K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2013, 09:41   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg vil forslå dig at du møder som de figer du skal og så siger forvel nor du kan mærke at nok er nok. og så må de jo tage den der fra,bagefter.
Det er lige præcis det jeg mener.

Når kommunens folk ikke vil hjælpe med, at finde frem til lige præcis det timetal du kan klare, så må du gøre det på egen hånd.

Og så er det en god idé, at have en god kontakt til egen læge, og dette kan f.eks. blot være en telefonsamtale i ny og næ.
Så lægen ved hvad det hele handler om hvis sb kontakter ham/hende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 09:04   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er godt at have sin læge med indover. Dvs kontakt denne ved forværringer, og be ham journalfører dette, evt handle.

Lad være med at yde mere end din hverdag også kan hænge nogenlunde sammen. Husk at du senere vil blive/forlangt at yde op til resultat, fremadrettet.

I forhold til afprøvning; er det meget vigtigt at du sørger for at være ærlig, også overfor praktikstedet.

Dvs at du sørger for at der står at det er en AFKLARING af din arbejdsevne.
At der står, at starttimer og mål, bliver mere realistiske, således at arbejdsgiver ikke bliver sur og afbryder forløb.

Samtidig er det vigtigt at du får mulighed for at gennemføre forløb, trods at du ikke kan klare særlig mange timer.

Få din fagforening mere på banen, evt kontakt landsforbund.

Hvis ikke praktikstedet kan håndtere så få timer, eller er indstillet på dette, er det bedre at vendte indtil det rigtige sted byder sig. Alternativt kan du stå med et afbrudt forløb, der ingenting er værd.
Evt. bør du afklares i et Reva-center?

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 03-07-2013 kl. 09:06.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 02:16   #13
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Super dejligt at få så mange råd – tak alle . MEN tråden stoppes ikke endnu jeg har stadig en del ting som jeg gerne lige vil have vendt her på sitet. Dog vil der nok gå et par dage el. lign. inden jeg er aktiv igen – det tager lidt tid at læse det hele og argumentere for mine udsagn mv.

MEN MEN …. Som Randerspigen skrev ”var jeg heldig, at kommunen ville arbejdsprøve mig”. Tjah nu ligger landet således, at hvis ikke jeg går med til at starte ud på de 8 timer om ugen, så truer jobkonsulenten med ikke at ville sende mig i en arbejdsprøvning. Så arbejdsprøvningen er endnu ikke sikker ifølge jobkonsulenten.

Jeg har selv haft føleren ved nogle få virksomheder, og alle har de sagt, at det ikke er dem, som afviser at tage en person ind i en arbejdsprøvning, hvis denne ikke kan starte ud på fx 8 timer om ugen eller derover. Det er kommunens egen beslutning, at de ikke vil sende folk ud med færre end 8 timer om ugen. Det var så en lodret løgn som jobkonsulenten fik skudt afsted under mødet.

Nu hænger jeg mig meget i opstarts tiden, og som flere af jer har været inde på, ville det være mere hensigtsmæssigt at jeg starter på de 8 timer og når det bliver for meget, så melder jeg mig syg. Den indgangsmetode har jeg det meget svært ved af flere årsager. Jeg er desværre liiidt for autoritetstro og vil derfor have meget svært ved at skuffe en arbejdsgiver, som jo går ud fra, at når der står 8 timer på papiret, så der det antal timer, som jeg vil kunne arbejde. Endvidere er min arbejdsmoral meget høj, så det er med garanti at jeg overgør tingene for at leve op til virksomhedens forventninger. Det er bl.a. disse områder jeg vil forsøge at få bugt med ved fra start at melde ud og sige at 6 timer er det absolutte maksimale, som jeg kan starte op med.

Jeg har brug for at være realistisk lige fra start for ellers knækker filmen og arbejdsprøvningen vil ikke være retvisende for, hvad jeg faktisk evner, hvis ikke jeg selv kan sætte tempoet, så min krop kan følge med, og jeg ikke skal ligge underdrejet i smerter hver dag. Jeg bliver simpelthen nødt til at holde fokus på, at jeg også skal have mit liv til at fungere derhjemme med de opgaver som der.

Indtil videre har jeg fået arrangeret et møde med en virksomhed, som har et godt netværk, hvor fokus er rettet på mennesker med nedsat arbejdsevne. Så de kender til mit dilemma mht. timer og at fokus er på at der skal være en sammenhæng mellem praktikken og opgaverne i hjemmet. Så jeg håber at det vil give pote, men der endnu lang tid inden mødet vil finde sted. Dog tvivler jeg på at kommunen vil give efter lige meget hvad, da min slut tid efter 6 mdr. kun ville ligge på 9 timer om ugen. Jeg bliver dælme nødt til at lytte til lægernes anbefalinger denne gang, og de anbefaler en meget langsom optrapning af timer, så planen skal bygges på deres anbefalinger, hvilke er langt mere realistisk end kommunens plan.

Det bliver sikker en kamp uden lige, og chancerne for at kommunen nægter at sende mig ud i en arbejdsprøvning ligger ikke langt væk. Men det er jo mit liv, min krop og mig, som skal leve med konsekvenserne og jeg er ikke villig til at ødelægge mig selv fordi kommunen mener at ”kronisk, stationær og varige skånehensyn” kan arbejdes væk, hvis bare jeg bliver presset længe og hårdt nok.

Hvad angår formålet med arbejdsprøvning, så er denne vist ikke blevet nævnt med så mange gloser. Målet var vist noget om at jeg skulle nå op på et time antal, så jeg kunne ende op som selvforsørgende…… om det er det samme som at finde frem til hvor meget min funktionsevne er varigt nedsat, som lægerne har skrevet i min journal, at en arbejdsprøvning skulle omhandle, det er jeg ikke helt klar over………??
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 09:45   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gekko Se meddelelser
Nu hænger jeg mig meget i opstarts tiden, og som flere af jer har været inde på, ville det være mere hensigtsmæssigt at jeg starter på de 8 timer og når det bliver for meget, så melder jeg mig syg. Den indgangsmetode har jeg det meget svært ved af flere årsager. Jeg er desværre liiidt for autoritetstro og vil derfor have meget svært ved at skuffe en arbejdsgiver, som jo går ud fra, at når der står 8 timer på papiret, så der det antal timer, som jeg vil kunne arbejde. Endvidere er min arbejdsmoral meget høj, så det er med garanti at jeg overgør tingene for at leve op til virksomhedens forventninger.
Sådan tror jeg de fleste har det, eller har haft.

Det er ikke nemt, at skulle gå hen til en arbejdsgiver (eller kontaktperson på stedet) og sige, at man er nødt til, at gå hjem, måske efter bare 2 timer.
Og min erfaring er, at der er mindst én båtnakke, som står og skuler når man går hjem "i utide".

Problemet er bare, at kommunen bedømmer dig ud fra hvor mange timer du er i virksomheden, så det du præsterer i arb.prøvningen, det vil kommunen kræve af dig fremover.
Husk dén næste gang du har svært ved, at sige fra.

Husk, det er dig, der skal leve med det, det er hverken arbejdsgiveren eller båtnakken, som står og skuler.

I 2009 var jeg i min sidste arb.prøvning, som foregik i en mindre virksomhed, og belært af mine erfaringer fra tidligere arb.prøvninger sagde jeg fra når bægeret var fuldt.
Det meste af tiden lavede jeg kontorarbejde, men jeg skulle igennem produktionen for at komme ud til min cykel, og der var især 2 mænd, som stod og skulede når jeg forlod virksomheden efter 1-2 timer.

På et tidspunkt skulle jeg arbejde sammen med den ene af disse mænd, og han havde meget travlt med, at belære mig om, at det sandelig ikke var lykken, at komme på fp.
Jeg lukkede ørerne, og så prøvede jeg, at sige ja og amen på de rette steder, for det var virkelig ikke en diskussion jeg gad at kaste mig ud i.

Men både direktøren og min kontaktperson på stedet var super søde og rare.

Det er en overvindelse, at sige fra når man ikke magter mere, men hvis man vil have sin sag i kommunen afsluttet med et resultat, som man kan leve med, så er det altså det der skal til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 10:26   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"De kommunale repræsentanter mener ikke, at jeg kan starte ud på under 8 timer om ugen i en praktik, da der så ikke kan findes en praktikplads til mig!! " citat fra første indlæg!

Be evt om dette på skrift, og klage derefter til jobcenter chef, og evt borgmester.

Der er KOMMUNENS PLIGT, at sørge for at din arbejdsevne afklares.
Kan de IKKE finde en praktik plads, må de afklare dig feks i et REVA- center.

Det er IKKE dit problem, hvor og hvordan, men kommunes ANSVAR.

Forlang svar, og forlang at de finder en relevandt mulighed for en ordentlig afklaring af din restarbejdsevne.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2013, 01:35   #16
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
"kommunen bedømmer dig ud fra hvor mange timer du er i virksomheden, så det du præsterer i arb.prøvningen, det vil kommunen kræve af dig fremover."
Det er hvad jeg må have i baghovedet. Min tidligere arbejdsprøvning forløb anderledes end den, som du har oplevet og beskriver. Det endte med at personalet på stedet gentagende gange under forløbet påpegede jeg nok burde afslutte dagen før tid, da jeg ikke så ud til at have det så godt. Så jeg var på daværende tidspunkt heldig at være på en arbejdsplads, hvor der ikke blev kigget skævt til mig, selvom jeg ikke kunne yde så meget.

I dag opsøgte jeg yderligere vejledning gennem DUKH, og det viser sig faktisk at kommunerne er i deres gode ret til at nægte at arbejdsprøve borgere, hvis ikke kommunen mener, at arbejdsprøvningen vil kunne føre til noget fx pga. for få timer. så kan de vælge at se tiden an til borgerens situation vil ændre sig, eller i mit tilfælde vælge at parkere mig på KH-ydelsen pga. min tilstand er stationær og vil ikke ændres over tid.

Ergo - jeg må forsøge at argumentere for, hvorfor det er mest hensigtsmæssig med opstart på fx 6 timer og hvis det ikke lykkes, så bide det i mig og starte ud på 8 og gå hjem, når jeg når min grænse for dagen. - det vil irriterer mig grusomt, hvis min timeplan for optrapning af timer ender op med at blive et rent pro forma stunt, som ikke er mere værd end det papir, den bliver skrevet på.

Jeg har udbedt mig svar fra sagsbehandleren om hvad mangler at blive belyst i min sag, og hvad målet er med arbejdsprøvningen, samt har jeg bedt om akt indsigt i min sag… igen igen. Så må jeg jo bare vente og så hvad der sker – med mit held er SB sikkert gået på ferie.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2013, 09:25   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg er her uenig med DUHK, idet du har KRAV på afklaring af din restarbejdsevne, såfrem din tilstan er stationør, eller kun forværres over tid.

Du bør derfor insistere på denne afklaring, SKRIFTLIG, og få skriftlig svar.

Evt har du mulighed for at klage, såfrem de IKKE vil afklare dig eller tage rette skånehensyn.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2013, 11:05   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gekko Se meddelelser
"kommunen bedømmer dig ud fra hvor mange timer du er i virksomheden, så det du præsterer i arb.prøvningen, det vil kommunen kræve af dig fremover."
Det er hvad jeg må have i baghovedet. Min tidligere arbejdsprøvning forløb anderledes end den, som du har oplevet og beskriver. Det endte med at personalet på stedet gentagende gange under forløbet påpegede jeg nok burde afslutte dagen før tid, da jeg ikke så ud til at have det så godt. Så jeg var på daværende tidspunkt heldig at være på en arbejdsplads, hvor der ikke blev kigget skævt til mig, selvom jeg ikke kunne yde så meget.
På mit praktiksted var det kun et par enkelte båtnakker, der så skævt til mig, resten af personalet var rigtig søde og rare.

Og med den erfaring du selv har fra et tidligere praktiksted, så synes jeg ikke, du skal være så bange for, at blive set skævt til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2013, 11:40   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Surt at have fået en dårlig oplevelse. Har du anmodet om aktindsigt, så du kan se, hvad der foreligger i din sag?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2013, 11:51   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja stampe, det skriver Gekko jo netop i sidste indlæg, at der er søgt aktindsigt igen igen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp ønskes! Nette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-04-2011 11:36
møde vedr.fremtidige muligh.-hjælp ønskes! frk.lykke Alt det andet 15 27-11-2009 04:24
Hjælp ønskes Suncil Dit og Dat 5 25-06-2009 16:13
Københavnere behandles dårligt af kommunen Stella Politik og Samfund 14 19-05-2009 10:10
hjælp ønskes buster Dit og Dat 2 18-06-2008 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension