K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2016, 13:40   #31
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu ved jeg ikke hvorvidt om du vil kunne få hjælp efter paragraf 102...

Men en ting jeg ved...det er at man ikke skal tage det for pålydende når og hvis en sagsbehandler siger noget over en telefonsamtale...specielt ikke hvis de siger at noget bliver et afslag...

Man bør forlange en afgørelse...skriftlig afgørelse...som man evt kan klage over...

Jeg har kendskab til så mange tilfælde hvor en borger først har fået at vide i telefonen at deres ansøgning ville blive et afslag....hvor efter de har forlangt en skriftlig afgørelse....og ja så er deres ansøgning gået igennem..

Det er alt for nemt for dem at afslå ting i en telefonsamtale...og de har det med at glemme i sådan en samtale....at hver ansøgning skal individuelt undersøges i forhold til den borger som ansøger..

Jeg siger ikke at det samme vil ske i dit tilfælde....at din ansøgning går igennem....men du bør ikke stole på et afslag i en telefonsamtale...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2016, 13:49   #32
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du beder om en skriftlig afgørelse....

Kære Hubbie

... fordi du har ansøgt om hjælp iht Servicelovens § 102 og ikke enkeltydelse.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...estemmelse-pdf

Kommunen skal vurdere om du tilhøre gruppen af patienter som beskrevet og ikke bare udmelde private holdninger til borgerne, som i den grad taler både læger, hospitaler og Folketing imod.

Det er jo ikke en tilfældighed, at behandlingen bla. foregår under Sundhedslovens § 79 stk.3 men vedtaget af Folketinget.

Tal med din praktiserende læge om dennes mening i forhold til din diagnose.

Fremover bør du ikke tale, men skrive sammen med kommunen.

Hvis du får en skriftlig afgørelse skal du hurtigst mulig anke den, til kommunen som nu har 4 uger til at genvurderer.

Det SKAL ske inden 28 dage fra modtagelsen af et skriftligt afslag, ellers mister du din ankemulighed.

Hvis kommunen fastholder sit afslag SKAL de sende din anke videre til Ankestyrelsen, som desværre har servicefrister hvilket indbære en ukendt sagsbehandlingstid.

Hilsen Peter

Lyt til Web

PS.

Jeg betvivler desværre ikke dine udsag, men det er utilstedeligt at kommunale ansatte udmelder på den måde til sine borgere, som følger kravet om at tage eget ansvar for eget liv, som du jo gør, ved at bruge tid og penge på at opsøge mulighederne for en løsning af dine smerter.

Det er jo ikke for sjov du gør det. Hvis du havde kunne få hjælp fra den lokale praksis klinik eller kommunale behandling var du jo nok søgt derhen.

Men de kommunale embedsmænd/kvinder burde være opmærksom på, at læge, speciallæger og hospitaler henviser til Øfeldt Centrene.

Hvor Regionerne betaler, som Folketinget har vedtaget, uledsagende mindreårige handicappede børn og unge, svært handicappede invaliderede veteraner og særdeles handicappede voksne medborgere. Som den sidste mulighed for enten at komme i arbejde eller bare et værdigt liv.

Jeg er vred på patienternes vegne.

Sidst redigeret af phhmw; 17-05-2016 kl. 14:19.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-05-2016, 20:42   #33
Hubbie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 40
Styrke: 9
Hubbie er ny på vejen
Takker

Jeg havde skam skrevet i min ansøgning, at jeg ville have et skriftligt svar, så den eneste grund til, at jeg var i telefonisk kontakt var, at jeg ikke havde hørt noget svar. Så gik den vilde jagt på at finde, hvor i systemet, den var endt. Jeg havde da heldigvis en kvittering på aflevering. Hvis jeg ikke havde brugt en halv formiddag på at ringe rundt, så havde den ansøgning bare været væk i det store sorte administrationshul

Jeg kontakter hende igen i morgen og beder om et skriftligt svar. Afslag eller ej.

Jeg kan bare ikke finde ud af, om jeg har en sag/ har ret eller ej? Hvis hun har ret i, at jeg ikke kan henvise til serviceloven, da jeg er under sundhedsloven, så hjælper det jo ikke noget at anke...

Jeg har læst dit link, Peter, og det var det jeg brugte til ansøgningen
Hubbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2016, 21:37   #34
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du gør følgende Hubbie...

... fordi du har en god sag efter min vurdering:

Når du har den skriftlige afgørelse, som skal indeholde henvisninger til lovgivningen med begrundelsen for afslaget, så kontakter du DUKH for telefonisk rådgivning i første omgang, hvor du bla nævner § 102.

http://www.dukh.dk/fa-radgivning/inf...efonradgivning

De er ganske dygtige og uvildige. Det er også DUKH som minder både kommunerne og borgerne om "Den glemte § 102"

Mange patienter har fået god juridisk vejledning fra DUKH

Hilsen Peter

PS Fremover når du søger om hjælp ved din kommune skal du altid kende din sagsbehandlingstid til afgørelsen skal være truffet. Denne sagsbehandlingsfrist iht Retssikkerhedslovens § 3 stk.2 er politisk vedtaget og offentliggjort af din kommunalbestyrelse. Hvis ikke sagsbehandleren/socialrådgiveren kan nå en afgørelse inden fristens udløb skal du skriftligt varskos om en ny frist. Det er et lovkrav og kaldes retssikkerhed for borgerne

Fristerne kan du se på din kommunes hjemmeside, søg på "svarfrister, sagsbehandlingsfrister, frister, sagsbehandlingstider" men mange kommuner ønsker ikke at borgerne skal have kendskab til disse vigtige frister. Fristerne til afgørelse kan være forskelligt fra kommune til kommune. Check ud om de har overholdt din ansøgning vs §102.

Hvis ikke du kan finde dem, giver du mig bare en PB Personlig Besked med dit kommunenavn så finder jeg dem til dig.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-05-2016, 12:42   #35
Hubbie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 40
Styrke: 9
Hubbie er ny på vejen
Tak for dit svar Peter! Jeg har kontaktet dem i dag og bedt om skriftligt svar.
Hubbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2016, 12:27   #36
Hubbie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 40
Styrke: 9
Hubbie er ny på vejen
Lidt opdatering

Hvis andre skulle være i samme båd. Man kan ikke bruge serviceloven paragraf 102 til at søge om betaling af træning hos fx Øfeldt, da denne træning er under sundhedsloven og der gives tilskud fra sygesikringen.

Jeg er blevet anbefalet af dukh at forsøge at søge ud fra aktivlovens paragraf 82. Her burde jeg have en mulighed, da jeg er på kontanthjælpssats.

Det kan klart anbefales at kontakte dukh, hvis man er lidt rundforvirret i alle de paragraffer, der findes. De er meget hjælpsomme.
Hubbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension