K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2013, 11:21   #11
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LINGLING Se meddelelser
Det lyder til gengæld spænende og til at forstå. Det må jeg undersøge nærmere.Tak
Jeg mener også at det er helt essentielt at have en mening med livet, man kan bruge nok så mange terapeutiske metoder, men hvis mennesket ikke ser nogen idé i at leve, så taler man jo for døve ører.

Bogen er på 136 sider (og min er næsten slidt op, jeg har læst i den så mange gange) først på side 101 begynder den teoretiske del... indtil da er det en fortælling om mekanismer der holder live i folk der bliver sat på grænsen af hvad man fysisk tror er mulig for mennesket, og hvordan det påvirker dem psykisk.

Den teoretiske del af bogen er et koncentrat af, grundlæggeren af den terapeutiske retnings 12 binds værk, men det er særdeles effektiv læsning.

Jeg kan anbefale at læse denne bog igen og igen, og derved skabe sit fundament.
I Danmark er der, mig bekendt ikke nogle terapeuter.
Derfor kan man sagtens kombinere sine egen læsning og bearbejdning, inden eller samtidig med anden terapi.

Den fåes også som lydbog, så hvis man ligger brak og synes det hele er noget skidt, kan man lytte til den.

Jeg får helt lyst til at lægge den ind på min tablet, tror jeg vil gøre det Idag... så har jeg jo fået lidt mening med livet Idag, nemlig at jeg har forberedt at høre om meningen med livet, den dag jeg ingen ting kan og ingen mening ser.

Det handler nemlig ikke kun om at finde den overordnede mening med livet, nej bare det giver mening for en selv, så er det ligemeget hvor småt det er, og hvad andre mener om det. Det er din mening med livet der tæller her.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 18-07-2013 kl. 11:26.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension