K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2008, 16:04   #1
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Misinformering fra kommunen, hvem har ansvaret ?

Hej.

Her er først lige et lille kort oprids af min historie.
Jeg blev 1/5-08 visiteret til flexjob og inden da var jeg på sygedagpenge i ca 1,5 år (og inden da igennem reva og andet). Jeg startede så i flexjob den 26/5-08 (et job jeg selv havde fundet) og det gik godt. Lige indtil i august, hvor jeg blev sygemeldt på grund af meget tiltagende rygsmerter. Ringede dengang og ville tale med min sagsbehandler, men han var ikke at træffe, så jeg talte med en anden i stedet for. Hun sagde at der ikke var nogen problemer i det og at selvfølgelig kunne jeg få sygedagpenge. Nogen uger senere modtog jeg et dagpenge skema (fra kommunen), som jeg skulle udfylde og returnere og det gjorde jeg straks og troede at alt var i orden. Så i dag ville jeg lige tjekke, om der var sat penge ind på min konto, det var der så ikke. Jeg tager så kontakt til kommunen, for at høre hvorfor og får fat i en anden end min sagsbehandler, da han ikke umiddelbart er til at træffe. Han fortæller mig så, at jeg ikke er beretiget til sygedagpenge, da jeg var på sygedagpenge inden jeg blev ansat. Det forstår jeg så ikke rigtigt, men forsøger så igen at få fat i min sagsbehandler, denne gang lykkes det. Men han siger det samme og tilmed fortæller han nu, at den sygeløn jeg har fået tidligere, hos min arbejdsgiver, den bliver ikke refunderet fuldt ud. Det var ellers et afgørende punkt, dengang jeg blev ansat, at kommunen oplyste arbejdsgiver om, at der var fuld refusion fra første sygedag, da en flexer jo sandsynligvis har flere sygedage end alm. arbejdere. Nu står jeg så her, med håret i postkassen, uden sygedagpenge eller andet, hvem skal betale huslejen og regningerne ? Oven i alt dette, så får jeg nok en fyreseddel fra mit arbejde, da de vilkår jeg blev ansat under åbenbart ikke gælder (fra kommunens side). Hvad fa'en skal man gøre ? Er der nogen der ved, om jeg er berretiget til ledighedsydelse, hvis jeg bliver fyret nu ? Kontanthjælp kan jeg nok heller ikke få, da jeg er gift og konen tjener ca. 19000 om måneden (brutto), eller hvordan er reglerne på det område ?

Det korte af det lange er:
Kommunen har på det groveste misinformeret mig ang sygedagpenge.
Kommunen har på det groveste misinformeret min arbejdsgiver, vedr. refundering af sygeløn.
Kommunen er nu sikkert skyld i, at jeg mister mit arbejde.
Kommunen er nu sikkert skyld i, at den arbejdsgiver aldrig mere vil ansætte en flexjobber igen.

Men mht min økonomiske situation lige nu, er der nogen der har nogle gode råd ? (kontanthjælp eller andet ?)
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fratag kommunerne ansvaret for jobcentre buster Politik og Samfund 2 03-08-2010 20:11
Hvem har ansvaret for diagnosen? Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 17 21-09-2009 22:03
Kommunalbestyrelse har ansvaret zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 3 27-04-2009 12:13
Hvem må hvad ved mødet med kommunen? lena Skal kommuner ikke overholde loven? 1 05-04-2008 14:39
Komme i arbejdsprøvning - hvem har ansvaret ? Marolle Alt det andet 27 29-02-2008 09:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension