K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2010, 20:24   #11
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Ahhh Ace tror måske at du overdriver lidt, det er nok mere end 5 % der ikke snyder har mange bekendte som arbejder inden for det fag og som er gode mennesker, som passer deres arbejde samt tager sig godt af de ældre.

der er også flere af dem som har brokket sig over den mængde af tid de får til de ældre.

så det er ikke allesammen der er brådne kar.

men ja der er folk i hjemmeplejen, og alle andre pleje ordninger som ikke burde arbejde med mennesker, men det er der jo også læger, sygeplejesker samt sagsbehandlere som ikke burde.
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 21:58   #12
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg har i privatlivet været i kontakt med omkring 20-25 sosu'er og deslign. Og af dem har det kun været 2, som var uegnede og uinteresserede i deres job! Der var et par stykker yderligere der ikke gjorde det nødvendige, men det skyldes ikke mangel på vilje men mangel på tid.
Så hvis de 5 % passer, så har jeg vist mødt næsten de fleste af dem

Men når de er sagt, så er det nu ikke helt forkert, at sosu uddannelsen og jobsne er blevet brugt lidt som en "skraldespand" ikke kun for kommunernes side, men også fra folk selv som lige synes det var en tand bedre end at være ledig... Og det giver så de dårlige og brodne kar!
Et job som det, kan man ikke have uden en vis interesse...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 22:32   #13
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg syntes det er glædeligt at majoriteten hæfter sig ved de eksakte %er....(hvilket godt nok ikke var det primære mål)........

men som sagt målet helliger midlet, og det var netop debatten som var mit fremherskende ønske. hvilket jo kan siges er lykkedes....(glædeligt)

jeg ved jo godt hvad vi herinde plejer og gøre om man så må sige, og kunne der komme en ligeledes konstruktiv dialog igang, i selve brancen, tror jeg meget var nået.

tag nu endelig ikke det lille indlæg som en retræte, fra mine tal og %er..... jeg er nemlig bange for man kun har taget de mest horrible eksl: frem af posen....

devisen er jo som altid ingen skandale zero effekt.!!!!!

men i mine tal, som jo kun er mine egne tanker, tillader jeg mig og analyserer, efter bedste evne, og deri indgår desværre alle tænkelige unoder, og cowboytrick ... også dem som står på kanten af lærebogen.......

mange disse "småting" kunne ikke have ladet sig give sig på en fabrik eller lign: med alle former for kontrol... der er kontrol med hyggi-ejner...

men ikke kontrol med om den gamle, ikke har været i bad i 18 mdr...... jo jo 18 mdr... den var dokumenteret....

jeg kan kun sige at jeg vil så inderligt håbe mine ord og tanker vil blive gjort til skamme, men som gammel cabby, har jeg desværre set MIT.... hvad mishandling af gamle svage mennesker angår......

tro mig ... jeg har kørt med disse mennesker i sygetransporter, og jeg har jo kunne hører hvad de sidder og taler om deromme "bagved"... og jeg kender til deres ANGST for og ytre deres mening, fordi de er ikke af klagegenerationen....næææææh vent til vi der er fra 55erne og opefter skal til og have hjælp .... er i da sindsyge hvor kommer de til og rende stærkt, og herren skal love VI finder os ikke i noget, for vi har jo fået alt..... hele vejen op, skolegang,,,, ret til en videre udd: .... ufattelige mængder af mad.... vi har simpelthen været vant til og få DET HELE.... og det vil vi også have, når vi skal til og hjælpes...

mvh 5 %eren eders ace dk...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 22:40   #14
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
altså, syns det er godt at vi kan have en debat herinde -i go ro og orden

Om ikke andet, får det alle til at tænke over HVILKE værdier vores samfund skal indeholde.

Lige så vel, som man kan sige, at vi har de politikere vi fortjener, ja, da har samfundet også det plejepersonale det fortjener!

Ukrudtet skal luges ud -højt som lavt, det kan vi ikke være uenige om!

-men for at ALLE skal få det bedre, både arbejdsmæssigt men også menneskeligt ja, da kræver det gode kompetente ledere SAMT et Byråd der vil deres borgere det bedste!

Og igen, hvilke værdier ønsker vi skal repræsentere DK, villa, volvo og vovhund -eller omsorg og medfølelse med din næste?

(MEGET firkantet sagt )

Ps: og hvem har så givet disse specifikke hjemmehjælper deres værdier?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 07-07-2010 kl. 22:45.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 06:56   #15
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg synes også, det er godt med debat - og jeg synes også, der skal ryddes op i det.
MEN det irriterer mig, at hver eneste gang sensationspressen hiver noget frem, så går det kun ud over dem, der egentlig skal udføre jobbet og som man kan gå og filme og derefter slagte i pressen. Man glemmer altid at tale om den kommunalbestyrelse og de ledere, der jo altså heller ikke har levet op til deres ansvar. Man glemmer også at tale om, hvordan personalet gennem mange år er blevet dårligt behandlet, og hvor der er sparet på den nødvendige efteruddannelse og supervision.

Man taler bare om det som om, at det nærmest er alle medarbejdere, der bare er nogle forfærdelige mennesker, der ikke burde arbejde indenfor det fag. Mit gæt er, at de engang har været glade for deres job, men noget er gået galt, siden så mange indenfor det fag får stress, depression og bliver del af en rådden kultur. Her mener jeg at arbejdsgiveren må gå arbejdspladsen og metoderne efter i sømmene. Der må være en grund til, at så mange bliver udbrændte og ligeglade med deres job??
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 08:34   #16
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Der fik jeg vist sparket en god debat igang, og hvor er det kanon læsning, når mange personer giver deres synspunkter frit løb, lige til grænsen uden at det løber løbsk på nogen måde.!

Er ening i mange af de nævnte holdninger, men hvordan straffer vi de amoralske og uden - for - pædagoisk - rækkevide narhoveder i hjemmeplejen, som ødelægger det for alle de andre hjemmehjælpere, som gør deres arbejde godt og tilfredsstillende.?

Er det svært at straffe personer med en dårlig moralsk indstilling, er det næste spørgsmål som nu diskuteres....?
NEJ.....!
Hordan så.....?
Tyve, voldsforbrydere og berigelses kriminalitet indgår i straffeloven, og efter min mening så ligger sagen indenfor samme område, mht. straf.

Hovedeansvaret ligger hos lederen, chefen, forvaltningen, byrådet og folketinget, men ikke når det gælder sådan en flok amoralske fjolser, som i Håndværkerhaven.!
Men, den ansvarlige tilsynsførende ude hos fru Hansen, hvor f..... er vedkommende henne i dette forløb, og hvem har ansvaret for den lomme pc, som åbenbart ansatte kan manipulere med, som det behager dem.?!

Lad os få de personer på banen, og måske den ansvarlige i tilsynet med kbh. kommune.?!
Der har fornyligt været en stikprøvekrontrol, som tilsyneladende var okey.?

Personligt har jeg et familiemedlem i Tårnby Kommune, og det bliver meget spændene om standarden er den samme, efter jeg fik afholdt møde med en tilsynsførende i kommunen, efter jeg havde fyldt 3 store affaldssække med gammel mad, vasket gulve for hundepis og det der er lidt værre, for at afslutte med en støvsugning og lidt tøre støv af.!!!

Et svineri uden lige, men der blev lovet højt og helligt, at kvaliteten skulle hæves og det er jeg spændt på at se, for jeg har ikke været i hendes hjem i 1½ år.!
(imens jeg opholdte mig på Lolland)

Det kan være jeg vender tilbage med en ny tråd, men det håber jeg et eller andet sted ikke, for det er sgu for søgeligt at der først gøres noget, når "L...spanden" er væltet.!
Det er vist meget typisk for denne regering, ups....det var vist noget helt andet...:-)

Forsat go´ dag til alle på K10...!!!

MVH. p.m.o.
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 09:08   #17
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Vi skal ikke til at straffe folk for "dårlig moralsk indstilling". Laver man et dårligt stykke arbejde, så får man en fyreseddel.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 09:56   #18
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
FAKTA.....

der er fundet fejl og mangler, (og svigt) om man vil kalde det sådan på 97 % af undersøgte plejehjem... fordelt over hele landet.....

dvs ... som regel, er det så vidt jeg ved fra plejecentre, at landets hjemmehjælpere kører ud fra....

jeg ser det sådan !!!! at dette må jo så være den rede de rådne æg ligger i ... og det er så også der at, ens arbejdsMORAL startes....... eller..???

skulle det vise sig og være sådan, så skal man jo allerede på centrene, have en hel anden oplærings model.......

nu ville det være rart om der kom nogle sosu folk på banen, med deres insider-viden, ... jeg mener her er man da rimelig, anonym, og kan tale frit fra leveren, (stadig i vores gode tone).... jeg mener det kunne være fint om man fik folk på banen, der egentligt hellere så deres arbejdsplads drevet ordentligt, frem for og være klæggeanstalt for kommende folk der tillader sig og kalde sig for SOSUer......

for jeg tror ikke man har startet denne udd: for og kunne sige... HA ... så snart jeg er færdig udd: så skal jeg eddermalme lave plat og svindel i arbejdstiden.....

jeg tror det fra start har været engagerede mennesker, med et mål om og være i plejesektoren, gøre en forskel, og blive accepteret derfor.....OG FÅ EN ANSTÆNDIG LØN...

dette var blot eders ace dks ydmyge mening.....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 10:33   #19
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
At der er eller har været problemer på 97% af plejehjemmene, er jo ikke i sig selv ensbetydende med at 97% af sosu'erne er bedragere, jeg er sikker på at der er rigtig mange gode og dygtige sosu'er der gør et rigtig godt stykke arbejde.

Jeg må dog sige, at jeg selv har haft et par oplevelser der gjorde at jeg ikke altid er 100% begejstret.

For at starte i den milde ende:

Mens min mor lå sit sidste år på plejehjem, kom min søster en dag, og inden hun kom ind på min mors stue, overhørte hun en sosu der meget vredt, brokkede sig og skældte ud over at min mor endnu engang havde skidt i bleen. Min mor havde på daværende tidspunkt haft adskillige blodpropper i hjernen. Men ingen ved med sikkerhed hvor meget de opfatter af hvad der sker rundt omkring dem.
Det syntes jeg var grufuldt, og min søster klagede også efterfølgende over det.

Vi havde til min mor medbragt nogle af hendes gamle møbler, antikke arvestykker, som min mor især værdsatte, de var efter 10 måneder på plejehjemmer næsten fuldstændig ødelagte. Og jeg vil da råde pårørende fra at give deres ældre de bedste møbler med.

Min søster der boede kun 2 kilometer fra plejehjemmet tog hver uge derop, og ved samme lejlighed lagde hun hver gang 500 kr i min mors pung så de ansatte kunne købe de fornødenheder hun havde brug for, det vil sige det gjorde hun indtil en ansat spurgte hende hvorfor hun lagde så meget i pungen, de købte aldrig ind for min mor for mere end ca. 200 kr om ugen. Men besønderligt nok var de 500 kr brugt hver uge.

Jeg havde i mine unge dage købt en meget smuk opal ring til min mor mens jeg havde opholdt mig i Australien, vi ved ringen var der da hun flyttede ind på plejehjemmet, men vi fandt den aldrig igen efter hun var død.

Det samme gjalt en meget stor sølv potageske der vejede mere end 450 gram i tretårnet sølv.

Dette var så kun materielle sager, omend de havde en vis effektionsværdi, det var jo en del af familiens arvesølv.

Det værste var, at seks uger før min mor døde blev hun indlagt med lungebetændelse på hospitalet, min søster havde flere gange talt med personalet om at min mor altid havde været og stadig var kuldskær, alligevel lå hun som oftest kun med et lagen over sig, og veranda døren på vid gab. Selv efter at hun kom tilbage fra sygehuset, hvor hun lige havde overstået en slem lungebetændelse, blev de ved med at lade hende ligge med bare et lagen og verandadør åben, i oktober måned.
Og det gjorde de uanset hvor meget vi bad dem om at dække hende bedre til. Og jeg er sikker på at det har fremskyndet hendes død.
De havde da min mor ankom på plejehjemmet sat hende på en streng diæt, de mente hun burde tabe sig. Alle vidste at hendes dage var talte, og for os drejede det sig ikke så meget om hvor længe hun ville leve, men hvor godt hun havde det i den tid der var tilbage.
Vi mente hun skulle havde lov til at spise hvad hun lystede og have det var og godt.

Det sørger mig meget at hun måtte lide under dette sine sidste uger og måneder. Det var ikke et medmenneske værdigt.



Ragdoll

PS. En anden familie til en ældre der døde mens min mor var der, lavede en officiel klage da de mente at deres pårørende var blevet "hjulpet" lidt lige lovligt hurtigt i døden.
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 12:19   #20
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Det lyder ret slemt hvad du har oplevet på det plejehjem. Men det jo ikke nødvendigvis de ansatte der stjæler. Det kan også være andre pårørende og/eller folk udefra.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension