K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2010, 11:08   #21
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nu er det jo forde hun ville miste mange af hendes klasse kamerater hvis hun ikkek om i samme privat skole så det er jo ikke meget hun vil miste er det gode venner osv holde man jo kontakten ved lige det var ikke andet end derfor hun kom i privat skole det var ikke ngoet med for de den var bedre osv det er sådan jeg forstod det hele.men det hele kommer jo kun frem forde hele thorning er front billede for social
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 13:51   #22
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Jeg synes det er noget svineri!

Synes det strider mod alt hvad hun skal stå for.

Hun skal jo stå for at vi alle bliver lige. Når hun tager hendes datter til privatskole sender hun et signal om at folkeskolen ikke er god nok til hendes datter...- Men at den er god nok til vi fattiges børn?

Det er imod partiets holdninger- sådan som jeg ser det... Skulle de ikke være dem der holder med os på bunden? Hvad hjælper det så at de kun mænger sig med de store? Synes det er helt forkert! Jeg er forarget!
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 14:13   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tror det almindelige arbejdende folk, har fået øjnene op for, at en privatskoleplads, koster mindre end vuggestuetaksten og nogenlunde det samme som børnehavetaksten!
Har man barn i privatskole, så får man rabat på nummer to, og nummer tre er ofte gratis.

Vi taler jo ikke vanvittig mange penge, og har man et par børn, så bliver det faktisk dækket helt ind af børnechekken, SOM jo på én eller anden måde alligevel burde gå til børnene, men som for manges vedkommende, så går til nogle andre regninger i forbindelse med livets gang.
Min overbo, alene med en datter på 5 OG på kontanthjælp, har netop også fået brev om, at hendes datter kan starte i privatskole til næste år, og banken har lagt et budget som holder. Der bliver ikke plads til for mange armbevægelser, og dog kan de holde skindet på næsen. Børnebidraget betaler lidt over halvdelen...

For at få råd til det, måtte hun lukke fastnettelefonen og kun have mobiltelefonen med begrænset taletid, samt hun måtte give Leasy computeren tilbage og købe en billig brugt kontant, det samme måtte hun gøre med vaskemaskinen. Og ved at skære de dyre afdrag af, fik kun pludselig den anden halvdel til privatskolen dækket og kan have børnechekken rent (som hun nu lægger halvdelen tilside af), hun får CA 5000 kr i kvartalet.
Men hun håber da at være i arbejde inden barnet starter, men hun er da glad for at vide, at hun alligevel kan klare den selvom hun er på kontanthjælp. Eller senere skulle ryge tilbage på kontanthjælp.

Så man behøver hverken være politiker, særlig rig eller velbemidlet for at få sit barn i privatskole....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 16:32   #24
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

vil lige fortælle, der er også et hvis antal fripladser på privat/lille og friskoler.
har selv arbejdet på fler privatskoler, så muligheden er der.
men som helenekr. siger prisen er ikke højere end hvad en børnehaveplads koster.
der hvor jeg arbejdet sidst kostede skole og sfo samlet ca 15oo. kr. jeg vd at flere steder koster en sfo plads mere end denne.

men vil sige man skal tænke sig godt om, når og hvis man vælger betalingsskoler.
netop udfra ens barn. ( er mit barn boglig, kreativ eller lign.).

alt i alt kommer det jo an på hvad det er for en skole ens barn hører til, lærer, antal elever, hvordan er klassens sammensætning m.m.

taler ud af egne erfaringer, har selv gået på kommunal, privatskole.
mine børn har også gået begge steder.
men som sagt der er altså også dårlige betalingsskoler.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 18:05   #25
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Nu har jeg ikke læst hele tråden.
Har bare lyst til at komme med min egen erfaring.

Mine unger har gået på privatskole...
Sønikke 'hele sit liv'.
Vi vægtede en skole med et superrenomme og for mig gode værdier.
Også en skole hvor de havde ansvar for hinanden og for skolen - og der er aldrig fx. hærværk.
De børn kan kan godt li' skolen og passer godt på den.
Samtidig er den en af dem, der har det højeste karaktergennemsnit i landet.

Vi valgte den også i særdeleshed, fordi de vægter differenceret undervisning, hvad vi gang på gang mødte, ikke blev overholdt på vores datters kommuneskole.
Selv da sønikke flyttede herhen og jeg er på FP, valgte jeg, at hans sidste år skulle være der, da jeg hele tiden har vægtig den skole mere, end hvad vi ellers kunne have brugt de penge til.
Derfor gik børnebidraget direkte til den, da han flyttede herhen senere end i aug., som er fristen, for at ansøge om nedsat betaling, når man lissom ikke er den allermest velbemidlende.
For der gives tilskud, hvis man ikke har en så stor indtægt. ( i hverfalde på d en skole)

Jeg kan ikke rigtig følge den her, hvor politikkers børn, er med til at betale en slags pris i medierne pga. skolevalg.
Der er og kan være rigtig gode grunde til valg af en privatskole og selv politikkere burde have privatlivets fred. Efter min bette mening.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 21:30   #26
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Supercarla Se meddelelser
Jeg synes det er noget svineri!

Synes det strider mod alt hvad hun skal stå for.

Hun skal jo stå for at vi alle bliver lige. Når hun tager hendes datter til privatskole sender hun et signal om at folkeskolen ikke er god nok til hendes datter...- Men at den er god nok til vi fattiges børn?

Det er imod partiets holdninger- sådan som jeg ser det... Skulle de ikke være dem der holder med os på bunden? Hvad hjælper det så at de kun mænger sig med de store? Synes det er helt forkert! Jeg er forarget!
Hold da helt op et vredes udbrud.


JA, så skide da være med barnets tarv, bare vælgerne kan få noget at slå politikkerne oven i hovedet med.

Man har som bekendt et standpunkt til man tager et nyt, jeg skifter da osse mening ind i mellem.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 21:42   #27
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
barnets tarv,
det hele drejer sig om fleste af hendes klasse kamerater flytter i special skole det er sgu da ikke noget du lider aflast af at miste.men kan godt forstår venner osv men man lider sgu ikke overlast/ barnv tav jojo blev hun i ande folkeskole blev hun nok morde hold da
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 21:50   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det havde da været stik imod barnets tarv, om hun havde ladet sin datter sidde alene tilbage, uden mulighed for at kunne følge hendes kammerater...

Det må sgu ikke gå ud over børnene at deres forældre er politikere!

Børnene først, altid. Det gælder også for politikere....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 22:19   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
man kan så spørger sig selv hvorfor 10 andre børn er trukket ud og sat i privat skole.
for frem over bliver der endnu færre penge i kommunerne uanset hvem der kommer til

der havde jo aldrig været en sag. Hvis holdningen havde været.
det er ens eget valg.
men det er vil ikke lige den holdning som er kommet fra Helle.

men bare rolig der kommer mange flere.
nu synes SF vi skal arbejde i 38 timer og efterløns forringelser er helt i orden
men det er da altid noget de tager ansvar og ikke lover guld og grønne skove
fremfor Frank Aaen som påstår han kan styre Danmark økonomisk
Men hans eget firma må han lukke.
godt det ikke er Danmark han må lukke
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 23:16   #30
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja de mener vi skal arbejde os ud af krisen
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
en bekymret datter TinaD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 19-12-2012 19:53
min datter er syg sanne mor Dit og Dat 5 16-01-2012 23:14
må jeg bo sammen med min datter jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-01-2011 17:09
Er jeg en dårlig datter :( Suncil Dit og Dat 22 12-01-2010 18:05
Rådgivning til datter med adhd frklarsen Alt det andet 4 02-11-2009 16:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension