K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2007, 21:01   #21
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Uha man tør næsten ikke i de rødes stue, sige at man altså er blå , Men nu gør jeg det alligevel ;-)

lone
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2007, 21:17   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lone t... det er da helt fint at bekende kulør.

Jeg forstår det bare ikke - og kommer nok heller aldrig til det.
(Måske fordi jeg ikke ved nok om blå stue.)

Vil du fortælle, hvordan "blå stue" hjælper langtidssyge på kontanthjælp med loft?

Hvad gør man som kronisk syg uden en sygeforsikring?

Hvordan bliver man nogensinde selvforsørgende efter 10 år på kontanthjælp med loft i et samfund styret af "blå stue"?

Jeg aner det simpelthen ikke. "Blå stue" i medierne har ikke kunnet forklare mig det.

Derfor spørger jeg dig. Hvad er dit bud?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2007, 22:11   #23
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
indlæg slettet var der 2 gange

Sidst redigeret af lone t; 24-10-2007 kl. 22:51. Årsag: indlæg slettet var der 2 gange
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2007, 22:22   #24
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
[QUOTE=lone t;14970]Jeg tror det er svært og forklare hvad blå stue gør for nogle, hvis ikke også man ser på hvad rød stue har formået og møblere af penge da de var ved magten.

for som sådan så har blå stue jo bare søget for mindre ledighed genneralt og rettet op på rød stues fejl tilbage i 90érne. der var vidst noget med nogle almindeboligbyggeri som blev soilgt til ejerlejligheder, dumt træk for dem mangler vi idag. og det er hvad Helle Thorning Smith står og siger er regeringens skyld indenfor de sidste 5 år.

Seriøst så er det da utroligt hvad regerengen har kunnet lave af fejl på 5 år. Er det også regeringens skyld at skolerne står i forfald, næhhh der kunne være gjort mere dengang da socialdemokraterne sad ved magten, men der gav de da ingen penge til renovering af skolerne.:-)

Men nu stemmer jeg ikke på parti udfra at jeg nu blev syg og et parti gør mere for mig end et andet. Jeg stemmer udfra hvor jeg langt hen afvejen har flest lighedspunkter med et parti og ikke kun hvor en sag MÅSKE kunne gavne mig..

Og hvor skal pengene så komme fra det bliver da ikke bedre at de sætter skatten op, så er der stadigvæk social uligehed, og det vil der altid være. dem der tjener mindst vil altid få mindst udaf en skattelettelse uanset hvordan man vender og drejer det.

Tror ikke jeg besvarede alle dine spørgsmål, men i hvertfald et for mig meget vigtigt, jeg stemmer ikke på et parti udfra at nu blev jeg syg, og de kan MÅSKE gøre mere for mig end et andet.

Der var en kvinde i den forening vi var med i i gifted children, forening for højt begavet børn, der kun stemte på et bestemt parti, fordi det parti gjorde noget ekstra for vores børn i den høje ende af skalaen, og ikke kun tænkte på de "svage" elever. Det er lidt noget pjat synes jeg.

Lidt ligesom når man skriver Anders Fjogh istedetfor Fogh, det er da seriøst og gå på et meget lavt niveau. Jeg skriver altid politikerne ved deres fulde navne, vel og mærket rigtige navne. Og du ser intet sted i mit indlæg, jeg har skrevet noget omkring Helle Thorning Smith´s navn, for det er respektløs overfor de politikere vi selv har valgt. Men igen det er bare min mening, og sådan kan man være uenig i mange ting her i landet ;-)
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2007, 22:40   #25
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Glemte lige en vigtig ting.
Før i tiden i 80érne og op måske endda også i 90érne det kan jeg ikke huske 100% og vil ikek hænges op på :-)

Men dengang i der var der en del der udnyttede det med at få en førtidspension, og det er jo det som har gjort det uhyggelig svært og få en idag. Så dem der snød sig til en pension dengang fordi de ikke lige gad arbejde, det er dem der bærer en stor del af skylden for vi idag har så uhyggeligt svært ved at få en. og det kan jeg ikke se seriøst man kan hænge regeringen op på, for det er laaaang tid før deres tid i 2001.

Men når det er sagt så er det lidt mystisk at ingen partier idag i partilederrunden havde fleksjob ordningen oppe og vende. så vi er nok ikke et HOT nok emne.

De havde børne psykriatisk afd og børn der stod på venteliste der, det er nu heller ikke regeringens skyld, det kan man takke PPR´s uvidenhed for.

Lone
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2007, 22:54   #26
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Men når det er sagt så er det lidt mystisk at ingen partier idag i partilederrunden havde fleksjob ordningen oppe og vende. så vi er nok ikke et HOT nok emne.
Jeg hørte da nogle gange, at "rød stue" omtalte syge, svage, fattige, arbejdsløse... altså at hjælpe dem herhjemme i job på en anstændig måde.

Ja, det er jo dybt underligt, at ISÆR regeringen ikke tog det op, når nu der er råbt og skreget på arbejdskraft i årevis.

Men de vil vel ikke indrømme, at deres hetz på de syge er slået fejl. Man har blot gjort syge mennesker fattigere - SELVOM de gerne vil arbejde.

Der er også historisk rekord i antallet på sygedagpenge - 92.000!!!

Et tal, der er højere end antallet af arbejdsløse, ifølge regeringens egne tal.

Det er da en falliterklæring, at man i et såkaldt velfærdssamfund år 2007 er en "sygdomsfabrik"!!!

Der er KUN respekt for folk, der kan tjene skattekroner. Børn, syge, ældre, pensionister, handicappede, arbejdsløse får INGEN respekt.

Spørgsmålet i denne valgkamp er et valg mellem to ting:

Medmenneskelighed eller penge!!! (Rød stue eller blå!!!)
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 24-10-2007 kl. 22:56. Årsag: fremhævelse
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 02:02   #27
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE=lone t;14973]
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Jeg tror det er svært og forklare hvad blå stue gør for nogle, hvis ikke også man ser på hvad rød stue har formået og møblere af penge da de var ved magten.
Lone nu skal jeg ikke gøre mig bedre end jeg er , jeg har også engang været på blå stue , jeg syntes bare ikke at pædagogeren var så søde, de havde det med at lade de svageste børn passe sig selv over i hjørnet og mange gange tog de på tur uden de børn der ikke kunne råbe op og passe på sig selv...

Derfor rykkede jeg til rød stue

Citat:
for som sådan så har blå stue jo bare søget for mindre ledighed genneralt og rettet op på rød stues fejl tilbage i 90érne. der var vidst noget med nogle almindeboligbyggeri som blev soilgt til ejerlejligheder, dumt træk for dem mangler vi idag. og det er hvad Helle Thorning Smith står og siger er regeringens skyld indenfor de sidste 5 år.
Det kan jeg ikke være helt enig i, jeg tror ikke på de blå i det her, jeg mener at konjektur har meget med det at gøre , og mon ikke den var kommet til uanset hvem der havde siddet ved magten, så mener jeg også at meget af det reform arbejde der blev lavet under den gamle regering har været et gevaldig spark i den rigtige retning, men desværre tager det jo år inden det slår igennem og dermed ser det ud som om det er blå stue der har gjort alt det gode

Nu kan jeg ikke huske det med lejlighederne , for så vidt jeg husker (kan være det er forkert ) så var det kommunerne der solgte til ejerlejligheder og ikke regeringen ...

derimod har de blå taget penge fra landsbyggefonden , til at betale ny bygning af ældre boliger med, vel viden at penge i landsbyggefonden skulle bruges til at holde lejeboliger i ordentlig stand ( og det er jeg sur over jeg under de gamle noget at bo i , men det regner ind igennem mit tag )

Citat:
Seriøst så er det da utroligt hvad regerengen har kunnet lave af fejl på 5 år. Er det også regeringens skyld at skolerne står i forfald, næhhh der kunne være gjort mere dengang da socialdemokraterne sad ved magten, men der gav de da ingen penge til renovering af skolerne.:-)
Ingen regering er perfekt men det er da i høj grad deres skyld , da de nu kom til magten og blev så rige at de kunne købe hele verden, der burde de måske være startet med at købe materiale til skolerne kontra at købe ind til de rigeste først....

men klart den gamel regering har også en del af ansvaret
Citat:
Men nu stemmer jeg ikke på parti udfra at jeg nu blev syg og et parti gør mere for mig end et andet. Jeg stemmer udfra hvor jeg langt hen afvejen har flest lighedspunkter med et parti og ikke kun hvor en sag MÅSKE kunne gavne mig..
Det gør jeg nu også , jeg mener selv at jeg stemmer ud fra en helhed og jeg syntes bestemt ikke kun det er en fløj der har alle fejl eller mangler, jeg ville ønske at min søn var i regering for han ville tage lidt fra alle og blande det i en hat og regere ud fra det

men når det er sagt så syntes jeg ikke at jeg vil være med til at bygge et samfund op hvor man ser stort på mennesker der bliver sat på gaden, eller folk der ikke kan få behandling på vores sygehuse , hvor alt går op i penge og ikke noget så trivielt som menneskelighed...

der er mange aspekter i det at stemme til den ene side eller den anden side, men her på siden er det nok meget naturligt at man ser på den sidene regeringen i forhold til sygdom da det jo er en side med mange syge mennesker

jeg ser også hvordan man blæser mere og mere på de svagestes retsikkerhed og det selv om ale prøver at råbe op om det, men intet bliver gjort ...

jeg sidder også og kigger på love og der er lavet hvad der svare til 5 nye love om dagen og rigtig mange steder kan man læse i lovene at den og den minister kan gå ind og lave om , det kunne man ikke før i tiden...

jeg mener at vi er inde på en glide bane hvor man for sikkerhedens skyld ser højt og flot på menneskerettigheder og retsikkerhedsloven og så syntes jeg at den sidene regering er sluppet for godt afsted med ALT for mange små hvide løgne og halve sandheder ....

og et regeringens parti der kan finde på at sende de unge der er jævnalderene med mine egene sønner ud i krig uden bred opbakning i folketinget , dem giver jeg ikke noget for



Citat:
Og hvor skal pengene så komme fra det bliver da ikke bedre at de sætter skatten op, så er der stadigvæk social uligehed, og det vil der altid være. dem der tjener mindst vil altid få mindst udaf en skattelettelse uanset hvordan man vender og drejer det.
Sådan har det altid været ja, men i disse tider meget mere end nogen sinde før og ingen siger at en rød vil sætte skatten op det siger kun de blå ... de røde siger tværtimod at der skal være en skattereform men KUN hvis de borgelige (eller et af dem ) vil være med ....

Så det er nok mere en skræmmeteknik end noget andet ...

og nej det bliver ikke bedre af at sætte skatten op , det bliver bedre af at omfordele nogle penge, feks kan der spares meget på krig...
der kan også spares nogle håndøre ved ikke at give de mest velhavende skattelettelser , og mon ikke der også kunne spares nogle basøre ved at omfordele (eller lave en skattereform )

Citat:
Tror ikke jeg besvarede alle dine spørgsmål, men i hvertfald et for mig meget vigtigt, jeg stemmer ikke på et parti udfra at nu blev jeg syg, og de kan MÅSKE gøre mere for mig end et andet.

Der var en kvinde i den forening vi var med i i gifted children, forening for højt begavet børn, der kun stemte på et bestemt parti, fordi det parti gjorde noget ekstra for vores børn i den høje ende af skalaen, og ikke kun tænkte på de "svage" elever. Det er lidt noget pjat synes jeg.
Ja nu var det ikke mine spørgsmål jeg blander mig bare
jeg stemmer ikke for et parti ud fra om de gør noget for en bestemt gruppe, jeg stemmer ud fra min overbevisning om hvem der kan gøre noget for HELE samfundet og ikke kun nogle hjørnesten og det mener jeg ikke at de blå er de rigtige til ...
Citat:

Lidt ligesom når man skriver Anders Fjogh istedetfor Fogh, det er da seriøst og gå på et meget lavt niveau. Jeg skriver altid politikerne ved deres fulde navne, vel og mærket rigtige navne. Og du ser intet sted i mit indlæg, jeg har skrevet noget omkring Helle Thorning Smith´s navn, for det er respektløs overfor de politikere vi selv har valgt. Men igen det er bare min mening, og sådan kan man være uenig i mange ting her i landet ;-)
Det har du ret i , og sjovt nok så skriver jeg fjog , men det er fordi det er det jeg mener han er (et fjog) og kan jeg tillade mig det, tja jeg har ikke valgt ham han er ikke min folkevalgte ...
i mine øjne er han en marionet dukker da jeg helt klart mener at vores rigtige statsminister er Hjorten men han har ikke nok medie tække til at man kan sætte ham helt frem i front

Jeg mener ikke at man skal have respekt fordi man er politikkere respekt det er noget man skal gøre sig fortjent til og det syntes jeg at det kniber lidt med for blå stue pt

de er blevet for glade for pisken og pengne men desværre er der mennesker ude i samfundet af kød og blod der lider under det ....

Så derfor vælger jeg igen rød stue og håber at det denne gang lykkedes at få flyttet om .....

Men derfor kan vi være lige gode venner af den grund, du har dine grunde til at se tingene som du gør og jeg har mine grunde og det må man så bare respektere (hvis man altså ikke kan flytte holdninger ) og jeg kender nu mange andre på blå stue og det lever jeg så med

MVH
Hejdien

ps jeg stemmer ikke på socialdemokratiet
  Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 02:07   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Men når det er sagt så er det lidt mystisk at ingen partier idag i partilederrunden havde fleksjob ordningen oppe og vende. så vi er nok ikke et HOT nok emne.

De havde børne psykriatisk afd og børn der stod på venteliste der, det er nu heller ikke regeringens skyld, det kan man takke PPR´s uvidenhed for.

Lone
Ret skal være ret og her vil jeg give dig 110% ret , ikke en lyd er der sagt om fleksjobber og alle har ellers så travlt med at rose sig selv for alle de muligheder de har givet de syge for at bevare en tilknytning til arbejdsmarkedet og så glemmer de lige elegant i svinget at de har en gruppe med en arbejdsløshed på 25 % det er sq ringe

og det gælder over hele linjen og det er hvad enten man er rød eller blå...

men her må vi så prøve at bruge den mulighed der er i internettet , hvis vi er nok der stille spørgsmål til dem ang fleks jo større muligheder er der vel for et svar, og da partierne roser sig af at være på nettet og være i direkte dialog med borgene er det vel bare at spørge allesammen som er berørt af den pragtfulde discount pension som ledighedsydelse i virkelighenden er ... før eller siden bliver vi vel hørt ... så når siderne begynder at komme frem , (der er allerede på tv 2) ja så er det bare ind og se om vi kan blive hørt ....
  Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 07:34   #29
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Ret skal være ret og her vil jeg give dig 110% ret , ikke en lyd er der sagt om fleksjobber og alle har ellers så travlt med at rose sig selv for alle de muligheder de har givet de syge for at bevare en tilknytning til arbejdsmarkedet og så glemmer de lige elegant i svinget at de har en gruppe med en arbejdsløshed på 25 % det er sq ringe

og det gælder over hele linjen og det er hvad enten man er rød eller blå...

men her må vi så prøve at bruge den mulighed der er i internettet , hvis vi er nok der stille spørgsmål til dem ang fleks jo større muligheder er der vel for et svar, og da partierne roser sig af at være på nettet og være i direkte dialog med borgene er det vel bare at spørge allesammen som er berørt af den pragtfulde discount pension som ledighedsydelse i virkelighenden er ... før eller siden bliver vi vel hørt ... så når siderne begynder at komme frem , (der er allerede på tv 2) ja så er det bare ind og se om vi kan blive hørt ....
Vi kunne jo benytte især internettet her til at gå ind og stille spørgsmål direkte på partiernes sider omkring fleksjob.

Jeg ved jeg gjorde det sidste gang i forhold til skolerne og de hvad man ville gøre for de "stærke" elever. for dem brænder mit hjerte for. ja nu også fordi vi har mærket på egen krop at holdningen er de skal nok klare sig. men sådan går det desværre ikke.

Så lad os da gå ind og få nogle svar på hvad de forskellige partier, vil gøre for os i fleksjob, og om det kan være rimeligt at vi skal igennem både 4,5& måske 6 arb prøvninger som er yderst nedslidende for både krop og sjæl.

Mon ikke vi så bare lidt kan blive et om ikke HOT emne så lunt emne ;-)
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 09:34   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Af hensyn til de givne pensioner tilbage i 90-erne, var det for kunstigt at bringe arbejdsløshedstallet ned, folk blev mere eller mindre tvunget til det.

MEN...
Der er vigtigt at alle uanset, politiskt tro, får bragt syges situation frem i lyset, kan vi alle ikke gå ind for det?

Så dem der har overskud, skriv til politikkere, debatter og lign. måske vi kunne få held til at få manglene retsikkerhed, lægekonsulenters fusk, kommunernes uvillighed til at hjælpe syge, frem i lyset.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Thorning udskriver valg og skifter til Venstre! GentleGiant Politik og Samfund 1 25-04-2013 01:52
Værre end under Fogh Risa Politik og Samfund 4 03-11-2012 23:52
Fogh får os aldrig Peacock Det er da strengt ! 4 05-01-2009 23:53
Ryst Fogh til Bloksbjerg. Stella Politik og Samfund 17 21-10-2007 16:40
Stop Fogh. Hejdien Et godt link! 1 03-06-2006 22:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension