K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2011, 07:09   #51
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
ja jeg prøver virklig at være omhyggelig med min dagbog og div. notater, der er desværre bare indimellem en dag der smutter.

Det gør nok ikke så meget, dagen efter kan du så f.eks. skrive, at overskuddet bare ikke var der.
Et par gange sprang jeg en weekend over og skrev så bagefter et kort sammendrag fra weekenden og, at jeg havde været træt af at skrive dagbog.


Hvor lang tid var du i arbejdsprøvning ?
Jeg var i arb.prøvning i 3 mdr.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 08:59   #52
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg var i arb.prøvning i 3 mdr.

Det er min opfattelse at de fleste er i arb.prøvning i 3 md. el mere, det undre mig egentligt at min fra starten af er sat til 9 uger
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 09:13   #53
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gøjneren.

Du skriver flg.:
Citat:
det undre mig egentligt at min fra starten af er sat til 9 uger
Jeg undrer mig også, har du på skrift at det er en arbejdsprøvning og ikke en praktik?

Se flg. tråd, hvor der bl.a. står omkr. undersøgelse fra AKF, hvor 48 kommuner er blevet spurgt og der samstemmende siges 3 mdr. min., som arbejdsprøvning: http://www.k10.dk/showthread.php?t=18087

Det er godt nok FP der skrives om, men gælder også for fleks, idet der jo som regel skal vurderes om det er enten fleks el. FP.

Mange hilsner

GUnvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 09:21   #54
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Arbejdsprøvning, hvor afklaring af arbejdsevne, skal afprøves og beskrives.

Min var på 8 uger.

Det mest alm. er mellem 6-12 uger.

Det kommer an på hvad man kan holde til. 12uger eller mere kan for nogen være for stor en belastning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 09:21   #55
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Gøjneren.

Du skriver flg.:

Jeg undrer mig også, har du på skrift at det er en arbejdsprøvning og ikke en praktik?

Se flg. tråd, hvor der bl.a. står omkr. undersøgelse fra AKF, hvor 48 kommuner er blevet spurgt og der samstemmende siges 3 mdr. min., som arbejdsprøvning: http://www.k10.dk/showthread.php?t=18087

Det er godt nok FP der skrives om, men gælder også for fleks, idet der jo som regel skal vurderes om det er enten fleks el. FP.

Mange hilsner

GUnvor
Ja jeg har det på skrift, en klokkeklar aftale for arbejdsprøvning..

jeg kigger på dit link lidt senere
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 09:24   #56
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen Gøjneren.

Står der også hvad formålet er med arbejdsprøvning og evt. hvorfor man har vurderet at de "kun" er 9 uger?

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 09:37   #57
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej igen Gøjneren.

Står der også hvad formålet er med arbejdsprøvning og evt. hvorfor man har vurderet at de "kun" er 9 uger?

Mange hilsner

Gunvor
Hej Gunvor

der står :

Arbejdsprøvningens formål : At afklarer hvor mange timer " gøjneren" kan arbejde på ugentligt basis og hvilke opgaver , hun kan varetage.

Ikke noget om hvorfor det kun er 9 uger, bare at det er 9 uger
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 16:13   #58
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
MEN, uanset hvor mange uger der er aftalt på forhånd kan en arb.prøvning altid forlænges.

Dette gøres ofte hvis borgeren har haft meget fravær, men jeg ku' forestille mig, at arb.prøvningen også kan forlænges hvis kommunen mener, at der er mere der skal prøves af.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 09:06   #59
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Jeg har nu været til møde i går, der var mange nuancer og flere forskellige syn på sagen.

men kort fortalt så er det nu blevet sådan, de sidste 4 uger, at jeg møder 3 x 1,5 time. Det er en kæmpe lettelse for mig og ser frem til måske og forhåbentlig at kunne leve op til de timer der er planlagt

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
MEN, uanset hvor mange uger der er aftalt på forhånd kan en arb.prøvning altid forlænges.

Dette gøres ofte hvis borgeren har haft meget fravær, men jeg ku' forestille mig, at arb.prøvningen også kan forlænges hvis kommunen mener, at der er mere der skal prøves af.
Jeg har svært ved at forestille mig at jeg skulle forlænges, men kommunen har da absolut overrasket mig før

Jeg er i jobprøvning via en anden aktør, er det så dem der skal tage stilling til evt. forlængelse ?

Sidst redigeret af Webmaster; 27-06-2011 kl. 11:29. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 11:30   #60
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Jeg er i jobprøvning via en anden aktør, er det så dem der skal tage stilling til evt. forlængelse ?
Det vil nok være både sb og anden aktør, der finder ud af det i fællesskab.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ventetiden er så hård MissSwitchie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-10-2011 23:07
Hård kritik af selvopfundne diagnoser Webmaster K10 Nyheder 0 20-06-2011 08:10
Københavns borgerrådgiver: hård kritik af sagsbehandling buster Politik og Samfund 5 22-03-2011 09:59
Sagen er gået i hård knude og hvad skal jeg gøre.... cape Din historie 3 24-01-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension