K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2011, 04:00   #11
AGK
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
AGK er ny på vejen
Nu har vi sammenlignede vores udbetalings breve igen og de er fuldstændig ens, der er kun det at hans fradrag er 4900 og mit 3100.

Har aldrig hørt om nogen på kontanthjælp som har fået så stor en udbetaling om måneden som ej forsørger.

Han får vel en over nallerne af skat.
AGK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 07:47   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det lyder sandsynligt....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 08:55   #13
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Guldfax Se meddelelser
er det kontanthjælp over 25 der gir det..?? jeg får for under 25 lidt endnu og det gir ikk alverden.. 5500 har jeg udb.. men kan se nogen af jer snakker om tillæg hvad er det for noget..?? jeg er gået fra sygdp til kontanthjælp men stadig sygemeldt.. min tilstand er ikke stationær og noget af det har ikke udtømte muligheder.. men ville da gerne vide med tillæg og andre muligheder..
Fyldt 25, uden børn får i 2011 10044 kr. om måneden før skat.

Af det får jeg udbetalt 7704 kr. - men det er jo som vi kan se i denne tråd forskelligt hvad ens trækprocent er.

Du kan se alle satser her: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=134715

Du skal være opmærksom på muligheden for at søge enkeltydelser hos kommunen, fx til tandlægebesøg, til dækning af medicinudgifter og andre NØDVENDIGE ting du ikke har råd til. Alt skal godkendes på forhånd.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
der er nogen psykiske sygdomme som direkte giver en højere kontanthjælp sats under 25 år
skizofren
broderline
skizotypisk sindslidelse

kan ikke lige huske om der er flere

Lov om aktiv socialpolitik §25:

dokumenteret psykisk lidelse, der er diagnosticeret som: skizofreni
skizotypisk sindslidelse
vedvarende psykotisk tilstand
korterevarende psykotisk tilstand
skizoaffektiv lidelse
uspecificeret ikke organisk betinget psykose
emotionelt ustabil personlighedsstruktur af borderlinetype


De diagnoser - og er man heldig, også diagnoser der ligger tæt op ad dem - giver "fuld" kontanthjælp, altså det samme som folk over 25 år.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Størrelse af førtidspension AKA Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-04-2012 13:13
kontanthjælps loftet zbm Politik og Samfund 7 04-11-2011 20:20
Kontanthjælps satser Rawhite Alt det andet 5 14-10-2010 13:09
hjælp til udregnelse af pensions størrelse med sammenlever whyme Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 11-06-2010 11:47
nogle der kan hjælpe. ang pensionens størrelse forviret Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-07-2009 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension