K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2010, 10:32   #1
CKJ7000
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Lokation: Fredericia
Indlæg: 4
Styrke: 0
CKJ7000 er ny på vejen
Sygedagepengestop

Hej: Hvornår stopper sygedagepenge. Når kommune akter at stoppe, ex. den 31.12.2009, men har sat parthøringsfristen til den 05.01.2010. Hvilken dato bliver den korekte. Den 31.12.2009 eller 05.01.2010 eller den dag hvor kommunen kommer med deres endelige afgørelse??????.
CKJ7000 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 12:34   #2
Hønsehuset
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2008
Indlæg: 18
Styrke: 16
Hønsehuset er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af CKJ7000 Se meddelelser
Hej: Hvornår stopper sygedagepenge. Når kommune akter at stoppe, ex. den 31.12.2009, men har sat parthøringsfristen til den 05.01.2010. Hvilken dato bliver den korekte. Den 31.12.2009 eller 05.01.2010 eller den dag hvor kommunen kommer med deres endelige afgørelse??????.
Jeg mener at kommunen ikke må stoppe dine sygedagpenge,før du er blevet partshørt.
Hønsehuset er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 13:11   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hejsa, og velkommen til

Kommunen må ikke stoppe dine sygedagpenge før du er blevet partshørt. Du skal varsles skriftligt, og så skal du have mulighed for at komme med en skriftlig indsigelse, hvor du som oftest har en meget kort svarfrist, da de skal varsle dig skriftligt 14 dage før påtænkt stop af dine sygedagpenge, og du skal komme med din skriftlige indsigelse inden de 14 dage er gået, så de kan endelig vurdere om du kan forlænges eller ej.

Nu kender jeg ikke din sag; men er du blevet arbejdsprøvet?, har din sagsbehandler indhentet en generel helbredsattest hos din læge?, har du aktindsigt i din sag? Har din sagsbehandler de relevante lægepapirer?, ligger der en plan for hvad du skal? osv. osv.

Oppe under nyttige links kan du bl.a. finde hvad der skal tages hensyn til inden kommunen kan stoppe dine sygedagpenge

Held og lykke Hyanna

PS: Bliv i din tråd, for så er vi bedre i stand til at sætte os ind i din sag og i dine spørgsmål, og så får du nogle mere brugbare svar
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 07-01-2010 kl. 13:15.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 14:55   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af CKJ7000 Se meddelelser
Hej: Hvornår stopper sygedagepenge. Når kommune akter at stoppe, ex. den 31.12.2009, men har sat parthøringsfristen til den 05.01.2010. Hvilken dato bliver den korekte. Den 31.12.2009 eller 05.01.2010 eller den dag hvor kommunen kommer med deres endelige afgørelse??????.
Hej ja den lyder da helt gal da...
Skriv hurtigst muligt en kommentar til din partshøring, at de IKKE har ret til at stoppe dine sygedagpenge FØR de har fået din partshøring.
Hvad har du modtaget i forbindelse med partshøring? Har du fået set din opdaterede ressourceprofil? Hvis nej, så nævn det for dem i din kommentar til partshøring.
Er der noget i punkterne i § 27 i sygedagpengeloven, som du mener, du hører under, sådan at du bør kunne få forlænget dine sygedagpenge? Hvis ja, så skriv det i din kommentar.

Link til ang. sygedagpenge:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Og skriv endelig også den med § 7a som er nævnt i ovenstående link. De skal først få vurderet din sag, når du er blevet partshørt og give dig besked mindst 14 dage før, hvad der fremover skal ske med dig... Så det betyder, at de skal allerede INDEN 14 dage før stop af sygedagpenge finde ud af, om dine sygedagpenge skulle forlænges osv... Det kan de ikke før du er blevet partshørt.
Mangler de noget lægeligt, så få fat i kopi hos din læge/speciallæge og send det med.

Tag kampen op! Det er lidt sent, du har skrevet herinde, hvis partshøringsfristen var den 5/1 2010. Øv! Men skynd dig alligevel!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 09:52   #5
CKJ7000
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Lokation: Fredericia
Indlæg: 4
Styrke: 0
CKJ7000 er ny på vejen
Tak for svar

Tilføj:

Jeg har sendt partshøringsvar inden frist og jeg har også den 07.01.2010, modtaget brev fra kommunen om at de stopper min sygedagpenge den 31.12.2009. Men kan de det, altså med tilbagevirkende kræft???.

Jeg har været syg i 52 uger, samt forlængelse på 26 uger, efter § 27 stk 2, dog har jeg aldrig været arbejdsprøvet/praktikforløb.???
CKJ7000 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 10:44   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det lyder ihvertfald mærkeligt, hvis dette kan lade sig gøre.
hvad siger fagforeningen?
VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 15:32   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det lyder lidt mystisk, for hvordan skulle du så kunne begynde på en aktivitet, der bringer dig nærmere arbejdsmarkedet INDEN 14 dage?

Prøv at læse retssikkerhedsloven her:

Citat:
Erhvervsrettede foranstaltninger

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=126303#K2

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 15:54   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej det er godt nok frækt, at de bare afgør din sag uden at have partshørt dig inden. Du må klage over afgørelsen og skrive, at du ikke blev partshørt FØR de stoppede dine sygedagpenge. Henvis gerne til det Zuza har skrevet.
Det er da bare om at klage. Deres afgørelse bliver ugyldig, hvis de ikke har partshørt dig inden afgørelsen.
Har du fået en skriftlig afgørelse på, hvorfor de stopper dine sygedagpenge?
Det er godt nok dumt af dem, at de først partshører dig efter de stoppede dine sygedagpenge. De skal jo tage din partshøring med i vurderingen i afgørelsen om du kan få forlænget sygedagpenge osv. eller hvordan du videre kan forsørges. De må ikke bare sætte dig på kontanthjælp bare sådan lige.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 18:07   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
læser jeg rigtigt,, i § 7a er det hele kommunalbestyrelsen som skal se på ens sag??

ja jeg samler krudt til en kæmpe klage og tager imod alle lyspunkter vi kan putte deri.. og jeg håber på at få flere deltagere fra odsherred, så meld jer bare på banen.. i vestsjællandsgruppen..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 18:34   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nej, ikke hele kommunalbestyrelsen, men det er i sidste ende deres ansvar. Det er derfor, Hejdien opfordrer til at klage til borgmesteren, hvis der er for mange fejl.

Opgaverne uddelegeres til medarbejdere i forvaltningerne.

(Eks. Obama har taget det fulde ansvar for, at sikkerheden ikke var god nok, da der var en sikkerhedsfejl begået af en medarbejder langt nede i systemet. Sådan er det også i kommunerne.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension