K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2011, 19:06   #11
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
ja smerter har mange andsigter/også dem man ikkek an se og der er flerem an ikkek na se.det glemmer folk abre mange gange
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 00:07   #12
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Den kommentarer kender jeg alt for godt og bemærkninger som så ondt kan jeg ikke ha, og jeg gør det kun for at få opmærksomhed, og jeg skal bare tage mig sammen og få et liv og et arbejde .
Det gør ubeskriveligt ondt når folk smider det i hovedet på en og det gør jeg mister lysten til at være sammen med dem og trækker mig tilbage, ikke nok med jeg kæmper med kommunen om en afklarning om hvad der videre skal ske med mig som er rigtig hårdt men så skal jeg også kæmpe for at få min omgangskreds til at forstå/acceptere hvor slemt min ryg sygdom er og at jeg har kroniske stærke smerter 24 timer i døgnet og for at jeg nogenlunde kan have en tålelig hverdag kræver det masser af hvile og smertestillende medicin 3-4 gange dagligt


Hvorfor er nogle mennsker så ondskabsfulde mod os der er syge: Hvordan ville de selv have det med at få de kommentarer og bemærkninger smidt i hovedet for sygdom rammer os alle på et eller andet tidspunkt
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012

Sidst redigeret af Annemette; 31-03-2011 kl. 00:22.
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 07:35   #13
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Enig med ovenfor.. men tror også tit jeg selv bidrager kraftigt. Jeg kan f.eks. få dårlig samvittighed hvis jeg er "for" glad, cykler for stærkt eller danser til en fest... For hvad tænker folk så ikke.....

de kan jo selvfølgelig ikke se hvordan jeg har det lang tid efter.

Måske ligger meget af accepten ved mig selv...

Blot tanker, men ja et skilt på ryggen hvor der stod med Fede bogstaver AVVV ville være dejligt.

Så er det jo godt vi har hinanden herinde

doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2011, 18:25   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Den afskyelige førtidspensionist
http://blog-dyn.tv2.dk/sindnet/entry365340.html
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2011, 03:45   #15
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Unhappy så tag dig dog sammen ...siger min ven !!!

Jeg har en god ven/kamerat som har kendt mig i 10 år. De

første par år, hvor jeg ikke fik pension endnu, var han sød og hensynsfuld
.
Forstod og kunne se når jeg havde det dårlig...( psykisk)

Han var også utrolig hensynsfuld omkring min panik i trafikken og tog det

stille og afslappet når angst anfaldende kom.

Meeeen ...i de sidste par måneder har det hele ændret sig..

Nu er der irritation hos ham når jeg bliver bange for noget..tag dig dog sammen , du skal jo bare gøre det så går det nok..øh jo ja...sikkert da.

Han har altid respekteret når jeg bad om at han skulle køre 80 og ikke overhale..

Jo og i dag, flere overhalinger og den sidste endte på 140 km hvor jeg meget højt sagde...gå ned i farten !!!

Jeg blev stiv af skræk og senere fik jeg at vide : Der var altså ingen grund til at du blev sur og ikke sagde noget mere..

Han sagde også at hvis det en anden gang var det samme "bøvl" så var det sidste gang vi var kørt sammen. Han var utrolig gal på mig.

Ja det var lidt om det med andre mennesker og sygdomme man ikke kan se. Det er som om de bliver glemt og forsvinder, hvis da bare man tager sig sammen og ikke skaber sig sådan..!!!!!!

Jeg er dyb skuffet over min ven og bliver meget i tvivl om jeg kan omgåes et menneske jeg ikke kan stole på, at han tror på det jeg siger..vil kunne stole på at de hensyn som skal tages også bliver taget uden at jeg skal sidde på nåle og være utryg...

håber ikke det var for forvirret ...men er bare så ked af det i dag.
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2011, 11:15   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lunamaria Se meddelelser
Jeg er dyb skuffet over min ven og bliver meget i tvivl om jeg kan omgåes et menneske jeg ikke kan stole på, at han tror på det jeg siger..vil kunne stole på at de hensyn som skal tages også bliver taget uden at jeg skal sidde på nåle og være utryg...
Tror du ikke der er noget helt andet, som har påvirket hans opførsel?

Hvis der er et eller andet der går ham på, så kan det måske gøre, at hans lunte er blevet noget kortere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 01:16   #17
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Jeg tror det er fordi jeg har kendt ham så længe og indtil for nogle år siden var jeg hende som kunne alt..var stærk og kun positiv...

Nu vil han ikke se og forstå at jeg ikke kan være den samme mere..siger ofte at jeg jo bare skal kaste mig ud i det jeg siger jeg ikke kan...

Men det er en længere historie....pointen var bare at havde jeg haft noget synlig så havde der været hensyn....
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 10:51   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lunamaria Se meddelelser
Men det er en længere historie....pointen var bare at havde jeg haft noget synlig så havde der været hensyn....
Du har muligvis ret, men hvor mange sygdomme/handicaps er egentlig synlige?

De fleste fysiske sygdomme er heller ikke synlige.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 12:28   #19
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lunamaria Se meddelelser
Jeg tror det er fordi jeg har kendt ham så længe og indtil for nogle år siden var jeg hende som kunne alt..var stærk og kun positiv...

Nu vil han ikke se og forstå at jeg ikke kan være den samme mere..siger ofte at jeg jo bare skal kaste mig ud i det jeg siger jeg ikke kan...

Men det er en længere historie....pointen var bare at havde jeg haft noget synlig så havde der været hensyn....
Hvor er det sandt lunamaria. og jeg selv kender meget godt til den indstilling omgivelser har overfor en,..... efter man er blevet syg.
Jeg tror at jo mere aktiv og positiv man har været før man er blevet syg jo mere omgivelser kræver af en på sendere tidspunkt, måske fordi nogle gange har de brug for en.....

Men fordi ikke alle i verden er empatiske medmennesker skal og må man ikke selv forvente, at folk skal forstår en selv og hvordan man har det som syg.

Jeg har mange sygdome, også de fysiske men den værste af dem alle er panikangsten.

Sidst redigeret af Karo; 25-04-2011 kl. 12:37.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 13:52   #20
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Læst andetsteds - herinde tror jeg nok:

Perfid kommentar fra misundelig ignorant til en af os ramte: "Du ser da ikke syg ud??!!"

svar: "du ser da heller ikke dum ud!!".

Det var én af de bedre, som jeg vil tage med mig ud i verden ... :-)

Din karma burde forhøjes ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er K10 på facebook? sane Hjælp til Forum Brug 2 25-04-2012 13:27
Facebook Connybirk Politik og Samfund 0 27-03-2012 14:54
Facebook shylock Et godt link! 1 18-05-2009 01:16
Facebook lena Et godt link! 5 02-11-2008 14:49
Facebook Maj-Britt Alt det andet 9 19-08-2008 22:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension