K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2013, 01:15   #31
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hr. Grønholdt Se meddelelser
Nu har jeg fået det mimrekort til DSB.
De fik lov til at se min pensionmeddelelse, så var de tilfreds. Og hvad jeg så var er ligemeget.

Men de brokke sig over at jeg får den på min E-boks. Men alt er faldet på plads nu.
DSB og bureaukrati passer godt sammen.

Jeg spurgte hvad forskel der er på pensionmeddelelse og pensionsbeviset. Det kunne hun ikke udtale sig om. Så gjorde jeg det for hende, de er ens, og har samme funktion.
Hun kiggede på mig som om jeg var dum, men det kan godt være jeg er. Men det har jeg det fint med. GRINER.

Jeg takker for jeres deltagelse, med gode input.
Kan i alle sammen hygge jer.
Du kan ikke seriøst forvente at en ekspedient ved hvad pensionsbeviset er i forhold til pensionist meddelses. De forholder sig til hvordan reglerne er.

Nogen gange kan du være heldig at få en der kan overtales til at forny/give dig et kort uden pensionistmeddelses med noget andet i stedet for. Men det er mod reglerne og ekspedienten risikerer reprimande eller endda fyring.

Btw, pensionistbevis og pensionsmeddelse er ikke det samme. Du burde faktisk være fortalt på kommunen at pensionist"bevis" ikke er ikke er et personligt ID på den måde.
Abraxus er ikke logget ind  
Gammel 23-07-2013, 06:51   #32
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Gad vide hvad sådan en pensionsmeddelelse vejer ?
Nøgne tær er ikke logget ind  
Gammel 23-07-2013, 08:06   #33
bakken
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2012
Indlæg: 27
Styrke: 13
bakken er ny på vejen
Suk!, jeg syntes der er alt for jammer over intet her!

DSB har deres regelsæt og de fleste tager bare deres pensions pensionsmeddelelse ud af den mappe hvori den er blevet sat i, går ned til DSB, sætter den i mappen igen når man kommer hjem. Det lykkes for mig de to gange jeg skulle have lavet sådan et kort, uden problemer.

Lad nu være med at lave ligegyldigt brok over ingen ting! det ender med et liberalt parti tager dit DSB pensionistkort fra os.
bakken er ikke logget ind  
Gammel 23-07-2013, 08:33   #34
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hr. Grønholdt Se meddelelser
Det er også fint nok, jeg viser dem bare pensionmeddelelsen.

Jeg har pensionmeddelelse i e-boks med udbetalingen fra Marts 2013 på min IPad er det nok at vise dem den på den måde, eller skal de have det på papir. ?

Mvh
Preben Grønholdt
Du slæber gerne rundt på en iPad, men et A4 ark, der sætter du grænsen?

Jeg syntes ikke at man kan kalde DSB den besværlige part i denne "sag"
jh er ikke logget ind  
Gammel 23-07-2013, 09:39   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bakken Se meddelelser
Suk!, jeg syntes der er alt for jammer over intet her!

DSB har deres regelsæt og de fleste tager bare deres pensions pensionsmeddelelse ud af den mappe hvori den er blevet sat i, går ned til DSB, sætter den i mappen igen når man kommer hjem. Det lykkes for mig de to gange jeg skulle have lavet sådan et kort, uden problemer.

Lad nu være med at lave ligegyldigt brok over ingen ting! det ender med et liberalt parti tager dit DSB pensionistkort fra os.
Citat:
Oprindeligt indsendt af jh Se meddelelser
Du slæber gerne rundt på en iPad, men et A4 ark, der sætter du grænsen?

Jeg syntes ikke at man kan kalde DSB den besværlige part i denne "sag"

Jeg er 100% enig med jer begge to.

Jeg glæder mig hver gang jeg sparer penge på en togbillet, og jeg synes helt klart, at gevinsten overstiger den smule besvær der er ved, at få kortet fornyet.

Men hvis man absolut vil brokke sig, så kan man vel altid finde et eller andet.....
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 23-07-2013, 14:17   #36
Hr. Grønholdt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-05 2012
Lokation: Munkebo.
Indlæg: 17
Styrke: 12
Hr. Grønholdt er ny på vejen
Ja, vi er alle sammen forskellige, og heldigvis for det.
Jeg er stolt af at have min egen mening om tingene.

Men vi skal ikke bruge mere tid på denne tråd, det er bedst vi hjælper hinanden end at bekrige hinanden på ord.

Hygge.
__________________
Førtidspensionist siden 1/4-2010

Citat:
Mvh Preben Keld Grønholdt
iPhone 6S, 64GB, 4G & Ipad Air 2
Hr. Grønholdt er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspensionist nikkoshadow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 22:37
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Ny førtidspensionist Charlot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-07-2011 15:24
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension