K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2012, 09:34   #1
johnny9900
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
johnny9900 er ny på vejen
Må de kikke i pungen ?

Hej K10
Har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.

Min Mor er født i -44,og søgte om hjælp til at betale tandlæge regningen på kommunen.
Da hun så står og skal aflevere ansøgning beder manden i skranken om at få lov til at kikke i hendes pung og hvad hun havde af værdier i smykker.

Må de dette og hvis ikke hvordan klager man over dette ?

mvh
Johnny
johnny9900 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 09:42   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg kender ikke reglerne, men finder det højst besynderligt og ville selv klage.

For det første ville det være fuldstændigt irelevant om hun så havde haft 5000,- i sin pung.. for hun kunne være på vej til posthuset for at betale husleje eller have hævet penge i banken til mad til 2 mdr...

Og med hensyn til smykker, så er han næppe i stand til at vurdere deres værdi.. og hun skal skrive under på ansøgningen at hun ikke har værdier over et vist niveau.

Det næste bliver vel kropsvisitering... far out.

Hvis han mistænker at hun har flere værdier end hun opgiver, må han henvende sig til relevante myndigheder som f.eks politiet og få dem til at udrede det.

Afgjort klage.. f.eks et brev til borgmesteren hvor der står at hun er blevet udsat for nedværdigende behandling i fuld offentlighed...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 09:47   #3
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Skat har beføjelser i den retning når der er det specifikke formål at inddrive gæld.

Der er ikke andre der har beføjelser til den slagte.

Sidespring...
iøvrigt skal man heller ikke stille sig tilfreds med hvis en butik tror man har stjålet og de beder om at se i ens poser.
Det har de slet ingen beføjelser til.
Det er kun politiet der kan bede om adgang til at se private ejendele.

Der er da heldigvis en grænse for hvordan offentlige personer kan skride ind i det private rum.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 09:50   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det var DOG det mest latterlige jeg til dato har hørt!

Sjældent folk i det hele taget render rundt med alle deres smykker og har formuen med i pungen. Synes det må være en meget nedværdigende oplevelse.....som jeg bestemt IKKE TROR må være lovlig. Måske ved de andre noget konkret og kan komme med paragraffer mm.

For god orden skyld, skal din Mor næste gang hun skal til tandlægen, søge hjælpen INDEN hun påbegynder behandlingen. Ved ikke om hun er blevet folkepensionist?
Hvis hun er, så skal hun søge tandlægekort til almen tandlæge, og udviddet tandlægekort hvis hun skal have noget med protese.
Begge ansøgningsskemaer ligger enten på kommunen eller hos Borgerservice.

Ved udfyldelsen skal vedlægges kopier af udgifter, og her er det vigtigt at vide, at de vil have kopi af HELE brevet MED girokortet siddende på.
De kan i nogen tilfælde godt accepterer fx PBS udskrifter.

Men hvor er det synd for hende at hun skulle have den grimme oplevelse.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 09:53   #5
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Diktafon!

Iøvrigt ville sådan en situation være der hvor jeg ville sige:
Hov... vent lige imens jeg tænder min diktafon...
Uha... hvor ville jeg gerne se den lille kommune mand i den situation
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 10:09   #6
johnny9900
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
johnny9900 er ny på vejen
Tak for svar alle.
Hun havde været til tandlæge først og fået et prisoverslag og bagefter udfyldt ansøgningen,som hun så spurgte manden i skranken på pensionsafd. om hun havde gjort det korrekt og det var så her han spurgte om han måtte kikke i hendes pung og hvad smykkerne på hendes hånd havde af værdi.

mvh
Johnny
johnny9900 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 10:23   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hvis man blive udsat for sådan noget, så skal man nægte med det samme. Kommunens opfindsomhed kender ingen grænser og kommunen er klar over, at det er på grænsen af en ulovlig visitation, derfor spørger de om lov først, dvs. manipulerer sig frem til ens frivillig godkendelse af den.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 10:27   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er REN chikane fra kommunens side.
Som folkepensionist må din mor have en formue på 77.700 kr og samtidig søge helbredstillæg. Likvid formue er fx opsparing i banker eller værdien af obligationer, pantebreve, aktier og investeringsforeningsbeviser.

Så hvad det er idioten vil tjekke i hendes pung er mig en gåde, da hun både må have kontanter og smykker.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 12:32   #9
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Det undre mig gang på gang hvad kommunalt ansatte kan finde på at udsætte borgere for, er der ikke en øvre instans der holder øje med kommunerne, lige som feks. fødevarerstyrelsen holder øje med pizzariaer og lign. for jeg synes godt nok man bliver udsat for lidt af værd, og efter deres forgodtbefindende...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 14:47   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Forstår, det var et spørgsmål om han måtte kigge. Så kan man jo svare ja eller nej.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension