K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2011, 06:39   #1
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
spørgsmål

Hej

For at stille mit spørgsmål må jeg fortælle lidt historie

Min søn blev født med en hjertefejl for mange år siden
Han blev opereret som 4 årig på Rigshospitalet

Under opvågning efter operationen laves en fejl i stedet for at fylde vand på fugteren på hans respirator fyldes der sprit på

Dette opdages da han ikke vågner efter sin narkose Da har han en promille på 6,7
Han bliver lagt i Dialyse med respirator ,dræn efter operation og det hele for at fjerne noget af spritten
Ved Dialyse gives blodfortyndende medicin hvilket gør at han bløder ud i lunger og får arvæv der
Dette fører til brug af astmamedicin i en del år for at udvikle lungerne normalt

Der bliver udmiddelbart efter hans udskrivelse kørt en sag og han får en mindre erstatning
Da det slutter er han 10-12 år
Han udvikler så stigende problemer derfra med motorisk uro konsentrations besvær -kontaktbesvær osv gennem mange år
Får som 19 årig diagnosen Borderline og efter yderligere et par år ADHD
Der startes behandling med retalin og han har stor hjælp af det

Han kom for nydelig til mig og siger at have hørt at ny forskning siger at ADHD mes stor sansynlighed skyldes iltmangel eller forgiftning

Har søgt efter belæg for dette men uden held
Det kan få mig til at starte hans erstatningssag igen
Så hvis nogen har læst lignende , smid lige et par linjer til mig

Mange Hilsner
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 09:45   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er set før, at gamle sager genoptages pga ny viden om større skade.

Men jeg har ingen erfaring for dette, og tror dog ikke at vejen bliver let, da du formodentlig selv er nødt til at finde dokumentation oa, for at få genoptaget en sådan sag.

Måske du skulle prøve at finde andre i lign situationer, også i de forskellige foreninger for handicap mv.
Der er idag mulighed for at man kan lave sagsanlæg som gruppe, for samme problematik.

Held og lykke

VH POPIAE
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 10:02   #3
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Sikke en skrækkelig historie...

Unden at være helt sikker, så mener jeg at ca. 85% af tilfælde af ADHD skyldes arvelige anlæg. Resten ca. 15% skyldes forskellige former for forgiftning, f.eks. alkoholdskade under fostertiden eller iltmangel.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 10:46   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Forbered dig godt....

Kære NPH.

Her skal du VIDE og ikke tro.

Læs følgende.
http://www.vfhj.dk/default.asp?PageID=1577

" Hos en del børn er symptomerne ikke umiddelbart åbenlyse, og det er først senere, at indlæringsvanskeligheder og ADHD(2) (kendt som DAMP i Danmark) diagnosticeres. Der er således en betydelig andel af børnene, som er diagnosticeret med indlæringsvanskeligheder eller ADHD, der viser sig at have haft en kompliceret fødsel, eller som har haft tegn på iltmangel under eller lige efter fødslen. Traditionelt har man ikke anset hjerneskader, der var erhvervet før barnet var to år eller ved fødslen som tilhørende erhvervede hjerneskader. Men undersøgelser som ovennævnte peger i retning af, at vi står overfor en revision af dette synspunkt.

Jeg googlede "adhd skyldes iltmangel" og her kom mange resultater frem.

Mon de ved noget mere konkret her
http://adhd.dk/

Mange hilsner

Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 14:33   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der er 80% arvelighed ved ADHD, det er slået fast flere gange, det er faktisk nyere viden, en den viden der ligger omkring at ADHD skyldes iltmangel under graviditeten, eller som følge af en komplikation under fødslen (altså før barnet er født)

Iltmangel og ADHD er en gammel gammel teori, som der er forsket i, i gennem mange år, og den bygger på meget meget andet end "kun" rygning fødselskomplikationer stof indtag (dvs også hårfarvning rygning alkohol, deodoranter parfumere, farvestoffer i fødevarene osv osv af uheldige stoffer) sat sammen med moderkagens evne til at sautere (fungere) hvilket er meget forskelligt fra moderkage til moderkage.

At få erstatning for ADHD er umuligt, fordi det er umuligt at bevise hvad der ligger til grund for om det er opstået, samtidig er det inden arveligt, hvilket ingen kan stilles til erstatningsansvar for, eller noget moren selv har indtaget, eller for den sags skyld komplikationer under fødslen, som jo oftest heller ikke er nogens skyld opstår.

Det eneste jeg umiddelbart kan se, der kan være noget i er den meget høje promille, fordi alkohol netop giver denne type af symptomer (ADHD symptomer) men er det alkohollen, så har din dreng slet ikke ADHD, men en alkoholskade, i det ADHD er medfødt, og det er en hjerneskade efter indtag af alkohold foregået efter fødslen jo ikke.

At ADHD er medfødt gør det i sig selv umuligt at komme i gennem med en erstatning for pådraget ADHD efter fødslen, det er fysisk umuligt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 15:10   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg ville foreslå ham at gå til en ny psykiater og få en second opinion.. og så direkte bede om at få undersøgt om der var en alkoholskade.....

http://www.bopam.dk/foetalt-alkohol-syndrom.html

Her beskrives påvirkningen af alkohol under graviditeten... og selv om det ikke er tilfældet her - er der sket en massiv alkoholforgiftning på et tidspunkt, hvor han endnu ikke er færdigudviklet... og man kan sagtens forestille sig at det vil kunne give lignende problemer - i en lille sårbar hjerne.

Den skade han har fået er nok meget sjælden, og måske ikke forsket i.. men prøv lidt på udenlandsk.. der har måske været lignende tilfælde.

http://www.vfhj.dk/default.asp?PageID=1250

Det her handler ikke om børn og er heller ikke relevant for Jer... men prøv at kontakte dem, og spørg om der findes relevant litteratur, der passer på Jeres tilfælde... de ved en hel masse om det...

Sidst redigeret af Pip; 07-08-2011 kl. 15:22.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension