K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2011, 20:23   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De er hardcore... velkommen til the world of survival....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 20:27   #12
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
De er hardcore... velkommen til the world of survival....
JA DET MÅ MAN SIGE DE ER!!

Vist man ikke er syg, så bliver man det..

Er faldet for den med for syg til fleks, men for rask til pension
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 20:45   #13
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Det lyder helt vildt, må man virkelig ikke eje en gammel bil når man oven i købet har svært ved offentlige transportmidler af helbredsgrunde, hvordan har de så tænkt sig at man skal kunne rende til alt muligt arbprøvehalløj osv
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 20:54   #14
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Det lyder helt vildt, må man virkelig ikke eje en gammel bil når man oven i købet har svært ved offentlige transportmidler af helbredsgrunde, hvordan har de så tænkt sig at man skal kunne rende til alt muligt arbprøvehalløj osv
Ja det er svært og finde ud af..

For det ville da svare til at når jeg kom frem til der hvor jeg skulle være..

Ja sååå.. Ville jeg skulle kravle i bussen igen og køre hjem..

Tænker bare på den ene arbejdsprøvningsdag jeg havde sidste år i dametøjsafdelingen i to timer, der var jeg nær aldrig kommet ud til min bil.. Da alt min energi var opbrugt..
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 21:00   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Det lyder helt vildt, må man virkelig ikke eje en gammel bil når man oven i købet har svært ved offentlige transportmidler af helbredsgrunde, hvordan har de så tænkt sig at man skal kunne rende til alt muligt arbprøvehalløj osv
Jeg måtte gå gennem parken om vinteren, gik fra det ene træ til det anet træ, så glat var det.
Det tog mig 40 minutter, hver vej.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 21:45   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jo man må gerne eje en gammel bil - den må bare max være 10.000 værd.

Jeg købte en der var nysynet til den pris sidste år, og den kører fint uden problemer..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 22:05   #17
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Stjæler lige tråden lidt.
Vi står i den situation at min samlever er faldet for varighedsbegrænsningen 28. feb. men endnu ikke er fyret. Arbejdsgiver har dog varslet fyring, men da manden er tjenestemand er der en forfærdelig masse bureaukratisk maskineri som skal tage stilling til om det er ok.
Vi overvejer kraftigt at få den ene bil som står i hans navn ført over i mit hurtyigst muligt.
Men hvordan tror i vi står i forhold til KH?
Der er lån i bilen gennem finansering ved forhandler. Ca. 70.000 kr. Tror værdien er nogenlunde den samme, måske mindre.
Kan de bede os om at sælge den og derved stå med et lån uden bil og så skulle bruge de penge inden han kan få KH.
Vi har også hus, men med afdragsfrit lån helt op til skorstenen.
Kom med jeres erfaringer og gerne links eller råd til hvordan vi kan gøre det.
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 22:10   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Når du er på kontanthjælp vil kommunen automatisk få oplyst fra motorkontoret at du ejer en bil, og de vil sikkert stoppe kontanthjælpen til du har fået lavet en vurdering af bilen..

Det kræver at der er gæld i bilen med pant i bilen hvis de skal tage hensyn til lånet tror jeg..

Du må ikke eje for mere end 10.000
Hold da K, hvor er vi henne, hvad så hvis man har 2 cykler vil de så bede butikken om en vurdering af disse. Hvad er der galt med Danmark i disse år, forstår sgu godt at der foregår socialt bedrageri...

Undskyld Mulle63, men det måtte jeg lige så med, jeg må jo lære indtil jeg måske engang ender på KH..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 22:12   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mariba Se meddelelser
Stjæler lige tråden lidt.
Vi står i den situation at min samlever er faldet for varighedsbegrænsningen 28. feb. men endnu ikke er fyret. Arbejdsgiver har dog varslet fyring, men da manden er tjenestemand er der en forfærdelig masse bureaukratisk maskineri som skal tage stilling til om det er ok.
Vi overvejer kraftigt at få den ene bil som står i hans navn ført over i mit hurtyigst muligt.
Men hvordan tror i vi står i forhold til KH?
Der er lån i bilen gennem finansering ved forhandler. Ca. 70.000 kr. Tror værdien er nogenlunde den samme, måske mindre.
Kan de bede os om at sælge den og derved stå med et lån uden bil og så skulle bruge de penge inden han kan få KH.
Vi har også hus, men med afdragsfrit lån helt op til skorstenen.
Kom med jeres erfaringer og gerne links eller råd til hvordan vi kan gøre det.

Mariba, hvis din mand er tjenestemand har han vel lang opsigelse ?? Min eks havde 3 år.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 22:18   #20
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Nej han har kun 3 mdr. Der er en mulighed for at forlænge det til 5 mdr, men det er op til tjenestestedet.
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldt på kontanthjælp hvad må man Forsyg Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 28-07-2013 23:30
Hvad hvis man ikke længere er berettiget til kontanthjælp?? hboegelund Alt det andet 19 17-11-2011 15:46
Afslag på kontanthjælp, hvad gør vi nu...? Brille Alt det andet 8 26-10-2011 01:11
Kontanthjælp, ægteskab og §74 - hvad har jeg krav på? H.M. Spørgsmål ang fleksjob 6 01-07-2010 13:00
Kontanthjælp - hvad må jeg? Cordulla Alt det andet 6 13-09-2009 19:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension