K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2010, 23:52   #11
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
2 ugers fred....

Kære Devi

dyb indånding

hvis din sagsbh. tager på 2 ugers ferie fra i morgen, har du såmænd bare to uger mere til at hente hjælp herinde, og være godt rustet til hun kommer tilbage.

Foreslår du finder en person til at være din bisidder til næste møde, for det første for at tage noget af trykket af din angst og uro over det hele.

Det er fantastisk hvis en bisidder har ressourcerne til at gå full-on ind i kampen, men, det har som regel en utrolig gunstig effekt på Systemets opførsel, hvis bare der sidder et vidne med til møderne.

Du behøver altså ikke få yderligere stress, ved tanken om at skulle forklare det hele til endnu en person før mødet - det er ikke DET der er det vigstigste.

Og så længe den berømte RessourceProfil IKKE er lavet færdig, ej heller underskrevet af dig, mener jeg ikke dine penge kan forsvinde - men andre herinde kan nok svare helt præcist på det???

Optag samtalen på din tlf -uden hun ved det- så har du mulighed for at tygge på tingene mens hun er væk.

Bliver det hele for meget til mødet i morgen, og vil hun lave store ændringer, så "gå i baglås" og begynd at græde, og sig bare som det er: "jeg kan ikke forstå det her, har brug for skriftlige forklaringer, og tid og hjælp til at forstå dem."

Du må bare ALDRIG sige "jeg vil ikke"........hold dig til "jeg kan ikke" - det må man ikke straffes for.

Zusa's rækkefølge er helt korrekt, og du skal bare gennem det møde i morgen, uden at der foretages endelige valg og handlinger, så er du med hjælp herinde fra top-Ninja når hun er tilbage fra ferie.

En ordentlig lur er også et nødvendigt våben, så sov godt, og lad os høre hvordan det gik.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Devi Se meddelelser
Skal jeg så vente til jeg skal kommentere ressourceprofilen med at bede om at blive udredt i forhold til fleksjob eller skal jeg skrive det til min sagsbehandler allerede nu?

...var lige nødt til at sove nogle timer, for nattesøvn blev der som sædvanligt ikke meget af, så jeg har ikke fået forfattet en mail til hende endnu og hun går - som tidligere sagt - på 2 ugers ferie fra i morgen eftermiddag.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 00:41   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nemlig.
Sov godt, be om at der ingen aftaler træffes, da du har brug forskriftlig at forholde dig til sagen/aftaler/lovgivning og ressourceprofil.

Optag endelig samtalen, uden at hun ved det.

Du kan slappe så meget af, at de kan ikke fra den ene dag til den anden bare træffe afgørelse.
Du skal partshøres, og have frist til dette min. 14 dage. Så..ro på..

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 17:32   #13
Devi
Føler sig hjemme på K10
 
Devis avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Randers
Alder: 51
Indlæg: 25
Styrke: 14
Devi er ny på vejen
Vil bare lige sige at mødet altså er overstået, det var i går onsdag.

Der blev ikke aftalt noget, intet underskrevet osv.

Jeg fik en kopi af lægekonsulentens udtalelse med fordi jeg decideret bad om den og så venter jeg så på ressourceprofilen som hun var lidt usikker på hvorvidt hun kunne nå at blive færdig med og få sendt til mig inden hun gik på ferie. Så jeg er helt klar over at det i hvert fald ikke hedder kontanthjælp fra 1. juli for det kan ikke nås med den tidshorisont hendes ferie sætter.

Det eneste jeg var i tvivl om, var om jeg burde sende hende en mail med det samme hvor jeg gjorde opmærksom på at jeg altså mente at fleks var vejen frem kontra hendes raskmelding til ordinær beskæftigelse, eller om jeg skulle vente til jeg har læst ressourceprofilen og skal til at kommentere på den også.

Indtil videre har jeg ikke kontaktet hende, så jeg hælder mest til den sidste løsning, har egentlig heller ikke lyst til at have hende i røret i morgen med 1000 spørgsmål og forklaringer som jeg alligeevel ikke kan huske bagefter
Devi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 21:38   #14
Devi
Føler sig hjemme på K10
 
Devis avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Randers
Alder: 51
Indlæg: 25
Styrke: 14
Devi er ny på vejen
Nu har jeg så modtaget min ressourceprofil og skimmet den igennem.

Så nu er mine problemstillinger:

Sagsbehandler afholder ferie i uge 24 og 25, partshøringsfristen er 18. juni hvor hun skriver at hvis hun ikke har hørt fra mig den dato, formoder hun den er godkendt uden kommentarer.

Jeg tror jeg bør søge aktindsigt, men det kan velsagtens ikke nås inden partshøringsfristen? Hvordan søger man overhovedet aktindsigt?

Og hvordan kommenterer man egentlig på sådan en ressourceprofil. Tidligere har jeg ikke haft så forfærdeligt meget at indvende og det er garanteret heller ikke gjort "efter bogen" fra hverken min eller kommunens side, men denne gang vil jeg have styr på formen, det er hele min fremtid der står på spil nu.

Under alle omstændigheder skriver sagsbehandler at hvis jeg har spørgsmål under hendes ferie kan jeg ringe og blive henvist til en anden sagsbehandler, så det er i hvert fald en mulighed. Jeg vil i hvert fald sikre mig hvor og til hvem den kommenterede ressourceprofil skal stiles, så den ikke bliver syltet et eller andet sted og hovsa, så havde hun pludselig ingen kommentarer alligevel.

Jeg vil sætte pris på al den hjælp jeg kan få, for jeg står rimelig alene med det her og jeg bliver totalt overvældet i situationer som denne....
Devi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 22:16   #15
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
ressourceprofil m.m.

for 4 år siden SKULLE man til et møde på en time, hvor man gennemgik RP sammen med sagsbehandleren, og her kunne gøre indsigelser og komme med rettelser.
Det er Sagsbh. der skal skrive dine rettelser og kommentarer ind.

Og det er i min forståelse præcis det der skal ske på mødet den 18. juni.

At Sbh vender arbejdsbyrden mod dig, og laver den der "undladelses-model", hvor alt er ok hvis du ikke giver lyd, skal du ikke acceptere.

Mail hende tilbage:
at du er totalt i vildrede omkring en masse ting, og ikke kan (altså ikke er i stand til!) at lave RP færdig uden hendes hjælp, og at du gerne vil gøre det så snart hun er retur fra ferie og har tid.

Så HAR du reageret inden d.18, fået bevisliggjort at hun lægger en del af sit arbejde over på klienten, samt at du har brug for hendes hjælp.
Bed om en bekræftelse på at hun har set denne mail (din reaktion før den 18.)

Så længe du IKKE skriver under på RP, og hun er på ferie, sker der ikke mere nogen steder.

Og træk så vejret et øjeblik, solen skulle komme tilbage på mandag, og du er ikke alene
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 22:20   #16
Devi
Føler sig hjemme på K10
 
Devis avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Randers
Alder: 51
Indlæg: 25
Styrke: 14
Devi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hansemand Se meddelelser
for 4 år siden SKULLE man til et møde på en time, hvor man gennemgik RP sammen med sagsbehandleren, og her kunne gøre indsigelser og komme med rettelser.
Det er Sagsbh. der skal skrive dine rettelser og kommentarer ind.

Og det er i min forståelse præcis det der skal ske på mødet den 18. juni.

At Sbh vender arbejdsbyrden mod dig, og laver den der "undladelses-model", hvor alt er ok hvis du ikke giver lyd, skal du ikke acceptere.

Mail hende tilbage:
at du er totalt i vildrede omkring en masse ting, og ikke kan (altså ikke er i stand til!) at lave RP færdig uden hendes hjælp, og at du gerne vil gøre det så snart hun er retur fra ferie og har tid.

Så HAR du reageret inden d.18, fået bevisliggjort at hun lægger en del af sit arbejde over på klienten, samt at du har brug for hendes hjælp.
Bed om en bekræftelse på at hun har set denne mail (din reaktion før den 18.)

Så længe du IKKE skriver under på RP, og hun er på ferie, sker der ikke mere nogen steder.

Og træk så vejret et øjeblik, solen skulle komme tilbage på mandag, og du er ikke alene
Jeg er IKKE indkaldt til møde den 18. juni, det er der "hun" (formoder det er Jobcentret da hun er på ferie) skal have modtaget mine skriftlige kommentarer til ressourceprofilen.

Så det var mest det med hvordan man udformer de skriftlige kommentarer, hvad man skal lægge vægt på osv. som jeg var i tvivl om.

Og jeg skal nok huske ikke at underskrive noget når jeg sender kommentarer retur, lidt har jeg lært ved at læse med herinde
Devi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 22:23   #17
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Akt-indsigt ringer du til nærmeste Borgerservice og spørger om:

hvem/hvor skal du maile hen og bede om den?
hvor lang tid skal du regne med det tager?

Hvis du er heldig kan det være du får den gennem Borgerservice - de har adgang til mere og mere i disse tider, og det er ikke sagsbh. der laver den stak kopier.
Måske henviser Borgerservice dig til "dit" kontor, der taler du så blot med sekretæren og spørger om det samme - det må højst tage 10 arbejdsdage at få papirerne, fra du har indgivt en officiel begæring - dvs. 2 uger.

Det kan dog gå hurtigere. Har du ikke modtaget dem på 10'ende dagen, ringer du hver morgen og spørger høfligt efter dem.

Er du gearet til det, kan du også troppe op personligt - det plejer at gøre dem stærkt utilpasse, og så sker der noget.

Jeg ved godt du ikke er indkaldt til det møde - hun manipulerer situationen med ord, og du skal nu give tilbage med samme mønt.

Hun kan ikke blot tage på ferie, og lade en ikke-kapabel klient (det kalder vi dig lige - ok?) sidde med en umulig opgave og en deadline, der overskrides mens hun er væk!

Forstår du bedre nu?

er du helt i vildrede, må du enten håbe nogle herinde har ressourcerne til det, eller også bliver du nød til at tage imod tilbuddet om at få en anden på dit områdekontor til at hjælpe dig med at færdiggøre den.

Andersine85 er socialrådgiver - prøv at høre om hun kan gå ind i den?
Det er jo 16-18 sider, er det ikke?, plus evt. det løse.. det er noget man gerne vil sidde med på print på skrivebordet tror jeg...

Håber andre læser med, og griber ind hvis jeg er forkert på den...

Sidst redigeret af Stezu; 12-06-2010 kl. 11:52. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 22:34   #18
Devi
Føler sig hjemme på K10
 
Devis avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Randers
Alder: 51
Indlæg: 25
Styrke: 14
Devi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hansemand Se meddelelser
Jeg ved godt du ikke er indkaldt til det møde - hun manipulerer situationen med ord, og du skal nu give tilbage med samme mønt.

Hun kan ikke blot tage på ferie, og lade en ikke-kapabel klient (det kalder vi dig lige - ok?) sidde med en umulig opgave og en deadline, der overskrides mens hun er væk!

Forstår du bedre nu?
Jep, så fattede jeg den


Citat:
Oprindeligt indsendt af hansemand
Andersine85 er socialrådgiver - prøv at høre om hun kan gå ind i den?
Det er jo 16-18 sider, er det ikke?, plus evt. det løse.. det er noget man gerne vil sidde med på print på skrivebordet tror jeg...
Jeg har fået tilsendt 41 sider af det mest rodede sammensurium jeg længe har oplevet - det kræver godt nok overblik at holde øjet på bolden...
Devi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 22:43   #19
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
En 41 sider lang profil!!! Virkelig!!! (dette er ikke et udtryk for at jeg ikke tror på dig, bare lidt vantro )

Tja, hvis jeg var dig, ville jeg bare læse den igennem (puh, god læselyst) og så kommentere på alt der ikke er korrekt.
Du må gerne komme med både fejlrettelser, uddybninger, og helt nye ting.

Det du især skal kigge på, er de forskellige vurderinger, og især den sidste samlede vurdering (hvis du sender en privatbesked, med bare lige den samlede vurdering, så kan jeg give dig en ide om, hvad sagsbehandleren mener).

Nu sagsbehandleren er på ferie, så ville jeg lægge en besked på hendes svarer om, at du har sendt hende nogle kommentarer til profilen, den og den dato. Og så selvfølgelig sende dem. Gerne pr mail hvis det er en mulighed, så kan du jo altid bevise, at det er sendt.
Alternativt kan du møde op med kommenatarene og bede om en kvittering, hvis du er bange for at papirerne skulle forsvinde et sted.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 22:44   #20
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
deadline d 18

den deadline d.18, er vel bare en hun har sat, og har ingen betydning andet end på papiret vel? så har hun givet dig en officiel (sikkert 4 uger eller lignende,) frist til at reagere, som hun skal ifølge forskrifterne.

Men - hun er så bare på ferie, og kan derfor ikke gøre mere ved sagen anyway, (medmindre der sidder en anden på Jobcentret og bare venter på at det bliver d.18, og kan kaste sig over din sag for at gøre den færdig.....nej vel?)

sålænge der ikke forsvinder penge osv, pga af den dato, er det kun vigtigt at du kan bevise du HAR reageret, ikke at det hele er lavet færdigt, så jeg tror du er mere bekymret end nødvendigt lige omkring den dato....
Bare endnu et eksempel på, hvor meget uklar kommunikation kan stresse klienterne unødigt, og i øvrigt piske stemningen mod Systemet endnu mere op

Jeg bliver altså nød til at hoppe af nu - min mad var klar for en time siden, men jeg tror der nok skal komme andre forbi - skriv lige et pip retur, så bliver tråden blå (ulæst/ubesvarede spørgsmål) ude på forsiden, og så kommer de myldrende


forstår sagtens din panik, og hvor ubrugeligt det er at få at vide, at man skal slappe af og trække vejret - prøv alligevel
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring om ressourceprofil Alpen At søge førtidspension 11 12-07-2012 01:28
Revalidering/Kontanthjælp Mcavforfanden Alt det andet 7 12-07-2010 15:24
Ressourceprofil Partshøring Sandie75 Alt det andet 12 07-06-2010 00:11
Fra revalidering til kontanthjælp Charnov Din historie 18 18-05-2010 13:12
ressourceprofil i partshøring, HJÆLP! Marolle Alt det andet 19 27-03-2009 09:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension