K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2012, 11:30   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Mon der er noget om snakken, nu også gribben er kommet til Danmark!

Og her tænker jeg ikke på alle os som bare kræver og kræver ( ironi). Men om vores land er ved at dø?

Nej det ved jeg jo godt ikke kan være rigtigt. Men nogen gange så tænker man jo på dengang før EU, der levede vi da meget godt uden.

Og ja jeg er træt af mit land, som bliver topstyret fra EU, og styret af mennesker som aldrig har haft arbejde ude i det virkelige liv, og som ikke fatter hvad der er der ønskes af folket, og jeg er træt af at høre vi skal spare.

For hvad spare vi sammen til? Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 12:21   #2
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
A change is gonna come!

http://www.information.dk/305979
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 12:21   #3
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
FN har jo også været ude efter EU fordi de mener at spareplanerne forværre krisen.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 12:36   #4
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Fru EU alias Fru Merkel gør alt hvad hun kan for at få EU til at spare.
Derved opnår hun at Tyskland forsat kan have vækst på de andre EU landes bekostning, men hendes plan er kortsigtet for Tyskland vil også blive ramt på et tidspunkt!

http://www.information.dk/305579
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 12:33   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Jeg må da tage hatten af for din aldrig manglende pessimisme.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 13:04   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, jeg har heller aldrig haft et arbejde ude i det virkelige liv, men alligevel kan jeg sidde lunt og trygt på en overførselsindkomst, flikket sammen af alle dem uden indsigt i den virkelige verden......

Tror også man skal passe på med at KUN se forhindringer, hvor om alting er, så har vi stadig ét af de bedst fungerende velfærdssamfund i verden. Desværre er det sparetider, og desværre er det os der denne gang skal stå for skud, men vi overlever da......

Min søn har lige haft en tandbyld og var fuldstændig forvreddet af smerter - GRATIS at få behandling hos tandlægevagten på Oslo plads, et par dage efter blev det endnu værre, hvorfor han blev sendt videre til Brønshøj til en tandudtrækning og efterbehandling, igen GRATIS.

Velfærdssystemet virker! Jeg får børnecheck på Fredag - woow!! Min pension går ind d 31, min boligsikring kommer d 1 og børnebidragene d 2.
Takket være velfærdssystemet lever vi.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 14:01   #7
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Velfærdssystemet virker! Jeg får børnecheck på Fredag - woow!! Min pension går ind d 31, min boligsikring kommer d 1 og børnebidragene d 2.
Takket være velfærdssystemet lever vi.
Jeg kommer til at tænke på slutningen i Albert Camus' Pesten[1]:
Citat:
Medens Rieux stod og lyttede til jubelen, der steg op fra byen, huskede han på, at denne jubel bestandig var i fare. For han vidste, hvad denne glade menneskemængde ikke vidste, men hvad man kan læse sig til i bøgerne, at pestens bacille aldrig dør og aldrig forsvinder, at den gennem årtier kan slumre i møbler og linned, at den venter tålmodigt i stuer, kældre, kufferter, lommetørklæder og gamle papirer, og at den dag måske kommer, da pesten til ulykke og belæring for mennesker påny vækker sine rotter og sender dem ud for at død i en lykkelig by.
BTW: Har nogen fornylig set en rotte eller flere dukke ud af den blå luft?


[1] http://da.wikipedia.org/wiki/Pesten
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 18:04   #8
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Altså....

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tja, jeg har heller aldrig haft et arbejde ude i det virkelige liv, men alligevel kan jeg sidde lunt og trygt på en overførselsindkomst, flikket sammen af alle dem uden indsigt i den virkelige verden......

Tror også man skal passe på med at KUN se forhindringer, hvor om alting er, så har vi stadig ét af de bedst fungerende velfærdssamfund i verden. Desværre er det sparetider, og desværre er det os der denne gang skal stå for skud, men vi overlever da......

Min søn har lige haft en tandbyld og var fuldstændig forvreddet af smerter - GRATIS at få behandling hos tandlægevagten på Oslo plads, et par dage efter blev det endnu værre, hvorfor han blev sendt videre til Brønshøj til en tandudtrækning og efterbehandling, igen GRATIS.

Velfærdssystemet virker! Jeg får børnecheck på Fredag - woow!! Min pension går ind d 31, min boligsikring kommer d 1 og børnebidragene d 2.
Takket være velfærdssystemet lever vi.
jeg vil da lige gøre dig opmærksom på, at det er takket være alle os, der har været på arbejdsmarkedet i utallige år, at du - som du selv siger - kan sidde lunt og trygt uden problemer. hvis vi alle bare havde siddet lunt og godt - og bare modtaget ydelser - havde der jo ikke været nogen til at betale gildet.

Når du en dag IKKE får børneydelser - kan det være du får øjnene op for at det hele ikke er så nemt som du remser op.
Selv på kontanthjælp (Karina-sagen) - lider enlige mødre ingen nød.
Heldigvis da - for det ville da være synd for ungerne, hvis samfundet var som for nogle år tilbage. (såmænd ikke mere end 30-40 år siden).
Hilsen en, der har været på arbejdsmarkedet i 48 år, og som til januar kan læne sig tilbage og nyde det.
Dog - uden ret meget i folkepension - men boligsikring kan man vel opnå.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2012, 19:20   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
jeg vil da lige gøre dig opmærksom på, at det er takket være alle os, der har været på arbejdsmarkedet i utallige år, at du - som du selv siger - kan sidde lunt og trygt uden problemer. hvis vi alle bare havde siddet lunt og godt - og bare modtaget ydelser - havde der jo ikke været nogen til at betale gildet.

Når du en dag IKKE får børneydelser - kan det være du får øjnene op for at det hele ikke er så nemt som du remser op.
Selv på kontanthjælp (Karina-sagen) - lider enlige mødre ingen nød.
Heldigvis da - for det ville da være synd for ungerne, hvis samfundet var som for nogle år tilbage. (såmænd ikke mere end 30-40 år siden).
Hilsen en, der har været på arbejdsmarkedet i 48 år, og som til januar kan læne sig tilbage og nyde det.
Dog - uden ret meget i folkepension - men boligsikring kan man vel opnå.
Ved ikke om du har bemærket det, men vi er helt enige!!

Jeg er bare træt af at høre, at folk med mange børn er fattige, for det er vi ikke!!

Jeg er tæt af at høre om at alle disse folk ikke kan få det til at løbe rundt - for det kan man sagtens.

Som jeg har skrevet 1000 gange herinde, så er det netop folk UDEN børn, der er vores dårligst stillede og det er dem der skal sættes mere fokus på - os med børn skal nok overleve.

Når reglerne er udfaset i 2023 har jeg ikke længere børn (at skulle forsørge) og der kommer jeg med i puljen af de dårligst stillede, hvorfor jeg naturligvis allerede NU har skrevet mig op til lille meget billigere bolig osv.

Så du behøver ikke at skrive som om jeg er tungnem - jeg ved udmærket at børnebidrag mm kun er til børnene fylder 18.

Og jo, jeg takker mine hårdt arbejdende forældre for al den overflod jeg kan nyde godt af nu, hvor jeg desværre ikke kan være med til ''at betale gildet'' som du siger. At jeg så ikke anser sygdom som værende et gilde, er så en anden side af en beklagelig sag......

Jeg ville hellere have arbejdet i 48 år, end aldrig at have arbejdet.

Sidst redigeret af Ninja; 28-07-2012 kl. 19:29.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2012, 02:15   #10
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
kan sidde lunt og trygt uden problemer. hvis vi alle bare havde siddet lunt og godt
Du har også siddet lunt og godt.

Nu er der faktisk folk der lever for langt mindre (kontanthjælp under 25) og har problemer med at have råd til mad/medicin.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej så er jeg endelig kommet på K10 JBR Din historie 3 07-08-2013 19:24
Så er jeg også kommet på K10 Østergaard Din historie 1 06-08-2013 18:54
Sådan er det også i Danmark Karo Politik og Samfund 1 03-04-2012 00:14
Juraprofessor: Stasi er kommet til Danmark buster Politik og Samfund 17 12-10-2010 17:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension