K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2011, 23:15   #1
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Smile Er jeg den eneste ?

Hej til jer
Jeg lider af ADHD, OCD og angst-tilstande, er 41 og bor sammen med mine husdyr. Jeg venter på at komme i arbejds-prøvning her inden længe. Jeg har her på det sidste forsøgt mig med lidt frivilligt arbejde dvs som medhjælper i nogle få timer med at fodre og gøre rent på et dyre-internat men det er bare slet ikke gået som jeg forventede. Jeg er flere gange blevet sendt hjem eller ringet op for at få at vide at de ikke behøvede min hjælp da de mente jeg virkede stresset og at de havde andre der kunne hjælpe i stedet. Tit har jeg følt mig trængt op i en krog fordi jeg slet ikke kan følge arbejds-gangene og arbejds-rytmerne og jeg giver op og er nødt til at holde pause da min hjerne er stået af. Mange gange kan jeg ikke opfange nogle af de ordre der bliver givet. Det er ikke fordi jeg har dårlig hørelse men pludselig lyder det som om personerne snakker et sprog jeg ikke forstår og jeg får måske kun fat i et ord pr.sætning. Når de så har gentaget ordren flere gange så tør jeg ikke at sige var mere og så begynder jeg at prøve på at gætte mig til hvad de mener men det slår dog næsten altid fejl og så bliver folk sq så sure og synes jeg provokerer og det er det sidste jeg ønsker. Er der andre med ADHD der har oplevet noget lign. ?
En anden ting som er voldsomt belastende er min paranoia. Jeg har fortalt det til min læge men hun sagde at jeg ikke er skizofren for jeg hører ikke stemmer eller ser nogle ting som ikke er der. Nej det er sådan at jeg i stedet bliver bange for bestemte personer i mine omgivelser f.eks naboer, venner og familie. Det er især hvis jeg er uvenner med dem at ******* bryder løs. Så er jeg bange for at blive forgiftet (selv af min mor), skadet eller at der bliver pillet ved min bil så jeg kører galt ( har haft det sådan siden jeg var barn). Min mekaniker sagde engang at hvis et hjul røg af mens jeg kørte på motorvejen så var det ude med mig. Jo mere presset og stresset jeg er jo værre bliver det og ofte tør jeg slet ikke at gå mig en tur eller bare gå ned med skraldeposen fordi jeg ikke magter at blive set af andre. I vinters gik jeg tur inde på markerne for ikke at blive opdaget af nogen men nu er der jo fyldt med insekter på markerne og derfor kan jeg ikke gå tur derinde for tiden da jeg har insekt-fobi. Jeg har prøvet forskellig medicin men ikke noget hjalp men jeg vil egentlig bare høre om der er andre herinde som har noget angst der minder om mit ?
Forøvrigt så kan jeg slet ikke se nogle gysere eller sådan noget med ånder i andre folks huse for så ligger jeg og er ved at skide i min seng den næste uges tid hi hi
Jeg trænger bare lige til at komme ud med mine små fustrationer.
Gode tanker til jer alle fra Birkes-musen på landet.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 00:51   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
ADHD delen kender jeg, men "hey se et egern" (gender du den gruppe på fjæsbogen??)
Man er vel ADHD´er jeg er bare knap så angrebet som du.

Nøjaen som du beskriver den kender jeg gud ske tak og lov ikke, men jeg kender følelsen af at blive overvåget (eller nærmere at være bange for at jeg bliver det)
Her handler det om kommunen, det dur bare ikke, når jeg er presset fra dem så klikker hjernen og fortæller mig at de er på lur, det totalt gak, men jeg kan jo ligesom ikke gøre ved det.

En gang har det været SÅ slemt at jeg absolut ikke kunne kontrollere det, jeg måtte låse dørene tjekke at vinduerne var lukket forsvarligt, og følte mig ikke tryg nogle steder (kravlede ellers under min dyne det tryggeste sted jeg kender, men ak) normalt kan jeg.. nej farmer NEJ jeg vil ej, altså med stædighed lade fornuften sejre, det er ubehageligt, for jeg er angst, men samtidig så er jeg mega stædig.

Jeg er diagnostiseret med generel angst, ikke fordi di jeg har det, for min angst handler om kommunen, men samtidig har den ramt alle mulige andre steder også (det bæ) Men nu er jeg smidt ud af systemet (ægtefældeforsørgelse) under en måned der efter, nærmest fra den ene dag til den anden (hvor jeg forinden overhovedet ikke var fungerende, jeg skulle have ALT af vide, at jeg skulle spis, at jeg trængte til et bad... jamen ALT) fik det super godt.

Det gik op for mig at vi godt kan overleve på ingen ting (til 5 næser har vi ca 4000 at rutte med om måneden der af skal varmen også betales) det er ikke luksus, og vi har et problem hvis vi skal have det mindste ud over mad, men vi lever da og vi har hinanden. Og det gik op for mig at jeg nu igen 100% bestemmer over mit eget liv, jeg skal ikke længere spørge pænt om lov, eller tænke over om jeg nu også må for kommunen, for de har INTET at sige længere, JEG bestemmer over MIG, det SÅ befriende.

Nå men pludselig kunne jeg gøre ting uden det mindste spor af angst, ting som jeg ikke har kunnet foretage mig i flere år, sådan en lille ting som at ringe til fx en forretning og bestille et eller andet, det kunne jeg ikke, det kan jeg nu, jeg kunne ikke være blandt fremmede uden at have en med som jeg var tryg ved og stolede på (så som min mand eller bedste veninde) det kan jeg nu, endda helt uden at mærke noget som helst til angsten selv ikke en lille sommerfuglelarve.

Det heeelt vildt underligt, men også supre mega ekstrem dejligt og befriende, dog er der 2 områder hvor angsten stadig har en stor rolle i mit liv, alt hvad der tidligere har været forbundet med kommunen, dvs hente post, anonyme telefon opkald, køre forbi rådhus (ny og gammel) og jobcenter osv osv, det kan jeg simpelthen ikke, så er angsten der som havde jeg aldrig fået det bedre, lige så kan jeg ikke med busser, med stædighed kan jeg hvis der er en med jeg kender meget godt, men alene, er det et *******, stædigheden kan holde til en 7 km lang tur (til nærmeste lidt større by) men heller ikke længere så overskrider jeg grænsen for hvad der er ok at presse mig selv.
Bus problemet stammer fra at jeg var i en bus der kørte galt, mens jeg var højgravid med min søn, normalt tager jeg ikke den type oplevelser som noget (andet end lige i en naturlig tid, altså det naturligt at reagere på den type oplevelser) men som gravid kører hormonerne jo gerne, samtidig var vi kort for inden tæt på at miste vores hus i en brand, og det har så tilsyneladende sat sig... lidt sjovt for bande genere mig ikke det mindste, tvært om kunne jeg holde til det fysisk (har fysiske skavanker også) var jeg blevet brandmand for længe siden.

Lige en lille detalje, (flere) afsnit, så kan folk bedre gøre ophold i teksten hvis de har behov for lige at tage en pause (hvilket en del her på k10 faktisk har)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 01:10   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Hej til jer
Jeg lider af ADHD, OCD og angst-tilstande, er 41 og bor sammen med mine husdyr. Jeg venter på at komme i arbejds-prøvning her inden længe. Jeg har her på det sidste forsøgt mig med lidt frivilligt arbejde dvs som medhjælper i nogle få timer med at fodre og gøre rent på et dyre-internat men det er bare slet ikke gået som jeg forventede. Jeg er flere gange blevet sendt hjem eller ringet op for at få at vide at de ikke behøvede min hjælp da de mente jeg virkede stresset og at de havde andre der kunne hjælpe i stedet. Tit har jeg følt mig trængt op i en krog fordi jeg slet ikke kan følge arbejds-gangene og arbejds-rytmerne og jeg giver op og er nødt til at holde pause da min hjerne er stået af. Mange gange kan jeg ikke opfange nogle af de ordre der bliver givet. Det er ikke fordi jeg har dårlig hørelse men pludselig lyder det som om personerne snakker et sprog jeg ikke forstår og jeg får måske kun fat i et ord pr.sætning. Når de så har gentaget ordren flere gange så tør jeg ikke at sige var mere og så begynder jeg at prøve på at gætte mig til hvad de mener men det slår dog næsten altid fejl og så bliver folk sq så sure og synes jeg provokerer og det er det sidste jeg ønsker. Er der andre med ADHD der har oplevet noget lign. ?
En anden ting som er voldsomt belastende er min paranoia. Jeg har fortalt det til min læge men hun sagde at jeg ikke er skizofren for jeg hører ikke stemmer eller ser nogle ting som ikke er der. Nej det er sådan at jeg i stedet bliver bange for bestemte personer i mine omgivelser f.eks naboer, venner og familie. Det er især hvis jeg er uvenner med dem at ******* bryder løs. Så er jeg bange for at blive forgiftet (selv af min mor), skadet eller at der bliver pillet ved min bil så jeg kører galt ( har haft det sådan siden jeg var barn). Min mekaniker sagde engang at hvis et hjul røg af mens jeg kørte på motorvejen så var det ude med mig. Jo mere presset og stresset jeg er jo værre bliver det og ofte tør jeg slet ikke at gå mig en tur eller bare gå ned med skraldeposen fordi jeg ikke magter at blive set af andre. I vinters gik jeg tur inde på markerne for ikke at blive opdaget af nogen men nu er der jo fyldt med insekter på markerne og derfor kan jeg ikke gå tur derinde for tiden da jeg har insekt-fobi. Jeg har prøvet forskellig medicin men ikke noget hjalp men jeg vil egentlig bare høre om der er andre herinde som har noget angst der minder om mit ?
Forøvrigt så kan jeg slet ikke se nogle gysere eller sådan noget med ånder i andre folks huse for så ligger jeg og er ved at skide i min seng den næste uges tid hi hi
Jeg trænger bare lige til at komme ud med mine små fustrationer.
Gode tanker til jer alle fra Birkes-musen på landet.
Det lyder som om du mangler at få en ordentlig udredning. Hvem har fundet frem til dine diagnoser?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 09:12   #4
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Pyh, det var både hårdt - og også lidt godt - at læse for mig....

For ift. dine katastrofetanker kan jeg desværre genkende meget Det er så invaliderende til tider, så frygteligt - og så svært at beskrive for andre..... - og hvis man ikke selv har det sådan, så ved de heller ikke, hvordan det er!! Det er så pinefuldt.......

Sender dig en MASSE tanker! Jeg VED, hvad du taler om...... og hvor er det både godt og skidt for mig at høre en anden have det sådan..... håber du ved, hvad jeg mener
__________________
Mama - tilkendt fleks pr. 6/6-2011
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 10:01   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Hej til jer
Jeg lider af ADHD, OCD og angst-tilstande, er 41 og bor sammen med mine husdyr.
Jeg venter på at komme i arbejds-prøvning her inden længe.
Jeg har her på det sidste forsøgt mig med lidt frivilligt arbejde dvs som medhjælper i nogle få timer med at fodre og gøre rent på et dyre-internat men det er bare slet ikke gået som jeg forventede.

Jeg er flere gange blevet sendt hjem eller ringet op for at få at vide at de ikke behøvede min hjælp da de mente jeg virkede stresset og at de havde andre der kunne hjælpe i stedet.

Tit har jeg følt mig trængt op i en krog fordi jeg slet ikke kan følge arbejds-gangene og arbejds-rytmerne og jeg giver op og er nødt til at holde pause da min hjerne er stået af.
Mange gange kan jeg ikke opfange nogle af de ordre der bliver givet. Det er ikke fordi jeg har dårlig hørelse men pludselig lyder det som om personerne snakker et sprog jeg ikke forstår og jeg får måske kun fat i et ord pr.sætning.

Når de så har gentaget ordren flere gange så tør jeg ikke at sige var mere og så begynder jeg at prøve på at gætte mig til hvad de mener men det slår dog næsten altid fejl og så bliver folk sq så sure og synes jeg provokerer og det er det sidste jeg ønsker.
Er der andre med ADHD der har oplevet noget lign. ?

En anden ting som er voldsomt belastende er min paranoia.

Jeg har fortalt det til min læge men hun sagde at jeg ikke er skizofren for jeg hører ikke stemmer eller ser nogle ting som ikke er der.

Nej det er sådan at jeg i stedet bliver bange for bestemte personer i mine omgivelser f.eks naboer, venner og familie. Det er især hvis jeg er uvenner med dem at ******* bryder løs.
Så er jeg bange for at blive forgiftet (selv af min mor), skadet eller at der bliver pillet ved min bil så jeg kører galt ( har haft det sådan siden jeg var barn).

Min mekaniker sagde engang at hvis et hjul røg af mens jeg kørte på motorvejen så var det ude med mig.
Jo mere presset og stresset jeg er jo værre bliver det og ofte tør jeg slet ikke at gå mig en tur eller bare gå ned med skraldeposen fordi jeg ikke magter at blive set af andre.
I vinters gik jeg tur inde på markerne for ikke at blive opdaget af nogen men nu er der jo fyldt med insekter på markerne og derfor kan jeg ikke gå tur derinde for tiden da jeg har insekt-fobi.

Jeg har prøvet forskellig medicin men ikke noget hjalp men jeg vil egentlig bare høre om der er andre herinde som har noget angst der minder om mit ?

Forøvrigt så kan jeg slet ikke se nogle gysere eller sådan noget med ånder i andre folks huse for så ligger jeg og er ved at skide i min seng den næste uges tid hi hi

Jeg trænger bare lige til at komme ud med mine små fustrationer.

Gode tanker til jer alle fra Birkes-musen på landet.
Der findes mange former for paranoier. Den form som de fleste lider af er den form som man har udviklet på grund af afmagten over omgivernes manglende forståelse for ens situation og ens psykiske sygdomme. Men den form for paranoia er ikke farlig hverken for en selv eller for ens omgivelser.

Netop den form for paranoia er lige med sanselighed og kan faktisk beskytte en for alverdens ulykker.

Jeg kan ikke læse i det du skrev at du lider af ADHD. Muligvis tager jeg fejl.
Men angst har du, helt sikkert.

Sidst redigeret af Karo; 21-06-2011 kl. 10:18.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er jeg den eneste der er i klemme i de nye regler..?? Guldfax Alt det andet 38 09-06-2012 15:09
Er jeg den eneste?? nille1979 Alt det andet 10 10-08-2011 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension