K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2013, 13:44   #1
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Mulig udbetaling fra pensionsselskab...

Hej
Jeg er måske "heldig" at blive tilkendt erstatning fra min invalidepension samt gruppelivsforsikringen i mit pensionsselskab som vil betyde lidt ekstra hver måned. Men er der nogen der ved hvornår de beregner det fra... er det fra den dato hvor jeg blev sygemeldt eller datoen for fyring eller måske den dato hvor ansøgningen om erstatning blev indgivet?
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 13:49   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Reglerne er forskellige i de forskellige pensionsselskaber.

Det må stå i de betingelser du har fra pensionsselskabet.

I mit pensionselskab, Pensam, er det fra den dag en offentlig pension tilkendes, at den løbende udbetaling starter.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 14:06   #3
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Tak for dit svar - jeg prøver at ringe til dem i morgen
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 08:02   #4
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Jeg er lige kommet til at tænke på at hvis jeg nu er heldig at blive godkendt til erstatning fra pensionsselskabet via invaliderenten samt invalidepensionen, som vil være månedlige udbetalinger, bliver det så trukket fra ledighedsydelsen som jeg får nu - det er kontanthjælpssatsen jeg får.

Og en lille ting jeg også har tænkt på er, om månedlige udbetalinger fra pensionsselskabt stopper når jeg forhåbentlig snart finder et flexjob og får en løn efter de nye flexregler - jeg kan max klare 12 timer.

Synes der er så mange regler jeg ikke kan overskue og få samling på og i øjeblikket kværner det hele rundt i hovedet på mig - der er så mange, hvis nu..., måske....som jeg ikke helt kan få styr på
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 09:01   #5
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Jasmina det er jo forskeligt ang. udb. hver md når man får job. Jeg får indvalidesum fra Industriens hver md. men når jeg engang har et job bortfalder de. Og de andre jeg har er et enegangs beløb jeg har fået, jeg er på ledighedsydelse pt, men der bliver ikke trukket, da det er pga af tab af erhvervsevne jeg får dem.

Men måske du kan se på din police, for der må det stå, eller som du skrev tidligere, ring og spørg dem, så er du på den sikre side.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 17:41   #6
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
TAK for dit svar lynge60 jeg vil se at få ringet til pensionsselskabet i morgen og vil samtidig tage en snak med kommunen.
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 18:44   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
forsikringer som har selv har, de har kommunen intet med at gøre

min udbetalte 4 år tilbage, da de har vurderet at allerede dengang var min erhvervsevne nedsat med 2/3 dele. alså fra den dag jeg fik sygdagpenge første gang.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 07:36   #8
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
TAK MTVRV1 - for en sikkerheds skyld vil jeg ringe i dag så jeg ikke skal tænke mere på det - det er jo før set at kommunerne kan gradbøje lovgivningen

Det glæder mig at de valgte at gå 4 år tilbage i din sag - dejligt at læse om positive erfaringer.
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr. gæld og udbetaling af penge fra pensionsselskab mams Dit og Dat 24 01-02-2011 19:08
Penge fra pensionsselskab V_Brask Alt det andet 0 17-08-2010 17:34
mon en ftp er mulig lilleper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-09-2009 03:03
Pensionsselskab vil behandle stress zuza Politik og Samfund 1 13-09-2008 11:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension