K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2010, 16:30   #1
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hvor mange herinde lider af en hudsygdom ol.

Hej

Af ren nysgerrighed ville det egentligt være rart, at vide hvor mange herinde der lider af en hudsygdom (om det skyldes arbejdsskade eller medfødt er underordnet).
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 17:20   #2
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg tror jeg har lidt plet psoriasis men det er ikke konstateret endnu. Skal til læge imorgen og se hvad hun siger, men det ligner mandens plet psoriasis
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 18:59   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg lider af Lupus Discoides Erymithosis, som nærmest er en selvallergi, så mit immunforsvar, er forvirret og angriber sundt bindevæv, i mit tilfælde huden.

Udløsende faktor kan være stress, sol, m.m.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 19:27   #4
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Jeg har haft psoriasis i 11 år, og er i øjeblikket i biologisk behandling med Humira.
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 20:53   #5
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hvad er jeres levebrød? Jeg lider af atopisk dermatit (børneeksem, så jeg er et stort barn), dertil en gammel arbejdsskade, som også angreb huden. Man mener at idet jeg skulle nedkæmpe min arbejdsskade er huden blevet oversensibiliseret.
Jeg føler mig helt alene og tabt i det kommunale system, da man ikke som chefen nede på sygedagpenge sagde: Man kan ikke være allergisk overfor arbejde.
De har ikke fattet et klap, det er ikke arbejdet, men omgivelser, temperaturer, stress mv som fremprovokerer det.

Var ligesom også nysgerrig om nogle med hudsygdomme har fået flexjob eller førtidspension. Eller alle er ligeså tabte som mig. (lægerne har skrevet at min sygdom er der og beskrevet de gener jeg har).
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 22:55   #6
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Hvad er jeres levebrød? Jeg lider af atopisk dermatit (børneeksem, så jeg er et stort barn), dertil en gammel arbejdsskade, som også angreb huden. Man mener at idet jeg skulle nedkæmpe min arbejdsskade er huden blevet oversensibiliseret.
Jeg føler mig helt alene og tabt i det kommunale system, da man ikke som chefen nede på sygedagpenge sagde: Man kan ikke være allergisk overfor arbejde.
De har ikke fattet et klap, det er ikke arbejdet, men omgivelser, temperaturer, stress mv som fremprovokerer det.

Var ligesom også nysgerrig om nogle med hudsygdomme har fået flexjob eller førtidspension. Eller alle er ligeså tabte som mig. (lægerne har skrevet at min sygdom er der og beskrevet de gener jeg har).
jeg talte med en forleden dag der havde det præcist som du skriver her, hun var dog psoriasis patient og tilhørte Århus kommune. Hun var i et lykkeligt flexjob hver dag og hun vidste præcist hvornår hun skulle forlade sit job hver dag eller blive hjemme i det hele taget, for at hun ikke fik en anfald af psoriasis
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 22:59   #7
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Har toskisk eksem efter arbejdsskade i 91, slås stadig med ask da jeg forlangte at få sagen op igen da det har bredt sig til armene. Kan ikke tåle vand og sæbe (JO GÅR I BAD ALLIGEVEL ) har konstante udbrud i perioder ret slemme så jeg får medicin til indvendig og udvendig, altså hormoncreme
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2010, 08:14   #8
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Det medvirker ikke i min "sag" men jeg har pustolosis palmoplantaris, på dansk kløende knopper i hånd- og fodflader. Det har nu også sat sig under mine negle og det er ikke kønt.
Jeg har det i mild grad, endnu, men det er blevet værre siden jeg fik det konstateret. Det svinger meget, men når jeg er stresset (særligt psykisk) bliver det værre.
Det er en "søster" til psoriasis.
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2010, 08:24   #9
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
hmmmm -gggg-

Ja jeg har også udviklet psoriasis - efter at jeg har fået en arbejdsskade - meen men men hudsygdommen er en direkte udløber af sagsmishandlernes behandling af mig - altså psykisk betinget.
Så om den går under arbejdsskade...? -gggggg-
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2010, 12:29   #10
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej

Den eksem jeg har er i familie med psoriasis. Jeg var opskrevet til medicinsk behandling, har prøvet Imurel og blev voldsomt syg. Skulle så prøve metatraxe (ikke stavet rigtigt), men lægen vil ikke ordinere det, da det er mided på psoriasis, det er vidst kendt under guldkorn.
Gid jeg kunne få et flexjob.

I alt det elendige er jeg glad for ikke at være den eneste. Men hvorfor kan kommunen ikke tage sig sammen. Har slåes med sygdommen i 17 år, og siden 2005 kæmpet mod kommunen. Det er overhoved ikke stressende, at gå i det uvisse vel.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange herinde som førtidspensionister har mistet hj hjælp? Indiansummer Politik og Samfund 5 19-11-2012 14:19
Hvor mange?? BFF Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-09-2011 10:07
ved I hvor mange vi er ! østerbro Politik og Samfund 11 10-04-2011 09:28
Sygedage, hvor mange Simmer Spørgsmål ang fleksjob 1 10-11-2010 20:56
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension