K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2013, 11:33   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Ny bevægelse: Tag faget tilbage

Nu er der kommet endnu en bevægelse, som forhåbentlig kan vokse sig stor, ligesom forhåbentlig også Klemt-bevægelsen.

http://tagfagettilbage.dk/

http://www.hk.dk/kommunal/nyheder/ny..._faget_tilbage

Jeg ser det, som en positiv udvikling trods disse bevægelser jo er opstået pga. de helt urimelig vilkår, som åbenbart mange danskere oplever enten som abejdende i systemet el. som bruger af systemet.

Håber at disse bevæglelser også kan komme i dialog med dem på borgen, og ikke mindst, at der bliver lyttet af de folkevalgte.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2013, 14:23   #2
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hvor har jeg dog ventet mange år på denne lavine skulle rulle.

Nu har vi en modstandsbevægelse, der breder sig som ringe i vandet.

Politikerne har i denne omgang ramt så stor en gruppe mennesker på deres eksistens, at kampen nu vil rulle som en lavine.

I mange år, føler jeg vi på K10 har været meget alene i vores kamp.
Vi har dog haft hinanden og det takker jeg både Webmaster, alle brugere og de højere magter for.

K10 har mere end en gang i mine ti år trukket mig op af et sort hul af håbløshed, modløshed og ensomhed og givet mig selvtillid og kampen tilbage til endnu en tur i "beskæftigelses"-karrusellen.

Hvis man da kan kalde det de foretager sig for beskæftigelse-rettet.
Jeg vil nærmere kalde det en destruktions-rettet indsats Jobcentrene foretager, der har til formål at nedbryde mennesker totalt og endeligt.

Derfor glæder det mig, at de mennesker der dagligt bliver tvunget til at udføre ulovlig og umenneskelig sagsbehandling nu også står op for deres ret til at tænke og handle selvstændigt og menneskeligt i deres fag og på deres arbejdspladser.

Nogle af dem er sikkert fuldstændig ligeglade med hvad de laver og om det ødelægger menneskers liv.

Men en stor gruppe må da med tiden også blive nedbrudt af den måde de bliver pålagt at opføre sig overfor deres medborgere.
De er et hadet folk.
For mit vedkommende er sagsbehandlere fx et stort og berettiget hadeobjekt.

Så jeg kan godt forstå de også kæmper for deres ret til at være frie mennesker, ligeså vel som vi, der er syge, kæmper for vores ret til at være frie, selvstændige mennesker.

Tak til dig Gunvor, jeg synes du er god til at finde interessante links, og dine indlæg er også altid af en karakter hvor man virkelig skal tænke dine ord igennem. Kloge ord.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 08:20   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Frida

Tusinde tak for de rosende ord. De varmer bestemt selvom jeg ikke er så aktiv herinde mere.

Superordvalg: destruktionsrettet indsats. Det vil jeg benytte mig af.

Fra facebook hjemmesiden ser det ud til, der kan danne sig en undergruppe med også sagsbehandlere, som vil have faget tilbage.

Og som dig håber jeg dette bliver en stærk modstand mod de forhold, som pt. hersker. Dog er jeg ligesom dig, og i forhold til denne faggruppe ikke helt så optimistisk, som med andre faggrupper, alene pga. hvordan de i gennem mange år har tacklet denne store forringelse af, at kunne udvirke deres fagfelt uden at blive trynet af øk. og tal fra oven.

I den forbindelse hørte jeg i går en god radioudsendelse fra P1, Apropos... gennemsigtighed: hvor Lotte Bøgh Andersen, professor på Institut for Statskundskab ved Aarhus Universitet berørte nogle interessante vinkler omkr. lovgivning, styring fra poliikerne i forhold til netop mål og hvordan dette kan indvirke på offentlige ansattes faglighed.

Linker derfor til udsendelsen, hvis nogen har interesse i emnet:

http://www.dr.dk/P1/Apropos/Udsendel...0/28100834.htm
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 08:36   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Destruktionsrettet indsats.

Et særdeles godt ord der på millisekunder, beskriver præcist, hvad sagen drejer sig om.

DESTRUKTIONSRETTET INDSATS!

Mødte en medpatient i går.

Brækket ryggen.

Deseopereret i adskillige led. (stivgjort)

Flexjob ca 12 timer/ugen

Senere arbejdsskade med skader i nakken, der ikke kan behandles.

Nu sygemeldt.

Men må nu stoppe sin behandling, der viser gode resultater, da borgeren nu skal i arbejdsprøvning for videre vurdering.

Helt tydeligt en borger der er på vej ind i den DESTRUKTIONSRETTET indsats.

Nu vil jeg nyde Gunvors henviste udsendelse.

Jeg føler også at kampen er ved at vende Frida.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension