K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2013, 00:45   #21
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Kort tid efter mødet sendte jeg en mail til kommunen, hvori jeg fortalte hvad jeg fandt realistisk vedr. opstartstiden i en praktik og hvordan jeg havde oplevet mødet........

Det endte så med at kommunen aflyste min praktik................. da de bl.a. ikke mente jeg var motiveret nok og motivation er en nødvendighed for at en praktik kunne lykkes. Derforuden blev jeg oplyst om min rettigheder til at søge fleksjob eller førtidspension på det foreliggende grundlag....men et evt. fleksjob ville aldrig gå igennem alligevel, da en praktik er nødvendig for at vurdere min nuværende arbejdsevne... så det ville bare være at trække tiden i det uendelige igen igen...

Jeg tog kontakt til kommunen for at få en forklaring på "at jeg ikke var motiveret nok til a starte i et praktikforløb". samtalen forløb stille og roligt, selvom SBén dog havde forventet at jeg ville råbe af ham og dets lige. Jeg ved godt jeg skulle gøre dette på skrift men chancerne for at få et svar så tæt på sommerferien var minimale, og det havde jeg ikke tålmodighed til at vente på.

Da jeg kort efter det oprindelige møde med kommunen havde taget kontakt til virksomheder mv. for at høre om mulighederne for at opstarte en praktik på forholdsvist meget få timer om ugen, og hvordan de så på at have en praktikant inde, som ikke ville kunne deltage så meget i opstartsfasen, ændrede billedet sig pludseligt og......nu er min praktik så genoptaget.... så selvom kommunen nægtede at oprette et praktik forløb, skal jeg nu alligevel i praktik (Jubii), da jeg selv uden deres vidende havde vist initiativ til at opsøge mulige praktiksteder og fået lavet nogle uformelle aftaler med virksomheder - der selv tager praktikanter eller som har et bredt netværk og kan henvise til andre , som ville være interesseret i dette - trods manglende aftale med kommunen vedr. opstarts timeantallet og længden af et evt. praktikforløb.

Det hjælper åbenbart en hel del selv at gøre hjemmearbejdet i stedet for at vente på at kommunen kommer ud af starthullet. også selvom hjemmearbejdet kan være meget energi krævende.

NB flere virksomheder forholder sig ganske positivt til at modtage en praktikant på få timer om ugen trods kommunen siger det modsatte.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2013, 00:54   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvor er det flot Gekko - og rigtig godt gået!!

Og nej, man skal aldrig tage kommunens udtalelser som den endegyldige sandhed, det har før vist sig, at man selv kan få aftaler i hus, som kommunen ellers har sagt, var umulige.......

Rigtig dejlig historie, vil tro den giver en masse mennesker fornyet håb og gå på mod. Specielt dem som er strandet pga for mange timer, og som netop nu sidder helt modløse og hverken aner ud eller ind - dette indlæg kan muligvis hjælpe dem i gang

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2013, 09:44   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gekko Se meddelelser
NB flere virksomheder forholder sig ganske positivt til at modtage en praktikant på få timer om ugen trods kommunen siger det modsatte.
I min sidste praktik (som førte til fp) skulle jeg starte med 16 timer pr. uge, men selv om jeg reelt kun var der ca. 8 timer pr. uge var der ingen sure miner fra virksomhedens side.

Jeg fik endda en stooor buket blomster da jeg stoppede.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2013, 14:05   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen du virker også som sådan en dejlig person, Vovse, så den har nok været velfortjent
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2013, 23:07   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen du virker også som sådan en dejlig person, Vovse, så den har nok været velfortjent
Hmmm, det kan jo altid diskuteres.

Det er ihvertfald tvivlsomt hvor meget arbejde de havde ud af mig, men de var super søde og rare.
Selvfølgelig med undtagelse af de der to båtnakker, der altid står og skuler når man går hjem i utide.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp ønskes! Nette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-04-2011 11:36
møde vedr.fremtidige muligh.-hjælp ønskes! frk.lykke Alt det andet 15 27-11-2009 04:24
Hjælp ønskes Suncil Dit og Dat 5 25-06-2009 16:13
Københavnere behandles dårligt af kommunen Stella Politik og Samfund 14 19-05-2009 10:10
hjælp ønskes buster Dit og Dat 2 18-06-2008 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension