K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2008, 23:25   #11
Krigeren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
Krigeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Phönix Se meddelelser
Velkommen til Krigeren

Har selv haft brug for psykologbehandling uden at have mulighed for at betale egenbetalingen.

Der kan søges hjælp til egenbetalingen, hvis din økonomiske situation er sådan at det er tydeligt du ikke selv kan betale og lægen henviser dig til behandling.
Det søges som enkeltydelse i socialforvaltningen.

Du kan hente et skema til det i kommunen og du skal vedlægge dokumentation for indtægter og udgifter, så de kan beregne om du kan få hjælpen.

Held og lykke.

Phönix

Tusind tak for alle henvendelser, de kan klart bruges ;-)
Nu vil jeg kaste mig i krig med at undersøge de forskellige muligheder, og måske hvis jeg er heldig, så kan det give mig gevinst ;-) Men skeptisk over for systemet, det er man jo desværre gået hen og blevet, med de slag man for, når man skal kæmpe for sin ret i et samfund som kalder sig for velfærd.

Hvor er det dejligt at se den hurtige respons der har været på mit indlæg.
Det bevidner om hvor meget folk ville give deres støtte med, endnu engang tak!

Sidst redigeret af Krigeren; 14-08-2008 kl. 23:33. Årsag: Mangler tekst
Krigeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 20:24   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Håber du melder tilbage engang i mellem, så vi kan følge dig. Dine spørgsmål er også meget relevante for mange, så det kunne også være interessant at få slutningen med.
Det er altid herligt med konkrete sager man kan blive klogere på

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 16:52   #13
Nicklas11
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
Nicklas11 er ny på vejen
Thumbs up Gratis rådgivning

Citat:
Oprindeligt indsendt af Krigeren Se meddelelser
Hejsa
Ja, det her er så mit første indlæg som ny bruger herinde - så en varm hilsen fra mig til alle jer på hjemmesiden
Og hvor må jeg sige, at det er dejligt der findes en hjemmeside som K10,
hvor vi som brugere, kan få nyttige oplysninger når man ikke kan holde rede i alle systemets regler/love

Senere ville jeg ligge min egen sygehistorie ind her på hjemmesiden, er bare stadig ved at skrive på den, hvilket har vist sig at være et større arbejde end først beregnet. Det GØR det jo også lettere, hvis nogle gerne ville vide til ens sygedomsforløb, og MÅSKE, kan bruge af ens affaringer med systemet?
Ja, lidt lærer man når man går igennem hele trædemøllen - NÆSTEN DA, for er endnu ikke færdig med min anden arbejdsprøvning som skal vurdere, OM jeg kan blive beretiget.

Grunden til at jeg skriver, er fordi jeg nu har gået sygemeldt i 27 måneder på grund af kroniske nervesmerter som stærkt begrænser min mobilitet til hverdag, hvilket medfører at jeg tit og ofte kan føle mig meget isoleret/alene med min lidelse. Og i den forbindelse ville jeg gerne høre om nogle har kendskab til, at når man for konstateret en kronisk nerve lidelse, om man kan få bevilliget en gratis psykolog.
Har hørt at der er smertecenter hvor der er nogle tilknyttet, med der ca 2 års ventetid har jeg lade mig få af vide

Håber at nogle ser mit indlæg og kan hjælpe mig en smule af vejen.
Venlige hilsner - Krigeren med viljestyrken i behold
Hej,

Sorry for hvad der skete med dig, jeg ønsker dig mod.

Nicklas11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 21:33   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Her er lovgrundlaget for henvisning til psykolog.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=142603
§1 punkt 4 "er ramt af en alvorligt invaliderende sygdom" vil alle med en kronisk sygdom kunne komme ind under, igen og igen.

Punkt 4 er gældende for alle typer sygdomme, psykiske som fysiske og der er ingen aldersbegrænsning.

Citat:
Oprindeligt indsendt af paula Se meddelelser
Hej

Du kan få tilskud til psykologbehandlinger, hvis du er ramt af ” alvorligt invaliderende sygdom ” .
Det er maks 12 behandlinger, og din læge skal vurdere at du befinder dig i en krise og skal henvise dig.
Hvis man henvises under punkt 4 er der ikke noget krav om krise.
Og det skal da ikke undre mig at nogle læger har lavet deres egne regler...

I ovenstående vejledning står der dog intet om krise.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 22:18   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Gør lige opmærksom på, at tråden er 5 år gammel, flere af brugerne er her ikke længere, og reglerne er lavet om siden den gang....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
KL, Screening for psykisk lidelse phhmw Politik og Samfund 7 19-12-2013 12:10
Bipolar lidelse annagw Dit og Dat 62 22-06-2013 21:00
stationær, kronisk, udtømt - psykolog?? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-05-2013 13:56
Kronisk trætheds syndrom-funktionel lidelse? lotte123 Din historie 21 22-01-2012 23:27
Bipolar lidelse. singel12 Dit og Dat 0 13-04-2011 13:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension