K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2010, 22:40   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Eller også er det forældrene, der tænker på, hvor børnene trives bedst, fordi deres kammerater går enten i folkeskole eller i privatskole.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 23:52   #12
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Zuza

Den holder bare ikke for der er 1/4 del af børnene i københavn der går i privatskole. Dette er i følge Pernielle Rosenkrantz Teil. Det højeste antal på landsplan og således må man forstå højere end antal i eg. Græsted Gilleleje.

Under alle omstændigheder er der signifikante forskelle.

Og ja, hvis jeg bor i en velfungerende nordsjællandsk kommune, så er det nok (pardoksalt nok) lettere at benytte det kommunale tilbud.

Det ændre dog ikke på at Det er S der sidder der, hvor tilstrømningen til privatskoler er størst.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 00:02   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Børn er forskellige. Mine børn ér i hvertfald forskellige!

På vores lokale folkeskole var der 31 i klassen det år han skulle starte, 24 af dem var udlændinge af blandet køn, 5 var danske piger og 2 inkl min søn var dansk (ikke praktiserende muslim).
Dén fordeling var bare IKKE okay! Og slet ikke set i lyset af, at de kammerater der skulle gå i klassen, også bor i gården (hvor de veksler mellem at krige hinanden, og hænge sammen som ærtehalm).

Min tanke var, han skal bare VÆK fra det der!
At de leger sammen hver dag, er helt fint.
Men at få trukket problemerne fra legepladsen med hen i skolen, var simpelthen uacceptabelt. Iøvrigt punker de ret ofte min søn fordi han ikke er omskåret (han spiser så ikke svinekød), men er ikke muslim på niveau med de andre muslimer. Og vil med årene blive en outsider med sådan en klasse. Dét synes jeg ikke jeg kunne byde ham.

Jeg synes nu heller ikke at nogle dadler børnene, børn er som udgangspunkt altid uskyldige. Men som forælder til et mindre barn, så bliver man nødt til at tage beslutninger for dem, fordi de ikke selv kan træffe dem, eller se konsekvenserne.

Som jeg skrev i det indledende indlæg, så ville Helles datter bare gerne være sammen med kammeraterne. Og det er jo fair nok. Barnet er jo dårligt et barn længere og kan være med til at træffe beslutninger - iøvrigt er mine egne børn også skrevet op til Ingrid Jespersen skole i det tilfælde, at de godt vil gå der senere. Herlufsholm har også været på tale, og er det stadig hvis det er dét børnene vil. Til den tid kan de bestemme selv.

Jeg forstår bare ikke hvorfor Helle og Mette nærmest skal undskylde for de valg de træffer....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 00:07   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
@Zuza

Den holder bare ikke for der er 1/4 del af børnene i københavn der går i privatskole. Dette er i følge Pernielle Rosenkrantz Teil. Det højeste antal på landsplan og således må man forstå højere end antal i eg. Græsted Gilleleje.

Under alle omstændigheder er der signifikante forskelle.

Og ja, hvis jeg bor i en velfungerende nordsjællandsk kommune, så er det nok (pardoksalt nok) lettere at benytte det kommunale tilbud.

Det ændre dog ikke på at Det er S der sidder der, hvor tilstrømningen til privatskoler er størst.
Tja... der kommer flere skattekroner i kommunekassen, hvor de store penge er.

Men fakta er, at de fattigste har intet valg.

Selvom vi tudes ørerne fulde om, at danskerne har frit valg mellem privat og offentlig... også sygehuse. Det holder jo kun for de velhavende.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 06:19   #15
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jeg synes det er synd at K10 ligger plads til en hetz på børn, hvis forældre er politikker.

Som udgangspunkt er jeg enige i problematikken i at det dur ikke at få delt skolerne op i a og b skoler.
Men opstår der et behov som folkeskolen ikke er gearet til, pga. de nedskæringer der kommet grundet regeringen. Så har jeg intet problem med at der findes en skole som kan håndtere problemerne.

Mette F´s datter har et behov som den alm. folkeskole ikke kan håndtere, ergo må hun finde et alternativ til det. Hun siger også at når hendes datter ikke har det behov mere, skal hun tilbage til folkeskolen.
Hvorfor er det hun ikke må løse et behov for hendes datter, som folkeskolen ikke kan håndtere når hun er i den situation at hun kan.?

Og denne sag med Helle er da lige så tåbelig.!
Hun har to børn i folkeskolen, men hendes ældste datter har oplevet at alle hendes venner forsvinder. Så derfor følger hun med over i den anden skole, i 8 og 9 klasse. Men den anden datter bliver i folkeskolen.!

Er der overhovedet nogen som har overvejet hvilken betydning denne hetz har på børnene, især Helles for hun kan læse og forstå det.?

Jeg synes især det er forkert at vi herinde bidrager til debatten, når vi selv konstant skal kæmpe mod en hetz, mistro, nedværdigende bemærkninger, latterliggørelse af vores forskellige handicap og mange andre ting som vi er udsat for til hverdag.

Men igen det er bare min mening om sagen.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011

Sidst redigeret af jsn; 10-05-2010 kl. 06:21. Årsag: tilføjelse :0)
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 07:32   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænk, jeg kan overhoved ikke få øje på nogen hetz mod nogen børn - hverken her, eller ude i den åbne debat?

Børnene er ikke engang nævnt nogen steder!


Men tildels enig i, at der drives hetz mod deres forældre, dog ligger vi stadig i den milde ende af hetz og kan da selv komme i tanke om både Lars Løkke og Lene Espersen der har været lagt endnu mere for hetz (og med grovere metoder)....også med børnene inddraget.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 07:41   #17
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænk, jeg kan overhoved ikke få øje på nogen hetz mod nogen børn - hverken her, eller ude i den åbne debat?

Børnene er ikke engang nævnt nogen steder!


Men tildels enig i, at der drives hetz mod deres forældre, dog ligger vi stadig i den milde ende af hetz og kan da selv komme i tanke om både Lars Løkke og Lene Espersen der har været lagt endnu mere for hetz (og med grovere metoder)....også med børnene inddraget.
For mig er det lige meget hvilket parti det drejer sig om.!
Når der er børn inddraget i det, bør man som voksen lade sagen ligge. For du tror vel ikke at Helles datter gå fri for kommentarer i skolen og i området.
Hvordan tror du datteren har det, når hun har bedt sin mor om at komme i den anden skole.? Og det nu er årsagen til alt den ballade....

At der køres hårdt på en politikker er fint med mig, om så det er Willy der skrifter til Venstre eller det er Pia som bliver muslim. De ved det er en del af spillet, men børnene er uskyldige og skal forblive det.


Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 08:19   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
som jeg forstår helle ord så er det i hende barns tarv og havde hun nu heller ikke gjort hvad hun nu har gjort så havde der også være hetz mod hende.hun er bare så heldig hun har pengene til privat skole.havde jeg pengene så havde jeg nok også min børn i privat skole.men nu er det børn det hele handler om og alle ved det er jo noget af det bedste stuf der kan bruge mod nogen som helst.men alle glemmer barnes tarv.men hvorfor så lige der er ikke er 8 eller var det 9 klasse på den skole fatter jeg så ik.men probelmet er jo ogås hvad der står på social hjemme side der hvor man kan melde sig ind derfor kommer folk ud.ialt viser det bare vi har en beskidt vagl kamp i vente sådan som jeg ser det.men vender man den om så hvis det kun er for måske en klasse trin dør barnet nu heller ikke.men alt i alt så er det gjort for at hende datter for fleste at hende venner osv stadig alså i barnet tarv .tænkte vi på at 2 år siden sagde den ene det og flyttede hende i privat skole hørte vi ikke meget om det nu er vagl kampen tæt på derfor kommer alt frem desvære hvor børn bliver gisler
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 09:02   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Problemet er bare at hvis alle med økonomien i orden sender deres børn i privatskoler så vil der ikke være nogen tilbage til at kæmpe for den daglige folkeskole og på den måde vil vi få det som feks i USA ... dem med penge får den bedste behandling som kan købes for penge og dem med penge får den bedste uddanelse der kan købes for penge og dem med penge får de bedste Universiteter osv osv ..

Allerede nu er der problemer (hørte lige at det var sådan at hver dansker over 18 år køber velfærdsydelser for 10500 om året og ja det er ikke mig så nogen køber for mere )

Jeg har en datter som satser på læge uddanelse og hørte forleden dag at de nu gerne vil have lov til at tage penge for Universitets uddannelsen ... og gæt så om jeg kan skrabe penge sammen til min datters uddanelse ... ??

Mine sønner går begge på¨pædagog seminariet (en musik pædagog og en socialpædagog ) og de har jævnligt problemer med de bøger der skal købes i forbindelse med uddanelsen og i dag feks skulle den ældste på en uddanelse tur .. pris 550 kr .. det er mange på en su (og han er ordblind og kan derfor ikke magte et job ved siden af alle hans ressourcer går til skole og praktik, derudover har han fysiske handicap som måske kunne berettige til en revalidering men han har så valgt at klare sig selv , miljø skadet af K10 og hans mor )

Så jeg kan forestille mig at det er det som folk hidser sig op over i sær i Mette Fredriksen tilfælde hun mener jo det er vigtig at ressourcestærke forældre bliver i folkeskolen ellers bliver det for let at lade den forfalde ...

Og det kan vi jo så også se allerede sker nu ... de med penge tager noget andet og de uden er tvunget til at lade deres børn klare sig med det næst bedste .. men ok at jeg ikke har penge til at sende min unge på privat skole (men får jeg plads så skal jeg nok skaffe de penge på en eller anden måde ) gør mig altså ikke ressourcesvag ,,, jeg mangler penge men hverken evne eller forstand

Men oki minimalstat er godt på vej .... den kom bare af bagdøren
  Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 10:11   #20
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Man kan jo ikke lade sine børn bøde for sit eget karrierevalg. Hvis man kan se, at børnene vil have det bedre i en privatskole, så er man da nødt til at vælge det, også selvom man er politiker. Det er da klart, at børnene kommer i første række.
Men selvfølgelig skal de så ikke moralisere overfor andres valg, men som Mette Frederiksen også har udtalt, så er hun blevet klogere siden dengang. Vi andre kan også godt ændre mening og blive klogere ind imellem.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
en bekymret datter TinaD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 19-12-2012 19:53
min datter er syg sanne mor Dit og Dat 5 16-01-2012 23:14
må jeg bo sammen med min datter jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-01-2011 17:09
Er jeg en dårlig datter :( Suncil Dit og Dat 22 12-01-2010 18:05
Rådgivning til datter med adhd frklarsen Alt det andet 4 02-11-2009 16:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension