K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2011, 18:20   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
uden at kende din sag, men ud fra det du skrevet på denne tråd, kan jeg faktisk godt fortælle hvorfor næsten med garanti

du er kun psykisk syg og man kan endnu ikke helt sige din lidelse er varig
Men mange psykisk syge får dog deres lidelse erklæret som varige og uden behandlingsmuligheder, sådan skal det også lige siges.

Mad, hvilken ydelse kom du fra ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 18:20   #12
Mad
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 48
Indlæg: 20
Styrke: 14
Mad er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
uden at kende din sag, men ud fra det du skrevet på denne tråd, kan jeg faktisk godt fortælle hvorfor næsten med garanti

du er kun psykisk syg og man kan endnu ikke helt sige din lidelse er varig
Ja, det tror jeg du har ret i, det er også lidt det jeg har tænkt.
Mad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 18:22   #13
Mad
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 48
Indlæg: 20
Styrke: 14
Mad er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Men mange psykisk syge får dog deres lidelse erklæret som varige og uden behandlingsmuligheder, sådan skal det også lige siges.

Mad, hvilken ydelse kom du fra ?
Jeg kom fra sygedagpenge som har været forlænget flere gange og de ville ha stoppet i næste måned.. så det var lige i sidste øjeblik:-)
Mad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 18:28   #14
Mad
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 48
Indlæg: 20
Styrke: 14
Mad er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja tillykke Mad, det var dejligt for dig også med en forstående sagsbehandler og at det virker med kontrol for dig

Måske står det i brevet fra pensionsnævnet om hvorfor at du er blevet bevilget pension med kontrol ? Jeg fik fra min forrige sagsbehandler fortalt at det var kun for transplanterede patienter at man bevilgede pension med kontrol, så det kunne jeg bare glemme.

Spændende at høre din begrundelse, men fedt for dig med pensionen, nyd sommeren, den er jo på vej
Jeg vil kigge mine papirer igennem og vender tilbage hvis jeg finder noget nyt :-)
Tak for de søde ord:-)
Mad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 18:38   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Du har da bare været super heldig at gå fra sdp. til ftp. på kontrol, godt nok, men alligevel.

Jeg røg ud af sdp. i 2007 og har siden måtte leve af egne penge, så stakkels mig, nej, men der burde jo være ensartede regler kommunerne i mellem mht. pension med kontrol, så det ville være rart for os at vide hvordan din gik igennem. Det kan jo være at kommunen ville slippe for at betale sdp. selvom beløbet jo nærmest er det samme ??

Mad, husk her på K10 laver vi helst et indlæg ad gangen, jeg ved godt at jeg kom til at lave 2, men blev lidt gal på Mtv . Dog er Web i det røde felt hvis vi ikke sammeskriver vores indlæg når vi kommer i tanke om noget eller gerne vil skrive til alle. Du skal bare trykke på redigér tasten, så kan du rette op til 6 timer efter.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 18:40   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Men mange psykisk syge får dog deres lidelse erklæret som varige og uden behandlingsmuligheder, sådan skal det også lige siges.

Mad, hvilken ydelse kom du fra ?
i din sag burde det faktisk være tilkendt
men det er meget sjældent denne mulighed bliver brugt

på mit bosted har en været på kontanthjælp siden han var 18 år og nu 33 år
han er alså stadig på kontanthjælp.
men har været i gennem en del forløb
har dog haft et år uden kontanthjælp, da han var i almindeligt arbejde
Han er "kun" psykisk syg, men ikke noget alvorligt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 18:50   #17
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Mad, husk her på K10 laver vi helst et indlæg ad gangen, jeg ved godt at jeg kom til at lave 2, men blev lidt gal på Mtv . Dog er Web i det røde felt hvis vi ikke sammeskriver vores indlæg når vi kommer i tanke om noget eller gerne vil skrive til alle. Du skal bare trykke på redigér tasten, så kan du rette op til 6 timer efter.
Jeg har læst en smule omkring dette, fatter dog stadig ikke helt, hvad der menes ????

I am lost, men er jo heller not normal
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 18:53   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
"Alvorligt", kan være meget svært at beskrive inden for det psykiske område.

F.eks. har jeg valgt at forblive på min medicin som en slags "back up" for at jeg ikke ryger ned igen, men stadig kan jeg føle at det er alvorligt i tidsrum dagen igennem og det er ikke til andre at vurdere...

Så det er den syge der for sig selv vurdere hvor alvorligt det er, tror jeg i al fald.

Det skal så lige siges at jeg også har det godt i mange perioder. Min psykiater insistere på at jeg ikke er depressiv og det virker meget godt. Jeg har dog ydeligere diagnoser, tror jeg selv, som ikke er blevet diagnosticeret, som fx. belastnings stress, udbrændthed og lign, men jeg er jo blevet udredt helbredsmæssigt.

Mad, beklager vi brugte dit indlæg til forklaaaringer, dem er der så mange af.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 19:25   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg har læst en smule omkring dette, fatter dog stadig ikke helt, hvad der menes ????

I am lost, men er jo heller not normal
jasch, det er hvis du skriver to indlæg efter hinanden, som jeg har gjort nu. Flere skriver op til 3 og 4 indlæg lige efter hinanden og det vil web master helst ikke have. Han eller hans administratorer griber ind hvis vi ikke selv husker dette. Så slår de indlæggene sammen 2 til et f.eks. og så skriver de forneden at man skal huske, med pegefinger og det hele, så det må vi prøve

Forstår du nu Jasch ?. Ser du på det indlæg du har foroven, så kan du nå at trykke på "rediger" hvis du har mere at tilføje, tager du avanceret, får du smilierne med ;-)
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 19:52   #20
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Talking Tillykke!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mad Se meddelelser
I dag fik jeg det brev som jeg i lang tid har drømt om.
Jeg er blevet bevilget førtidspension med kontrol og næste kontrol møde er om tre år :-)

Jeg må sige at jeg har været heldig med min sagsbehandler, hun har fra starten været utrolig sympatisk og var meget hurtig til at forstå min situation. Rart at den slags mennesker findes :-)

Jeg er glad for at det er med kontrol og sådan som jeg forstår det betyder det at hvis jeg om 3 år har det bedre vil det være muligt for mig at komme videre i andre tiltag og hvis situationen er den samme som nu, vil jeg fortsætte med min pension?
Min psykiater mener ikke at jeg nogensinde vil blive rask, men jeg vil bevare troen og tage en dag ad gangen :-)

Så til jer derude vil jeg sige, at i må ikke give op, det er ikke helt umuligt :-)
Tak til alle jer der skriver herinde, jeg har brugt jeres viden meget :-)
God weekend :-)
Kh Mad
Kæmpe tillykke Mad! Håber, hvis det er nødvendigt, at ftp én bliver forever. Knuz fra pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fået førtidspension bodil77 Din historie 11 30-12-2011 17:06
fået førtidspension ash Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 13-10-2011 20:19
har fået førtidspension dinaluffe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-06-2011 15:40
Så har jeg fået førtidspension! Marli84 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-03-2011 17:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension