K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2014, 19:15   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
psykolog hos anden aktør

Har været til samtale og skal til lidt flere samtaler med en psykolog hos anden aktør, forslået af min sagsbehandler. Er sygemeldt og vi gerne revalideres på sigt.

Synes spørgsmålene var lidt dybe og da jeg reagerede og spurgte hvem skal have alle de notater svarede han ikke rigtigt. ( Meget rart når man krænker en masse ting ud lige at vide)

Hvad er jeres erfaringer med udtaleleser fra psykologer fra anden aktør sendt til jobcenteret?

Kan ikke finde ud af hvor meget de arbejder sammen og hvor meget økonomi der er i at give en udtalelse der taler imod revalidering.

Med andre ord: Er psykologen til for at hjælpe mig eller for at tilfredse min sagsbehandlers behov for at kunne komme med endnu en forklaring for at jeg ikke kan revalideres og raskmelde mig mens jeg er syg, med alle mulige begrundelser?

Sidst redigeret af de7smådværge; 31-05-2014 kl. 19:27.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2014, 20:31   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Som en kendt person i min familie altid siger:
"Man skal ikke sige noget højt, ikke engang til sig selv, hvis man ikke vil læse det i avisen næste dag"


Jeg frygtede i min afklaring, at nogen skulle finde på at sende mig til en psykolog... og selvom det måske ikke var for at grave, ville jeg holde kortene meget tæt til kroppen, og er der så egentlig nogen grund til at gå til psykolog ?

Jeg har gået til masser af psykologer, og kendt en hel del via mit arbejde mm.
Alle personlige kontakter har været med et konkret mål hvor jeg satte dagsordenen, så fint med det !

Men for nyligt kom jeg til en psykolog i forbindelse med mit forløb på smerteklinikken... håndtering og accept af smerter kan man vel kalde formålet.
Men at hun så sætter sig til at grave, i den grad, omkring min tro, mine arbejdsskader og deraf udviklet psykisk lidelse mm, det er jo ikke noget der er relevant i den kontekst jeg sidder hos hende i... de ting er der styr på.
Skulle jeg få lyst til at tude over det der er sket, så behøver hun ikke skubbe på, jeg er sikker på at min psykiaters dør er åben, hvis jeg en dag skulle få brug for at læsse af.

Jeg prøver bare at sige, at selvom jeg er igennem og ingen kan bruge det jeg siger imod mig, så synes jeg ikke at mit liv skal spredes, som med en møgspreder, bare fordi jeg, i anden sammenhæng, skal ind igennem døren hos en psykolog.

Jeg forstår godt at du er nervøs over hvad der kan komme videre, og hvad du i det hele taget kan få ud af det.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 06:19   #3
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Har været til samtale og skal til lidt flere samtaler med en psykolog hos anden aktør, forslået af min sagsbehandler. Er sygemeldt og vi gerne revalideres på sigt.

Synes spørgsmålene var lidt dybe og da jeg reagerede og spurgte hvem skal have alle de notater svarede han ikke rigtigt. ( Meget rart når man krænker en masse ting ud lige at vide)

Hvad er jeres erfaringer med udtaleleser fra psykologer fra anden aktør sendt til jobcenteret?

Kan ikke finde ud af hvor meget de arbejder sammen og hvor meget økonomi der er i at give en udtalelse der taler imod revalidering.

Med andre ord: Er psykologen til for at hjælpe mig eller for at tilfredse min sagsbehandlers behov for at kunne komme med endnu en forklaring for at jeg ikke kan revalideres og raskmelde mig mens jeg er syg, med alle mulige begrundelser?
Psykologen bliver brugt til at få lagt dig på den "rigtige" hylde, så kan kommunen altid henvise til div, udtalelser og i grund og bund kommer psykologen aldrig ind under "huden" på en med et par korte udtalelser, jeg så det som at trække min sag i langdrag, men 3 udtalelser fra 2 psykologer samt 8 mån. i distriktspsykologien over en 3 1/5 år periode er jeg kommet lidt vidre da der viste sig at der var noget bid i min sag...

Men det korte og lange er efter min mening er at kommunen tit bruger "udvalgte" psykologer som går efter noget kommunen finder belejligt.
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2014, 22:00   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Har været til samtale og skal til lidt flere samtaler med en psykolog hos anden aktør, forslået af min sagsbehandler. Er sygemeldt og vi gerne revalideres på sigt.

Synes spørgsmålene var lidt dybe og da jeg reagerede og spurgte hvem skal have alle de notater svarede han ikke rigtigt. ( Meget rart når man krænker en masse ting ud lige at vide)

Hvad er jeres erfaringer med udtaleleser fra psykologer fra anden aktør sendt til jobcenteret?

Kan ikke finde ud af hvor meget de arbejder sammen og hvor meget økonomi der er i at give en udtalelse der taler imod revalidering.

Med andre ord: Er psykologen til for at hjælpe mig eller for at tilfredse min sagsbehandlers behov for at kunne komme med endnu en forklaring for at jeg ikke kan revalideres og raskmelde mig mens jeg er syg, med alle mulige begrundelser?
Altså, du skriver jo selv, at det er foreslået af din sagsbehandler.

Og det er vel også din sb, der har sendt dig videre til anden aktør.

Jeg kan næsten ikke forestille mig, at din sb ikke vil få en rapport fra anden aktør, hvoraf det også vil fremgå hvad psykologen er nået frem til.

I sidste ende er det jo din kommune, der betaler forløbet hos anden aktør, incl. psykolog.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension