K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2011, 17:42   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Rige: ligeglade med fattige

"I Danmark hersker en stor misforståelse. Nemlig at efterlønnen er for de nedslidte. Det er forkert. De nedslidte bør få førtidspension.

Efterlønnen er indført, for at Thomas kan stemple ud, inden han bliver nedslidt. Sådan at han ligesom Jonas kan tilbringe otte år og en måned med børnebørnene, før han dør. Det kaldes lighed, og det er åbenbart et ord, som det politiske flertal har svært at forstå"

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1493245.ece

"Statsministerens planer har derimod opbakning fra 73 procent af Akademiker-Jonas’ kolleger.
De vil gerne have, at jord- og betonarbejdernes skattekroner betaler deres uddannelse og deres SU.
Men når de endeligt bliver udlært som advokater og konsulenter og læger, så vil de helst ikke give så meget tilbage til de mennesker, der har brødfødt dem under uddannelsen.

Ikke særlig sympatisk. Faktisk en smule usselt.
"

GODT BRØLT og vi kan kun være enige!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 20:31   #2
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
"Ikke særlig sympatisk. Faktisk en smule usselt."
Enig!

VK siger, de vil afvikle efterlønnen for at bedre de offentlige finanser og ”sikre velfærden.”

Men læs her om VK's velfærdsbegreb jf. Inger Støjberg januar 2011:

http://www.information.dk/255779

Og bagefter skal penge sparet ved at afvikle efterløn bruges til skattelettelser især på topskat, mener K og LA og V's nye skatteminister:

http://www.information.dk/telegram/264098

Sikring af velfærd var også begrundelse for den såkaldte ”velfærdsaftale” i 2006, hvor VK fik gennemført sin første forringelse af efterløn.

"Men ikke længe efter blev en væsentlig del af det herved fremskaffede ”økonomiske råderum” af VK – regeringen brugt til op til valget i 2007 at give skattelettelser for. Skattelettelser som stadig havde som erklæret formål at sikre velfærden og bedre økonomien (og det skete som bekendt ikke - tværtimod! red.)

Så VK har gjort det før og vil efter al sandsynlighed gøre det igen, fordi skattelettelser i hele VK s regeringstid har udgjort et vigtigt redskab til at undergrave velfærdsstaten ved at afsnøre den fra finansiering," siger Henrik Herløv Lund side 113 i indlæg om "Fakta og fiktion om efterlønnen":

http://www.fagligtansvar.dk/images/u...efterloen2.pdf

"På et tidspunkt går den så ikke længere og statens udgifter og indtægter må på grund af underskud bringes i overensstemmelse dvs. velfærden må skæres ned.

Og det er lige det, som sker nu med regeringens nulvækstplan.

Samtidig er skattelettelser vigtige for regeringen som redskab til at dreje omfordelingen i velfærdsstaten tilbage og som redskab til at ”bestikke” dele af lønmodtagerne..."

http://www.fagligtansvar.dk/images/u...efterloen2.pdf
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 20:50   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Det værste ved det hele er at der fortsat er så mange danskere som lægger stemmer til V, K og DF, selvom de gang på gang er blevet oplyst om konsekvenserne ved det.

Og når der er så mange danskere der er så stupide, så er vi vel på et eller andet punkt selv skyld i det.....
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 21:04   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
http://www.youtube.com/watch?v=Evv-vB2VUkw
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 22:54   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
Det værste ved det hele er at der fortsat er så mange danskere som lægger stemmer til V, K og DF, selvom de gang på gang er blevet oplyst om konsekvenserne ved det.

Og når der er så mange danskere der er så stupide, så er vi vel på et eller andet punkt selv skyld i det.....
Det har du egentligt ret i
Selv her på k10 er der stemmer til den blå politik... det undrer mig hver gang jeg ser en støtte for DF, K, V, eller LA ... ikke så meget som tidligere godt nok, for har efterhånden indset at nogen hellere vil de rigeste vel end dem selv...
eller der er måske nogen skjulte millionærer imellem os
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 23:10   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Det har du egentligt ret i
Selv her på k10 er der stemmer til den blå politik... det undrer mig hver gang jeg ser en støtte for DF, K, V, eller LA ...
http://www.youtube.com/watch?v=gF5J6YaNOIw
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 16:48   #7
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
"Løkkes planer går i al sin enkelhed ud på at slanke velfærden, så vi ikke mere har en dansk velfærdsmodel, men befinder os i en liberal velfærdmodel ... med store forskelle i samfundet, fattigdom, mennesker, der går fra hus og hjem... Og til gengæld skattelettelser ... til de bedre stillede ...

Det er temmelig grinagtigt, at Løkke begrunder sin politik med, at han vil bevare velfærden!" siger Emma i kommentar i Politiken den 2. april 2011:

http://blog.politiken.dk/mogensen/20...%c3%b8kke-ude/

Sidst redigeret af Katharina; 04-04-2011 kl. 18:24.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 20:58   #8
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Efterlønnen er indført, for at Thomas kan stemple ud, inden han bliver nedslidt. Sådan at han ligesom Jonas kan tilbringe otte år og en måned med børnebørnene, før han dør. Det kaldes lighed, og det er åbenbart et ord, som det politiske flertal har svært at forstå"
hmm jojo men sådan har det jo ikke være i danmark i de sidste 20 år hvis ikke længe om som 3f slår sig op på i reklamer osv.der siger de jo ikke hvordan men hvorfor skal men ikke kunne gå på efterløn når man er nedslidt så viser bare den har fejlet efter min overbevisning

og ang hvad de forskelllige partier siger nu så ved jeg æde min gammel ahr på når og hvem nu end der vidner så vil 70% af det de går til valgt på bliver glemt så ahr de lige kigge på skoleområdet igen ikke så galgt osv osv osv.og der kommer andre ændringer end det de sagde har vel sket i alle perioder af folketinget jeg kan huske.[men igen hvis jeg var ærlig så var jeg politeker loool]

Citat:
Selv her på k10 er der stemmer til den blå politik... det undrer mig hver gang jeg ser en støtte for DF, K, V, eller LA ...
hvis jeg skulle stemme på DK eller V eller R ville jeg være stolt af min krudt ligesom jeg ville være ved at stemme S eller SF osv.så det undre mig endeligt ikke der er godeting i VKO men også **** samme med S+SF der er gode ting men også ****.kunne de bare tage det bedste fra VKO og bedste fra S+SF ville DK se godt ud.eller abre det blev et enevælge hedder det hvis på DK.men sidst det var skal vi vel 70 år tilbage i tiden.

Citat:
Det værste ved det hele er at der fortsat er så mange danskere som lægger stemmer til V, K og DF, selvom de gang på gang er blevet oplyst om konsekvenserne ved det.
nu er s+sf jo heller ikke ligefrem lyserødt ikke at glemme det gælder begge sider hvis man kan se sin egen næse men kan man ikke det ja så !!for der bliver jo også konsekvenser ved s+sf osv alle partier har jo deres lige intil hvor de skal forhandle et flertal hjem der komme de til at fragive sig noget for at få noget

Sidst redigeret af extra; 05-04-2011 kl. 21:05.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 21:39   #9
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Politiken den 28. marts: "Skatteminister P. Christensen bebuder, at han vil forfølge Danmarks mange skatteskyldnere nådesløst. Det gælder dog ikke multinationale selskaber":

http://politiken.dk/debat/dagenstegn...taet-klipning/


"P. Christensen er ægte liberal: Tag fra de fattige og giv til de rige. Jeg mener også, at folk skal betale, hvad de skylder til staten, men endnu vigtigere er det faktisk, at de multinationale selskaber, der snyder staten for milliarder hvert år, får lov at betale. At opprioritere jagten på danskerne og nedprioritere på de multinationale er omvendt Robin Hood," siger Emma i kommentar i Politiken den 28 marts:

http://politiken.dk/debat/dagenstegn...taet-klipning/

Sidst redigeret af Katharina; 05-04-2011 kl. 21:52.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 21:47   #10
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
ja bre nu har skat totalt vildt klap jagt modrettet små hobbyvirksomheder
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vi er egentlig ligeglade med dit liv og hvad du kan der hjemme. Nøgne tær Alt det andet 12 09-07-2013 13:10
Flere rige og fattige i Danmark bla-bla Politik og Samfund 0 28-06-2009 23:10
Befolkningen er ligeglade med de syge Hejdien Dit og Dat 61 11-12-2008 14:55
Er de da ligeglade på Christiansborg lena Det er da strengt ! 8 08-07-2008 13:11
Fattige kommuner, fattige fleksjobbere rammes zuza Manglen på Fleksjob 9 17-01-2008 18:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension