K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2012, 18:32   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Kisser det er IKKE på den måde ECT påvirker hukommelsen, det er det måske også, det ved jeg ikke, men det er ikke det der er problemet.

Problemet er hvis nu jeg får ECT i morgen, kan jeg risikere at jeg ikke kan huske hele år 2003 altså totalt pist borte fra min hukommelse, og den vil IKKE kunne opfriskes heller ikke i små bitte bidder ved hjælp af ting lugte billeder ell.

Damen vi så med hjertefejlen er jo et glimrende bevis på, at ECT skader hukommelsen, mere end alm dep, hun havde IKKE en dep, men har mistet mere end et år af hendes hukommelse.

Jeg har selv dårlig hukommelse, i samme stil med hvad dep ramte oplever, og det er altså ikke hele og halve år jeg har mistet, og da slet ikke så store ting som fx mine børns fødsel, min mors 60 års fødselsdag ol store begivenheder, det er små ting, som at jeg kan glemme at sætte mælken i køleskabet eller årstallet min mand blev født ol, og hvis det er lidt større ting vil det kunne hives frem ved hjælp af andre begivenheder.
Fx diskutere vi i stor stil hvilket år mit hold begyndte i beredskabet (fordi kommunen har smidt vores kontrakter ud) og jeg holder stærkt på at det var i 2001.
Det var først på året dvs fra jan til marts (før min fødselsdag som er slut marts) og det var efter vi blev gift hvilket vi blev i april 2000, og det var mindst et år før jeg fødte min søn, hvilket jeg gjorde i marts 03, noget i beredskabs sammenhænge er alle fra min årgang tydeligt kan huske, for brandfolkene var på udd mens jeg var højgravid og havde kun en weekend omkring min termin hvor de ikke var af sted og alle var... jeg havde bare af at føde der (ellers kulle manden tage det hele om forfra) og det gjorde jeg så, hvilket vi stadig more os veldigt over (læs jeg bliver mobbet *gg*) Endnu en ting der gør at jeg er så sikker er den første øvelse jeg var til, jeg kan ikke huske hvor vi var henne, men jeg kan huske hvad vi lavede (frosne boller kan der blive meget sjov ud af med en gravid i truppen, skal jeg lige hilse og sige) andre kan så huske ud fra begvendehederne hvor det var henne, hvilket så afgør årstallet, for det kan vi gå ind og finde.

På den måde kan tingene indkredses, det vil du også kunne, det kan man IKKE efter ECT hukommelsessvigt, fordi man får store huller i hukommelsen, hvor selv meget store begivenheder er fuldstændig væk, og aldrig nogen sinde kommer tilbage uanset hvad der gøres for at friske hukommelsen op.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 12:01   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
http://www.youtube.com/watch?v=96--dYNEQmk
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er blodprop i hjernen at betragte som "kritisk sygdom"? FrkM Alt det andet 11 21-03-2013 17:43
K10 på hjernen, jeg kan ikke finde tråden. Enteneller Alt det andet 2 09-01-2012 18:17
Danske læger vil operere deprimerede i hjernen L.S. Politik og Samfund 32 11-11-2010 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension