K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2010, 16:50   #1
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Enkeltydelse

Hej

Jeg er lige blevet FP'er og flyttet til ny bolig grundet brud m kæresten.

Jeg har derfor ingen seng, sofa osv.

Jeg vil forsøge at søge om hjælp til dette er der nogen der har nogen forslag til hvad jeg skal skrive og evt. erfaring med om det kan bevilliges, jeg vil også søge til medicin, tandlæge, fodindlæg og fitnesskort. Jeg har også en hund kan der søges tilskud til dette?

Håber at høre fra nogle af alle jer søde og rare hjælpsomme mennesker, da jeg har lidt svært ved at overskue alle de ting der skal udfyldes og hvordan det gøres rigtigt.

Pinse hilsen fra Bassemanden
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 18:36   #2
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Der findes skema til at søge om enkeltydelser idag. Men de er hårde idag og du skal nok ikke regne med så meget. Hvis de mener at du kan sove en på madras til 100 kr. så får du nok ikke støtte til det. Men prøv at søg og klag hvis du ikke er tilfreds.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 19:45   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan også spørge på kommunen om de har trangslegater - jeg har hos min egen kommune selv haft held med at søge trangslegater, og fået dem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 21:11   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Mens jeg var på kh søgte jeg af og til om hjælp til enkeltydelse (store tandlægeregninger), og fik den nogle gange igennem.
Men nu hvor jeg er fp'er tror jeg det vil være spild af tid og kræfter.

Det er ikke ens i alle kommuner, men hvis du har ca 4.000 kr. om måneden når de faste udgifter er betalt, så kan du vist godt spare besværet.
Og det er vel at mærke ikke alle faste udgifter, der bliver godkendt i dette regnskab.
Afbetaling på f.eks. banklån bliver ikke regnet med, medmindre det er boliglån (du kunne jo bare have ladt være med at sætte dig i gæld), udgift til tlf. er det kun abonnement der medregnes.

Men du kan hente et skema til det på kommunen, ansøgning om enkeltydelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 22:37   #5
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
@Vovse det passer ikke helt, mit banklån, telefon, internet osv. alt er regnet med.!
Men noget af mit banklån er også udgifter til behandlinger, der har gjort at jeg kunne gennemfører en arbejdsprøvning.

Og hvis du er forsørger er minimumsbeløbet også noget højere.

Men du kan søge via borger.dk
https://www.borger.dk/selvbetjening/...aspx?sbid=8683

eller du kan bruge det skema jeg har vedhæftet mit svar.

Mvh.
Jsn
Vedhæftede filer
Filtype: pdf Enkeltydelser.pdf (65,9 Kb, 1220 visninger)
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 23:05   #6
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Hej jsn
Det forstår jeg ikke.
Vi har søgt flere gang hjælp bla. til medicin.
Vores banklån blev/bliver ikke trukket fra vores rådighedbeløb.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 23:46   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er muligt der kan laves specielle aftaler, alt efter hvad lånet er brugt til, men det er ikke det almindelig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
Og hvis du er forsørger er minimumsbeløbet også noget højere.
Jeg er forsørger. Nogle kommuner benytter endda et endnu lavere rådighedsbeløb.

Men de beløb vi modtager til vores børn, eller ihvertfald nogle af dem, husker ikke helt, tælles ikke med, og på den måde tages der højde for børnene.

Og jeg skrev netop nederst i mit indlæg, at skemaet kan hentes på kommunen, fordi jeg jo ikke kender alle Bassemanden's forhold.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 00:26   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
mit banklån, telefon, internet osv. alt er regnet med.
det blev heller ikke regnet med her
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 12:20   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bassemanden Se meddelelser
Hej

Jeg er lige blevet FP'er og flyttet til ny bolig grundet brud m kæresten.

Jeg har derfor ingen seng, sofa osv.

Jeg vil forsøge at søge om hjælp til dette er der nogen der har nogen forslag til hvad jeg skal skrive og evt. erfaring med om det kan bevilliges, jeg vil også søge til medicin, tandlæge, fodindlæg og fitnesskort. Jeg har også en hund kan der søges tilskud til dette?

Håber at høre fra nogle af alle jer søde og rare hjælpsomme mennesker, da jeg har lidt svært ved at overskue alle de ting der skal udfyldes og hvordan det gøres rigtigt.

Pinse hilsen fra Bassemanden
Jeg tror godt nok ikke at dine chancer er ret store men du skal da klart prøve, samtidig ville jeg hvis jeg var dig gå i den blå avis i gul og gratis tjekke hos familie om de har noget stående osv ...

De tider hvor kommunen kærede sig om hvad man havde og ikke havde de er forbi , jeg læste om en familie hvis hus brændte ned de havde ikke nogen forsikring og alt brændte ned til grunden, det endte med at naboer venner og bekendte måtte hjælpe dem , for det var selvforskyldt at de ikke havde nogen forsikring og mon ikke du vil få det samme svar, du gav kæresten det hele så det er selvforskyldt ....

I hvert fald får du intet til din hund, den har du selv valgt at have og kommunen er derfor lige glad med den ... sådan er det desværre i dag men prøv at søge en enkeltydelse det kan jo være du er heldig at du kan få noget møbler og hund tror jeg dog ikke du skal satse på , men måske du kan være heldig at få hjælp til tandlæg jeg ved ikke hvilke kommune du bor i , men i den jeg bor i skal man søge et andet sted om fodindlæg det er et handicap hjælpemiddel....
  Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 12:49   #10
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Grunden til mine lån er regnet med kan være fordi dele af det ene har dækket mine behandlinger.

Mit billån kan være fordi jeg har fået tildelt det blå handicap skilt, og ikke har mulighed for at bruge offentlig transport. Samt at jeg er godkendt til handicap bil efter den erhvervsrettet paragraf.

Men som sagt jeg har ikke fået nogen forklaring på det, og troede da også indtil jeg læste denne tråd at det var normalt.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enkeltydelse, FTP - tandlægehjælp... Ninja Alt det andet 109 18-11-2013 21:11
Enkeltydelse elisa58 Alt det andet 12 07-02-2012 10:35
enkeltydelse og arv tumnus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-11-2011 22:12
Enkeltydelse som forsørgelse? Mariba Alt det andet 16 26-10-2011 19:20
Rådighedsbeløb/enkeltydelse annagw Alt det andet 10 26-10-2011 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension