K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2013, 15:18   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
BRUGSEN vil nu lave billig bank.....

Vi venter i spænding på resten af betingelserne, og gad vide hvor konservative de vil være i deres Kreditvurdering?

Læs mere her:

http://epn.dk/brancher/detail/ECE535...ugsen-en-bank/



http://epn.dk/brancher/detail/ECE535...rne-i-brugsen/
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 16:13   #2
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Spændende læsning..

Og godt med et alternativ..

Så jeg vil da følge med i hvad der sker, selvom jeg nu er ret glad for min bank



/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 09:54   #3
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Tak for tippet L.S ;-)

Jeg h..... min bank og den minder mig konstant om, at jeg skal melde mig til en 'pakke', for så at få 'lov' til at betale omkring 500 bobs.
Har ventet, fordi jeg har brug for en hjælper og er også et eller andet sted nervøs for at blive afvist som kunde.

Jeg ved ikke om, jeg har tid nok til at vente på Coop, men helt sikkert bliver jeg ikke efter 23 år i - gæt...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 10:26   #4
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Ja jeg er os træt af min l.... bank, er så træt af jeg skal til at betale 30kr om mdr!! for ingenting og kan ik sætte penge ind på min konto osv osv fordi banken er pengeløs,ja i kan selv gætte bankens navn,så nye billige banker er velkommen i mine øjne
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 23:04   #5
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Jeg HADER oz min bank helt vildt selvom jeg betaler det gæld jeg har hver måned så kan jeg hverken få Netbank, Mastercard, eller pbs. Ligeså snart jeg har muligheden så skifter jeg sgu bank.
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 23:44   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min lokale bank er nu blevet pengeløs, så hvis jeg skal sætte penge ind, så skal jeg nærmest have madpakke og rejsekort.

Så hvis der kom en bank i min brugs eller Kvickly, så kunne jeg klare det hele på én tur. Det ville glæde mig!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 00:07   #7
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Ja det vil formentlig blive en stor fordel for folk i tyndt befolkede områder.
Her har bankerne ikke mange filialer. Men der er meget ofte en brugs til stede.

Jeg ser også positivt på tiltaget
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 01:46   #8
Snurrberget
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
Snurrberget er ny på vejen
Jeg har hele 2 banker, nærmest ved et uheld.
Da mig og min kone skulle have et banklån til indskud var betingelsen at vi begge var i Bikuben, så jeg skrev pænt under og vi flyttede ind og lavede en lille familie.
Men under konto flytningen glemte "nogen" åbenbart at slette min hovedkonto, så mine 485 kroner er undervejs (20 år) blevet til 490 kroner.
Når jeg er helt gældfri i danske bank (om ca. 5000 kroner) kan jeg rent faktisk bare flytte alle konti til Nordea, inklusive min "nemkonto", og opsige DB.
Under alle omstændigheder, så er det nok ikke bare mig der sidder med 2 banker.
Har du haft en bank før så check om de ikke har bibeholdt din gamle konto. Det kunne jo være at du kan slippe for DB's gebyrer.

Hvad angår brugsen-bank er jeg en anelse skeptisk.
Detail forretninger er i forvejen overrendt af berusere, wannabee 2+3 g'ere og psykopatiske såkaldte alm. mennesker.
At åbne en bank kasse i en brugs med tonsvis af kontanter svarer nærmest til at lokke et barn med en pose slik.
Snurrberget er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 02:16   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Coop er nu godkendt tli at lave bankvirksomhed.

De har i forvejen masser af penge i kassesystemerne og forskellige måder at sikre på, at kasserne ikke bare kan tømmes af enhver der vifter med 'en genstand'.

Og ja, Brugsen er i mange yderområder nervecentret i landsbyen, med medicinudlevering og postfunktion, så dette er et naturligt tillæg.

Desuden er det genialt at koge lidt op på den gamle Andelsbevægelsestanke, og 'være noget for den lille mand' igen.

Tilbage står kun én tanke, der pikerer mig en anelse - når man er medlem af Coop er kortet i dag stærkt personligt, og de registrerer hver eneste liter mælk (såmænd helt ned i sød, let eller skummet) og pose slik man køber.

Pludselig kører min hjerne en rakettur ud i fremtiden, og jeg ser en samtale med min BrugsBank-m/k, der har kigget på det sidste halve års indskøbsmønster, og beder mig skære ned på vingummi, bøffer og franske smøreoste, såfrem jeg vil beholde en vis ind-/udlånsrente, eller have et VISAkort tilnyttet min konto....

Og indtil coopbank åbner, kan man kigge her:
https://www.finansnetbanken.dk/indlaan/alt-i-et-konto/

100% GRATIS netbank.

Da den ikke har filialer vil du som minimum få udleveret et hævekort af en art, der kan gå i alle hæveautomater.

Og da man i dag SKAL have en bankkonto kan banken ikke nægte at tage dig ind som kunde med en ganske almindelig Løn-konto - de kan blot nægte dig at låne penge eller overtage diverse gældsposter hos andre.

Men dem kan man jo bare lade blive hvor de er. Altså gældsposterne.

Og så blot sætte sine afdrag til automatisk overførsel fra den nye bankkonto.
De to ting er IKKE uløseligt forbundet, hvilket mange åbenbart tror.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 18:58   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er nu godt tilfreds med min bank..har haft den i mange år og føler mig godt behandlet..

men som andre steder er min også pengeløs og der er 42 km til nærmeste pengebank..det synes jeg er for dårlig- ikke mindst for ældre mennesker..det er jo en dagsudflugt hvis man bor her og skal med det offentlige til en pengebank..
mit indtryk er de fleste unge-lidt modne ikke bruger banken meget - normal..men mere automater - netbank mv...

men tror desværre bare det blivere mere af den slags fremover..en dag kan vi vel kun få penge i de allerstørste byer

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Formue i bank, kontra forhøjet førtidspension fenjal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-05-2013 21:58
Danske bank vil opkræve abonnement Ninja Politik og Samfund 80 02-02-2013 10:43
Hvis ens bank krakker. Enteneller Politik og Samfund 35 27-04-2012 11:32
bank og boligkøbsbevis knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 25-02-2010 08:23
Danske Bank tjener millioner på privathospitaler zuza Politik og Samfund 1 12-08-2008 23:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension