K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2008, 18:59   #1
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
ressourceprofil

Hej.

Jeg har en sagsbehanler hos Reva som også er min jobkosulent ,på X visitkort står der jobkonsulent og når X bliver omtalt er det også jobkosulent ,men så sker der det at når jeg modtager brev/post fra X står der sagsbehandler ???????????? jeg syntes at det er temmelig forvirrende at en og samme person har 2 titler ?????????????

jeg har lige modtaget min ressourceprofil x skriver at hvis jeg nogle kommentare skal jeg hurtigst mugligt komme med dem , da hun skal sende min ressourceprofil videre til min sagsbehandler hos kommunen ????????????? men X er jo hos kommunen ??????????

jeg har et par rettelser da jeg syntes X gør mig bedre end jeg er .X skriver at min gennemsnitlige arbejdstid er 3 timer og 50 miutter .X har glemt at trække ½ times frokost pause fra samt en pause på 10 minutter om morgnen. X skriver også at jeg har et arbejdstempo på 75% af normalt ,det syntes hverken konen eller jeg er korrekt det er nok en del langsommer.

Har disse ovennævnte tal 3 timer og 50 minutter og 75%-tempo af normal, en betydning i forhold til at få et flexjob????????????? jeg er Pt i virksomhedsarbejdsprøvnig 2 timer dagligt og vil hvis det går godt prøve med 3 timer om 14 dage ,men da jeg aldrig har stået i butik før syntes jeg det er nok med 2 timer grundet mine smerter.

håber der er nogle her på K10 som har over skud til at svare.


mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 23:41   #2
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Hej Baldur

Jeg er ikke den bedste her, til at råde dig, så jeg håber at andre byder ind med en bedre viden end den som jeg har, udfra mit forløb.

Sagsbehandlerer er ikke de bedste sparringspartnere, så hvis du er i fagforening eller andet, vil jeg råde dig til at tage dem meget med på råd.

Det er, som jeg, ganske vel muligt, at du gerne vil prestere det aller bedste i jobprøvningen, men det er også et meget vigtigt aspekt at kunne sige fra!,
for job skal ikke være det eneste der driver livet, der skal også være overskud til, i det mindste at forsøge, at både du selv og familien kan overleve den svære kunst det er at skulle affinde sig med
ikke at være den "store og gode" som man var på jobbet før man blev syg.

Det er fint nok at kunne arbejde 3 timer om dagen, men de 3 timer om dagen er for meget, hvis resten af familien skal lide under det 24 timer i døgnet. Man skal somme tider lige sætte sine egne energier i relief til hvad resten af familien har af overskud til ens projekt.

Det er ikke nemt alene, så jeg råder dig til at trække på alle de hjælpemuligheder du har.

mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 23:49   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Gad vide, om hun er deltid begge steder?! Det virker forvirrende.

Hvis jeg laver hovedregning på det timetal, så betyder det forskellen på 1/2 og 1/3 refusion.

Altså jo tættere du er på et halvtidsjob, desto billigere for kommunen, og du er med hendes beregning meget tæt på det.

(Kommunen skal jo betale dig fuld løn, selvom du kun arbejder 12 timer eller 18 timer. Så hvis kommunen kan snyde sig til, at du kan arbejde flest muligt timer, så sparer kommunen penge.... her 6 timer pr. uge.)

Du skal naturligvis skrive dine kommentarer til ressourceprofilen. Og HVIS sagsbehandleren IKKE vil det, så skal du skrive, at du ikke kan godkende ressorceprofilen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 00:29   #4
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Seneste om resourceprofil:

Jeg ved ikke lige om man her på er bekendt med at der er sket opdatering af ressourceprofilen gældende fra jan 2007 med senere ændringer som kan ses via link til hj. på siden hvor profilen er opdateret https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034

Hvor meget disse småændringer har betydning for jer må I så selv bedømme.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 01:45   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Per det er rigtigt, men hvor stor betydning det har i forhold til os det er nok begrænset.

Men vi skal selvfølgelig have den med over ved nyttige link (har sendt det til web kunne ikke lige overskue om vi havde den derover )


Men når vi nu alligevel har fat i den så kan vi vel fastslå i både denne tråd og i andre der er dukket op de sidste par dage at ressourceprofilen SKALparts høres

Citat:
§7

Stk. 8. Kommunen skal forelægge den samlede beskrivelse og vurdering af ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer for borgeren. Hvis borgeren er uenig i beskrivelser og vurderinger, skal kommunen tage stilling til, om der er grundlag for at fastholde beskrivelsen og vurderingen på trods af uenigheden. Hvis kommunen vælger at fastholde beskrivelsen og vurderingen, skal borgerens bemærkninger tilføjes, således at de kan indgå i den samlede vurdering af arbejdsevnen.
baldur jeg har også haft en jobkonsulent der var uddanede sagsbehandler også , men det havde ingen betydning i min sag da han var på jobcenteret og det er socialcenteret/sygedagpenge afsnittet der tager sig af sådan noget som bevillinger osv...

Så det skal du ikke lade dig forvirre af.

Nu er du ikke oppe på så mange timer så jeg tror at det kan få nogen indflydelse men pga dine skånehensyn skal du helt klart skrive ind i din ressourceprofil at ja du er der så mange timer men med så mange pauser af så og så lang varighed....


hvor har din jobkonsulent de tre timer fra ?

du skal bare skrive din mening ind og hvis hun ikke er enig i dette skal hun kommentere det og begrunde det....

Så jeg tror ikke at det er noget du umiddelbart skal frygte for ....
  Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 12:11   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Linket ligger og har ligget i et stykke tid under vores nyttige links...
Det er nr 4 fra toppen af..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 16:37   #7
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej alle

tak for svar.

Men lige et spørgsmål ? hvordan vurderer man bedst sin egne resourceprofil ,det har jeg ingen forstand på ? og min fagforegning har jeg gennemskuet de vil helst være helt neutrale . Ligger der nogle link her på k 10 med eksempler af resourceprofiler ??????? så jeg kan samligne min med disse.

jeg har idag ringet til en advokat han skal have 2500 kr + moms for at gennemlæse og vurdere det som jobkonsulenten/sagsbehandleren har skrevet. så hvis det bliver flere gange frem og tilbage kan det hurtigt blive til mange penge hvis han skal have dette hver gang han skal rette i min profil.


venlig hilsen baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 18:24   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan se lidt om ressourceprofilen og om hvad den skal indeholde her: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034
Kig under punkt 6

Du kan også se noget om hvad og hvordan man laver en ressourceprofil her: http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Direkte links til andres ressourceprofiler ligger der ikke...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 20:34   #9
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej og tak

Nu er det sådan at den del af resourceprofilen som jeg skal godkende er ude fra reva ,som så sender deres vurdering til min sagsbehandler hos kommunen.jeg har så fundet fejl i deres noteringer om min arbejdstid mens jeg var på reva centre min fremødetid er lige pluselig blevet til min efektvive tid ,mit arbejdstempo er pluselig blevet sat 10-20% højre end det de har skrevet før .hun skriver også til kommunen at hun ikke mener jeg kan arbejde mere end 3-4 timer .jeg er nu i aftalt virksomhedpraktik 2 timer om dagen og skal om 14 dage sættes op til 3 timer ,men det er jo også mindre end det hun skriver til kommunen.
men heldigvis har jeg læst forkert ,jeg skal ikke undersrive noget endnu ,jeg skal bare skrive eller ringe og fortælle om det jeg er uenig i .men det er jo også meget.

jeg takker for alle de link i har lagt ,men desværre har jeg fået store koncentrationsproblemer efter min start i arbejdsprøvning ,så jeg bliver nok nød til at indvoldvere en advokat for jeg kan ikke selv overskue alle disse §§§§

Men mange tak alligevel , venlig hilsen baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 21:00   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har du ikke en du kan stole på...for det er altså ikke så svært hvis man kan få det ned på papir...
Kender det godt selv...jeg måtte også få Hejdien til at skrive mine bemærkninger og fejl i den...

Vi gennemgik den...hun læste den op for mig....og når jeg hørte at der var noget som ikke passede...ja så skrev hun det ned for mig med henvisning til det punkt som det var galt med...

Vi tog lidt hver dag....så det var til at overkomme...

Så kender du en der kan skrive tingene ned for dig....så kan du sparer de penge til advokaten..

Man behøver ikke kende til paragraffer for at komme med rettelser til en ressourceprofil...

Alt i profilen er jo om dig....og det er ting du kender....så det er nemt at spotte hvis der er fejl i profilen...

PS.
Hvis du alligevel vælger en advokat...så skal du alligevel igennem profilen med ham da han jo ikke kender til hvordan det er for dig i din hverdag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension