K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2011, 08:35   #11
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Jeg tror desværre ikke at kommunen går ind og hjælper når du er på S.U, det havde været noget andet hvis du havde været på kontanthjælp.
Skæve tænder er IKKE et akut tandproblem som de vil mene volder dig problemer i hverdagen, emaljeproblemer som skyldtes medicin skal du melde til din læge som evt. kan henvise dig til undersøgelse for det.
Visdomstænderne skal være MEGET generene inden man får hjælp til det, og selvom at blottede tandhalse kan være en smertefuld affære så tror jeg ikke det er nok desværre.
Men ring til din kommune og hør om der overhovedet er mulighed for at søge hjælp når du er på S.U

Held og Lykke !
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 09:19   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nej,jeg kan ikke anbefale at ringe ,om det spørsmål.

Der er så stor cance for at få et forkert svar.

Der er nemlig flere serlige horhold for dig kan jeg se,der gør at du sikkert kan få hjælp til det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 11:34   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Jeg tror desværre ikke at kommunen går ind og hjælper når du er på S.U, det havde været noget andet hvis du havde været på kontanthjælp.
Er der nogen speciel grund til, at en SU-modtager ikke skulle kunne få hjælp til tandlægeregning?

Jeg troede, at det alene handlede om økonomien.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 11:38   #14
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
alle har jo en sagsbehandler på komunen find ud af hvilken og hvem hun har få et tid snak med hende.men skæve tænder osv er jo kun kosmetisk ikke livs vigtigt og giver jo heller ikke smerter så hvis de vil hjælpe så er de kun huller osv.og bliver det en afgragsordning så får kun lavet hvad der giver smeter vent med det andet for det er jo ikke vigtigt ligept
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 11:51   #15
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Er der nogen speciel grund til, at en SU-modtager ikke skulle kunne få hjælp til tandlægeregning?

Jeg troede, at det alene handlede om økonomien.
Nej det er der sikkert ikke, men de vil nok sige at trådstarteren skal tage et SU lån, da det jo ikke er akut opstået "skader" på tænderne og i min kommune får man ikke enkelydelser til kosmetisk tandbehandling.
Men dermed ikke sagt at man ikke kan søge, så er da lidt spændt på om det kan lade sig gøre andre steder
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 13:29   #16
Atheist87
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Atheist87 er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar.

Efter hvad jeg i har svaret, vil jeg tror at jeg skal gøre følgende:
Snarest muligt tage til lægen og høre om noget af det medicin jeg har fået kan være årsagen til i hvert fald nogle af de tandproblemer jeg har.
I næste uge vil jeg aftale tid med en tandlæge i Viborg (nogen der kender en god en?) og få en tandlægeundersøgelse og et overslag. Hvis det viser sig at regningen bliver på nogle tusinde (max. 4000), så ved jeg ærligt talt ikke om jeg orker at skulle slogs med kommunen, da de er frygtelig stride i Viborg og langsommelige, så må jeg afbetale med 500 om måneden til det betalt. Ellers må jeg tage forbi borgerservice og finde ud af hvem min sagsbehandler er og tale med ham/hende om jeg overhovedet kan få en enkeltydelse.

Har overvejet tandlægeskoler, men skal til Århus for at finde en sådan, dog er det da helt klart en mulighed hvis det kan reducere den endelige regning, specielt hvis det bliver en megaregning. Men jeg har læst at der er lange ventetider og det er usikkert om man er egnet, så jeg tror ikke jeg gå efter det i første omgang.

For mig er det mest akutte mine emaljeskader og tandhalsene (synes jeg har læst noget om plast belægninger mod tandhalsene).
Angående de skæve tænder, så anser jeg det heller ikke for at være akut, men hvis de viser sig at mine visdomstænder er årsagen, og at det vil blive værre, så må der gøres noget ved visdomstænderne. Ikke desto mindre vil jeg da lige høre hvad det koster at få lavet.

Mvh
Atheist87
Atheist87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 15:16   #17
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Valg af tandlæge

Hejsa ..

Hvis du vil gøre brug af en tandlæge i viborg, syntes jeg du skal benytte

Tandlægerne Smed & Donslund| www.smedogdonslund.dk
86 62 37 30 Vesterbrogade 14
8800 Viborg
dinTANDLÆGE, der er en landsdækkende kæde med mere end 65 klinikker. dinTANDLÆGE giver dig sikkerhed for, at medlemsklinikkerne er fremtidsorienterede, fagligt opdateret og tilbyder behandling af høj kvalitet og har De har mulighed for at oprette tandlægelån med næsten ingen rente.

Husk, at du kan søge om enkeltydelser og selv om du måsek syntes det er bøvlet, sker der jo ikke andet end at du måske modtager et afslag, som du jo efterfølgende kan anke

Du har som jeg ser ikke noget at midste ved det tværdigmod

Vh. maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 21:54   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Atheist87 Se meddelelser
Ellers må jeg tage forbi borgerservice og finde ud af hvem min sagsbehandler er og tale med ham/hende om jeg overhovedet kan få en enkeltydelse.
Spild af tid.

Selvom denne sagsbehandler giver dig tilsagn om hjælp kan du ikke bevise det bagefter.
Derudover kommer det an på en beregning af din økonomi, som skal laves af din økonomiske sagsbehandler.

Indhent et ansøgningsskema og udfyld det, aflever det på kommunen og husk at bede om en kvittering på, at de har modtaget den.

Får du afslag, så anker du det.

De gange jeg har ansøgt om hjælp til tandbehandling, som enkeltydelse, har jeg gemt en lille smule af skytset/argumenterne til anken, det er svært at forklare, men det er en god ting, at kunne hive lidt flere argumenter frem når man skal skrive anken.

Og så kom jeg lige i tanker om, at hvis kommunen hvil have deres tandlægekonsulent til at undersøge dine tænder, så må du gerne gøre dem opmærksom på, at hvis denne tandlæge har undersøgt dig må han ikke senere udtale sig om hvorvidt du er berettiget til hjælpen.

Hvis du kommer i den situation skriver du det lige herinde, ikk'.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 26-01-2011 kl. 22:03. Årsag: Tilføjelse
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 22:21   #19
Atheist87
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Atheist87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Hejsa ..

Hvis du vil gøre brug af en tandlæge i viborg, syntes jeg du skal benytte

Tandlægerne Smed & Donslund| www.smedogdonslund.dk
Jeg vil straks skrive en mail til dem og forhøre mig. Mange tak for forslaget.

Jeg følger dig i at det umuligt kan skade at prøve at få en enkeltydelse, men skal en enkeltydelse ikke betales tilbage egentligt?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Indhent et ansøgningsskema og udfyld det, aflever det på kommunen og husk at bede om en kvittering på, at de har modtaget den.
Det skal jeg huske.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
De gange jeg har ansøgt om hjælp til tandbehandling, som enkeltydelse, har jeg gemt en lille smule af skytset/argumenterne til anken, det er svært at forklare, men det er en god ting, at kunne hive lidt flere argumenter frem når man skal skrive anken.
Kan du give mig et par eksempler, ved nemlig ikke rigtig om jeg har nogle gode argumenter, som for alvor kan understøttes...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Og så kom jeg lige i tanker om, at hvis kommunen hvil have deres tandlægekonsulent til at undersøge dine tænder, så må du gerne gøre dem opmærksom på, at hvis denne tandlæge har undersøgt dig må han ikke senere udtale sig om hvorvidt du er berettiget til hjælpen.

Hvis du kommer i den situation skriver du det lige herinde, ikk'.
Det vil jeg gøre. Mange tak for de gode råd og advarsler.

Mvh
Atheist87
Atheist87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 23:04   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Atheist87 Se meddelelser
Kan du give mig et par eksempler, ved nemlig ikke rigtig om jeg har nogle gode argumenter, som for alvor kan understøttes...

Det kan jeg desværre ikke, det er en del år siden

Og dog, på et tidspunkt, i en anke, fik jeg lige med, at min datter var vådligger og snart skulle have ny madras, hvilket jo også ville blive en udgift.

Men husk, ofte gives afslag ud fra devisen "går den, så går den", der er jo mange der tror på det og ikke anker.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tandlægehjælp Diablo Alt det andet 3 26-05-2013 08:10
Tandlægehjælp. Gerbilwoman Alt det andet 17 20-06-2012 18:12
Tandlægehjælp..... phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 06-12-2011 16:23
Tandlægehjælp? Pinny Alt det andet 1 19-11-2011 19:39
Tandlægehjælp - §82 zuza Nyt om loven 0 10-09-2008 02:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension