K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2016, 10:35   #11
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af job Se meddelelser
Jeg var i mit tidligere sygdomsforløb i et samtaleforløb ved min behandlende psykiater som på et tidspunkt reagerede ret kraftigt på min kommunes ønske om praktik og arbejdsprøvning. Kommunen besluttede efter pres, at der skulle indhentes en psykiatrisk speciallægeerklæring fra 'uvildig' psykiater. Resultatet blev møde med psykiater som blev hentet til Jylland fra Sjælland... Mødet med psykiateren var en anderledes oplevelse da han brød med det 'normale' forløb. Han var ikke interesseret i alle detaljer i mit livsforløb, da disse jo kunne læses i medsendte sagsakter og tidligere erklæringer og ville hellere gå til det væsentlige - min situation i dag og hvordan alle skader og sygdomme påvirkede min hverdag. Jeg blev endda spurgt, hvad jeg syntes der skulle lægges vægt på i samtalen efter det indledende - stor tak for det

Resultatet blev en erklæring som ikke efterlod nogen åbninger for kommunen som derefter besluttede, at der skulle udarbejdes en funktionsbeskrivelse. Slutresultatet blev førtidspension fra april 2015, uden egentlig arbejdsprøvning og ej heller noget ressourceforløb.

Kommunens spørgsmål til psykiateren var:


Mit forsikringsselskab ønskede lidt senere at få udarbejdet en (ny) speciallægeerklæring og spørgsmålene til psykiateren var:


Jeg fik forud for mødet med den sidste psykiater tilsendt et spørgeskema (SCID-II Personlighedskema) som skulle udfyldes og afleveres inden mødet, og vistnok bruges til afdækning af evt. personlighedsforstyrrelser.

Indlægget er måske ikke 100% relevant for dig men håber at det alligevel er brugbart
Jo jo, du kan tro det er brugbart.
Hvor er det godt at læse, at du, trods alt, havde et godt forløb.
Det er guld værd, at være i kyndige hænder.

Jeg har været 3 dage i virksomhedspraktik, min sb er nu gået i tænkeboks vedr. arbejdsprøvning.

Spændende:-)
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension