K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2012, 11:13   #1
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Hvem er en kontakt-person ?

Hej allesammen,

Jeg har et lidt mærkeligt spørgsmål ?
Jeg tilhører et afsnit af kontanthjælpen hvor man har tilknyttet en kontakt-person.

Som jeg kan forstå så arbejder min kontakt-person og min beskæftigelses-sagsbehandler sammen.

Så er det jeg tænker på om min kontakt-person er min sagsbehandlers forlængede arm ? En modspiller eller en medspiller ?

Har kontakt-personen tavshedspligt ?

Min kontakt-person er tilknyttet fordi jeg ikke kan magte opgaverne i egen bolig men jeg ville ønske at denne kunne hjælpe mig med at finde ud af hvorfor jeg er blevet "syltet" af kommunen på ubestemt tid.

Men hvis det er min sagsbehandlers forlængede arm nytter det jo ikke at spørge om hjælp.

En dag spurgte min kontakt-person mig om jeg ikke skulle til opfølgnings-samtale på kommunen ?

Jeg svarede nej, og fortalte at jeg ikke længere bliver indkaldt til opfølgnings-samtaler fordi der intet nyt er i min sag. Nå; svarede min kontakt-person bare.

Er der nogen herfra der ved om en kontakt-person er noget der svarer til at have éns sagsbehandler på hjemme-besøg ?

Hilsen Birkes-musen
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 12:49   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en kontakt-person er en person som skal hjælpe dig

jeg har min med som bisidder, men denne person har ingen indflydelse på dit forløb på jobcentet. hende har jeg haft et år og stoler 100 procent på hende
hun skriver aldrig til mine sagsbehandler uden jeg har accepterede det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 13:33   #3
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Hej allesammen,

Jeg har et lidt mærkeligt spørgsmål ?
Jeg tilhører et afsnit af kontanthjælpen hvor man har tilknyttet en kontakt-person.

Som jeg kan forstå så arbejder min kontakt-person og min beskæftigelses-sagsbehandler sammen.

Så er det jeg tænker på om min kontakt-person er min sagsbehandlers forlængede arm ? En modspiller eller en medspiller ?

Har kontakt-personen tavshedspligt ?

Min kontakt-person er tilknyttet fordi jeg ikke kan magte opgaverne i egen bolig men jeg ville ønske at denne kunne hjælpe mig med at finde ud af hvorfor jeg er blevet "syltet" af kommunen på ubestemt tid.

Men hvis det er min sagsbehandlers forlængede arm nytter det jo ikke at spørge om hjælp.

En dag spurgte min kontakt-person mig om jeg ikke skulle til opfølgnings-samtale på kommunen ?

Jeg svarede nej, og fortalte at jeg ikke længere bliver indkaldt til opfølgnings-samtaler fordi der intet nyt er i min sag. Nå; svarede min kontakt-person bare.

Er der nogen herfra der ved om en kontakt-person er noget der svarer til at have éns sagsbehandler på hjemme-besøg ?

Hilsen Birkes-musen
Jeg har selv en støtte kontakt person (SKP), og har haft samme spekulationer som dig, om det er SB forlængede arm

Men så vendte jeg katastrofe tankerne 180°, og tænkte at når kontakt personen kendte til mine problemer, kunne SKP være min forlængede arm, til at SKP kunne rydde tvivl af vejen, hvis SB "helt tilfældigt" skulle stille tvivlsspørgsmål til SKP om mig.

Desuden besluttede jeg i tankerne, at når kommunen betalte for jeg fik tilknyttet SKP, ville det måske fremskønne udredningsprocessen, når kommunen også skulle ofre udgifter til SB løn.

Officelt har jeg fået at vide fra SKP, at SKP først lærte SB at kende, da jeg havde SKP med som bisidder hvergang der var møde. Tilfældigt mødtes de 2 på et kursus, hvor SB hilste i pausen og sagde til SKP at nå ja du er Mr x´s SKP.

Jeg har absolut ikke oplevet, at det har været en ulempe med SKP, men som dig har jeg heller ikke oplevet SKP som problemknuser, men blot nikke, sige "nå bare".

Men SKP har helt sikkert formået at få bragt lidt mere ro på katastrofe tankerne og jeg har været meget glad for vi kunne efter-evaluere på, hvad var der blevet sagt på SB udredningsmøder, for vi havde hver sin mening om hvad der blev sagt på mødet. Måske fordi jeg var fyldt af katastrofe tanker, så jeg så fare overalt og var blokkeret for det positive.

Min kontaktperson fik jeg tilknyttet mig 1 år før jeg startede udredningsprocessen.

Desuden har jeg brugt SKP til at drøfte alt det svære, uden for famillie og venner, så jeg ikke skulle belaste og såre dem. Det har jeg været glad for, så jeg kan få et frirum, når jeg besøger dem. Må hellere tilføje jeg lever single.

Til sidst i udredningsprocessen/ partshøringen, hvor SB skrev endelig Resourceprofil inden indstilling, bad SB SKP om at skrive kort et notat/brev, til at styrke resourceprofilen med, så der var endnu en større chance for den gik igennem vurderings-temaet. SKP´s notat skulle blot beskrive lidt om jeg havde det svært og at jeg havde været tilknyttet SKP i antal år. Jeg fik drøftet SKP´s udkast, inden det blev sendt til SB.
Det er ikke noget du behøver bekymre dig om, for det er "bare" et ekstra kort (plus) til at styrke din sag.




Jeg syntes du skal bruge din SKP som din forlængede arm, og spørge SKP, om SKP ikke kunne rette henvendelse til kommunen (SB) og spørge på vegne af dig eller anonymt (en af SKP klienter), hvorfor du oplever du bliver "syltet" og hvad der skal til at få udredningsprocessen/ en låst sag igang igen,

Ja din kontakt-personen har tavshedspligt, men du kan jo åbne op for din SKP gerne må sige det og det, men ikke det.

Det har jeg ikke gjort, men min sag har heller ikke været kørt helt fast. Men hvis du vil have SKP til at spørge på dine vegne eller annonymt, må du give SKP lov til at drøfte, "hvad gør man hvis en sag er kørt fast?"

Jeg syntes også du skal bruge din SKP som bisidder ved SB møder fremover, så SB kan se at nu vil du have der sker noget og du må have en holdbar løsning for fremtiden.

Håber du får andre input og du tager dig mod til at snakke om overstående med SKP.


Mvh Mr x

Sidst redigeret af Mr x; 28-06-2012 kl. 14:03.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 12:47   #4
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Mange tak for gode råd og vejledning. Så kan jeg vist slappe lidt mere af
Hilsner fra Birkes-musen
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 13:27   #5
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Mange tak for gode råd og vejledning. Så kan jeg vist slappe lidt mere af
Hilsner fra Birkes-musen

Ja nu kan du få mere ro på tankerne. Men slap nu ikke for meget af, hvis din tålmodighed er ved at være opbrugt med "Stand by" processen

Så er det op til dig, om du vil prøve på at få skubbet gang i processen

Held og lykke til dig med at komme ud af dødvandet
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontakt til ASK Mumrik Dit og Dat 3 05-09-2013 09:04
kontakt til arbejdsgiver ene Spørgsmål ang fleksjob 2 07-06-2013 15:34
Kontakt med Jobcenter le cuere Alt det andet 10 27-04-2013 19:36
Skift af kontakt-person Birkes-musen Alt det andet 11 06-06-2012 10:28
Kontakt hver 8. uge? pusle Dit og Dat 2 18-12-2008 09:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension