K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2010, 12:30   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
netop, som hejdien skriver, der er umiddelbart ingen forskel fra hvorfra han kommer -men netop i aktiveringen OG RETTIGHEDERNE!

Ikke for at være pessimist på forhånd men kan VARMT anbefale at du/i for enhver pris(næsten) forsøger at holde jer a jour med sagen -for -ked af at sige det- når først man er kommet på kon(s)tanthjælp så er man så at sige retsløs

Håber det bedste for din mand og dig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 12:37   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
når man så ikke kan modtage kontanthjælp glemmer de sikkert en
den sidste erklæring som kommunen har bedt om er sendt
hører nok intet fra kommunen de første måneder
velkommen til det danske velfærdsystem.
tænk et jobcenter både skal søger for syge/raske mennesker.
i dette system er syge(med lægepapir), også raske mennesker der skal i arbejde
hvis jeg havde været rask, var jeg løbet for længe siden.
men det er vil også en del at deres strategi.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 13:24   #13
Vibs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
Vibs er ny på vejen
Jeps - vil gøre hvad jeg kan for, at tingene holdes straight på sporet - men de kommuner

Var selv igennem en meget gyselig sag i 2003-2005 - hvor kommunen blev nærmest landskendt for deres behandling - eller måske mangel på samme, af min sag. Så jeg er super dus med hvad bøvl der kan være...

Der hvor jeg kan blive en kende bange er, at dengang - i 2003/5 da hakkede man bare folk på kontanthjælp, når der PRÆCIS var gået 52 uger.
Men - der var den fordel, at der ikke var problemer med denne kontanthjælp, trods vi havde 2 biler, hus samt campingvogn.
Det fik jeg oplyst var fordi der var sygdom, og ikke almindelige (eks ledighed) grunde til denne kontanthjælp.

Hvordan ligger landet med noget sådan i dag?

Altså - hvis manden opnår at få en diagnose som sclerose, da har man jo absolut fakta, viden og fremtid at forholde sig til...
Vibs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 13:55   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den hedder en formue på 10.000
kan ikke få en krone i kontanthjælp
men dertil skal siges jeg få en løbende udbetaling af en forsikring.
hurtigere end kommunen til at bedømme pension.

men ens sag bliver lavet individuelt.
men rigtig mange lever uden indtægt på grund af formue eller ens ægtefælle tjener for meget.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 14:53   #15
Vibs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
Vibs er ny på vejen
Tænker blot, at der må være en forskel, i og med jeg fik så mange penge, da jeg var i klemme..
Godt nok var de en kende bange for min bisider men da mærkeligt, hvis man kunne dengang og ikke i dag.

Mener at vide, at der er forskel på, om man placeres der efter sygedagpenge - altså forstået, at de anerkender man er syg - end fordi man "bare" mangler forsørgelse..

Men - jeg er måske helt galt på den...
Vibs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 16:28   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
nemlig. fik også kontanthjælp efter fratagelse af sygedagpenge. trods ejerbolig, bil(afhængig af) og hest(træning).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 17:17   #17
Vibs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
Vibs er ny på vejen
Ved du noget om, hvorfor du fik det?

Tænker på, om det står i en eller anden lov, at det er man berettiget til, når det er på den måde man får det?
Vibs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 18:43   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det står i det link jeg lagde ind

Citat:
Følgende indtægter medfører ikke fradrag i kontanthjælpen:
# Invaliditetsydelse og invaliditetsbeløb efter lov om social pension.
# Børns indtægter.
# Erstatning for skade af ikke-økonomisk art, f.eks. varigt mén, svie og smerte samt indtægter, der stammer herfra.
# Erstatning for tab af erhvervsevne.
Kan man få kontanthjælp, hvis man har formue?

Som hovedregel er det en betingelse for at få kontanthjælp, at ansøgeren eller ægtefællen ikke har formue. Kommunen ser dog bort fra beløb op til 10.000 kr. og for ægtepar 20.000 kr. Der kan desuden ses bort fra en mindre formue, som er nødvendig for at bevare eller opnå en nødvendig boligstandard, eller som bør bevares af hensyn til pågældende eller familiens erhvervs- og uddannelsesmuligheder.
  Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 19:29   #19
Vibs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
Vibs er ny på vejen
Jo tak

Men det fortæller jo ikke hvorfor nogle med biler, campingvogn og eget hus, kan få kontanthjælp, uden at blive afkrævet, at de sælger det de har, før man kan give dem penge.....


Da jeg fik det, kunne vi have realiseret adskillige hundrede tusinde, uden overhovedet kommunen overvejede det..

Det er forklaringen herpå jeg søger....
Vibs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2010, 22:15   #20
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm..bum...bum...det er lidt svært at svare på generelt fordi der jo SKAL foretages en individuel betragtning på situationen.

I vores tilfælde, fx, ja, da havde vi på daværende tidspunkt stadig 2 hjemmeboende børn og dermed også forsørgerpligten.

Jeg selv, hustru, er også ftp og handicappet og da så også min mand blev syg og handicappet, ja, så var det jo om at finde en grimasse der kunne passe!

Vi har -stadig- hus og bil(dog aldrig haft en campingvogn ) .men det skyldes ikke kommunen, for stod det til dem, ja, så havde de smidt os på gaden med fuld musik!
(aaaarrrhhh, den måtte lige ud -sorry )

Men som sagt, en individuel vurdering OG ikke at forglemme en HELHEDSVURDERING -som kommunen selvfølgelig iflg lovgivningen har PLIGT til at foretage -lige præcis den er vigtig at huske!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp efter spilleafhængighed Jesper25 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 10-11-2015 11:17
Modregning i kontanthjælp efter erstatning khas Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 22-04-2013 18:01
bliver sat på kontanthjælp efter arbejdsprøvning kirsten01 Alt det andet 26 31-03-2010 12:32
er det kontanthjælp efter virksomhedspraktik? V_Brask Alt det andet 7 05-01-2010 17:37
Kontanthjælp efter de 60? benteh Alt det andet 8 15-08-2009 10:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension