler at nu var jeg ved at sætte et brev sammen til jobcenter chefen, angående ignorans og sløvhed i min sagsbehandling
som jeg som borger og skatteyder overhovedet ikke gad finde mig i,
dagen efter lå alle de papirer jeg havde søgt aktindsigt i pænt i postkassen,
man skal bare ikke vente for længe, det er bare om at fare i pelsen på dem.
avminryg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 17:29   #10
Onlybyheart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Onlybyheart er ny på vejen
Hej alle sammen.

Tak for alle jeres svar... men som jeg skriver så har jeg været gået til hånde ULØNNET på enkelte markeder hvor jeg har været frisk nok til at tage hen og besøge hende, OG HJÆLPE!

Det må man jo også godt, og jeg må jo også gerne tjene penge ved siden af min pension hvis jeg oplyser om det MEN jeg har intet modtaget...

Både jeg selv og min datter har fuldstændig rent mel i posen, men derfor er den slags mennesker stadig skræmmende for selv om man intet har gjort kan de sætte en masse igang som kan tage månedsvis sågar årevis at udrede...

Den sidste gang jeg ringede til min egen sagsbehandler for at sige at jeg var med, svarede hun med jamen det har jeg da noteret før så det betyder ikke noget, men denne dame der skal behandle indgivelserne fra SKAT truer med at tage min pension, sætte mig i arbejdsprøvning osv. fordi jeg holder fast på at jeg hjælper min datter hvis min datter har brug for det og jeg kan klare det fordi meget ofte er det jo bare moralsk opbakning også svanser jeg jo rundt på markedet og hygger mig istedet.

Hun har set sig sur på mig fordi jeg sagde at hun var et skidt menneske med en dårlig opførsel, og det må jeg så bøde for nu.

Selvfølgelig var det ikke smart at vi havde fælles konto men der er jo intet ulovligt ved det og der er intet ulovligt gjort.

Jeg har da set når SKAT kommer ud på markederne og mange styrter afsted eller gemmer sig i deres vogne og det kunne jeg da også have gjort men hvorfor skulle jeg det, når jeg intet har gjort forkert.

Selv om man får førtidspension må man jo gerne tjene en vis del hvis man oplyser om det og svare SKAT af det. Man må også gerne drive en virksomhed så hvorfor skulle jeg skjule noget når jeg gerne må, men omvendt hvorfor skal jeg sige at jeg gør noget eller modtager noget når jeg ikke gør!

Jeg har både ringet og skrevet til kommunen at jeg hjælper min datter ulønnet og det er også med kunder og modtage penge osv men det er ganske ulønnet og KUN når jeg har helbred til det...

Jeg syntes ikke det er iorden at en masse uskyldige ryger med i den "kamp" SKAT kæmper for tiden... for mig har det kostet søvnløse nætter og genoptagelse af psykiater-konsultationer og forhøjet blodtryk... og ja så virker jeg SKYLDIG men det er jeg ikke, jeg er bare typen der går tilbage hvis jeg har fået for mange penge retur i supermarkedet fordi jeg er sikker på at alle kan se det på mig næste gang jeg kommer... det er en del af min sygdom... og derfor tør jeg ikke klage over hende...
Onlybyheart er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Leder efter høringssvar fra M. Frederiksen gisne Politik og Samfund 4 10-07-2013 09:47
jeg leder efter en lovgivning mijanse Spørgsmål ang fleksjob 7 21-01-2010 02:49
leder efter en god læge i København charho Alt det andet 1 12-01-2010 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension