K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2012, 09:48   #1
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hver 3 får ret i klage over kommunen

http://www.b.dk/nationalt/hver-tredj...-over-kommunen

Tænkevækkende, med den viden burde regeringen jo se at gøre noget ved procedurerne ude i kommunener og evt. pålægge dem bøder for overtrædelse af lovgivningen......

Meeeen det sker jo nok aldrig
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 12:28   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
http://www.b.dk/nationalt/hver-tredj...-over-kommunen

Tænkevækkende, med den viden burde regeringen jo se at gøre noget ved procedurerne ude i kommunener og evt. pålægge dem bøder for overtrædelse af lovgivningen......

Meeeen det sker jo nok aldrig
Det er skræmmende.

Fordi, mange mennesker tror på det som kommunerne skriver i deres afslag, nemlig at de ikke er berettigede til det søgte.
Og jeg er overbevist om, at der er rigtig mange mennesker, som af den grund ikke anker.

Da min veninde for flere år siden fik afslag på hjælp til briller mente min veninde ikke, at der var noget at komme efter, for kommunen havde jo formuleret en fin begrundelse.
Hendes datter havde kigget på afslaget og var kommet frem til det samme, at der ikke var noget at komme efter.

Jeg bad om at få lov at se afslaget, så skrev jeg en anke.
Vupti, så fik min veninde sine briller.


For et par år siden fik min mor afslag på en el-scooter, hun mente heller ikke, at der var noget at komme efter, kommunen havde jo formuleret et fint afslag.
Jeg fik afslaget i hånden og brugte så et par timer ved pc'en. Først måtte jeg sætte mig ind i reglerne for flex-trafik, men så var det også enkelt at pille afslaget fra hinanden.
Og Vupti, så fik min mor sørme en el-scooter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 13:43   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ja det er ufatteligt, at kommunale medarbejdere ikke gør sit job ordenligt.

Men det er jo ren og skær kassetænkning. Desværre.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 16:17   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er en ganske almindelig kendt måde at spare penge på i kommunerne....at give et afslag fra starten af...

Der er usandsynligt mange mennesker som IKKE klager over afslag....som bare trækker på skulderen og lader det være...

Hvad kan man lære af det....tag aldrig et afslag for givet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 23:16   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvad kan man lære af det....tag aldrig et afslag for givet...
Præcis.
Hellere en klage for meget end én for lidt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 13:19   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja et speget område, men stadig får 2 ud af 3 ikke ret i anken.
Absolut meget at ca 1/3 hjemsendes til kommunerne til fornyet behandling.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 14:02   #7
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Ja det er ufatteligt, at kommunale medarbejdere ikke gør sit job ordenligt.
De gør formodentlig præcis, hvad de har fået besked på af deres overordnede, nemlig at minimere udgiftsniveauet ... på samme vis som det afdækkes i: Milgram Experimentet [1].

Og til det formål er forvrøvlede afslag og diverse svinestreger blot midler til at nå målet ...

Alternativet er at medarbejderne bare er godt dumme i hovedet ...

Det kan selvf. også være en kombination af de to muligheder.

Dvs. jo mere dum i hovedet en medarbejder er, des nemmere er det ureflekteret, at gøre som det bliver dikteret af de overordnede.


Note: [1] http://en.wikipedia.org/wiki/Milgram_experiment
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 19:17   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når så medarbejderne samtidig ved hvordan man bliver behandlet og set på som arbejdsløs....ja så bliver de nok endnu mere motiveret til at makke ret...

De om nogen må da vide at det ikke er så rart at være arbejdsløs..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2012, 00:52   #9
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja det der går galt i nogle kommuner at at de optjener bonus for hver borger de kan få smidt af deres sygedagpenge.

Det var helt åbenlyst i avisen med vores kommune, min sb på kun 23 år havde nye fine funklende smykker på til hvert møde, så sidder man og tænker nårh ja jeg bliver nok den næste der finansere hendes nye smykke til 7.000 kr.

- og sørme om jeg ikke fik ret jeg var blevet forlænget og samtidig stoppet, tak kære kommune.

De kan mirakler som læger ikke kan så jeg er da vupti rask idag, jeg tror så bare ikke en dytlap at der sker noget den dag sagerne kommer retur fra BAN, kommunen vil da lade som ingenting igen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 11:25   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nu må det da stoppe. Det er da ikke os, der skal afgøre, hvad de ansatte bruger deres penge til! Useriøst. Selvfølgelig skal kommunerne da køre efter princippet RFG = Rigtig første gang. Det sparer alles tid og minimerer frustrationerne. At en trediedel af sagerne skal genbehandles er jo sørgeligt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunen skal foretage en individuel vurdering, når de bevilger rengøring hver fjerde Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 12-03-2012 10:00
Det betaler sig at klage over kommunen buster Politik og Samfund 0 17-01-2011 18:09
Klage over kommunen CHNEVIDE Alt det andet 7 10-10-2010 12:38
Hvor lang tid har kommunen til at svare på en klage? tiny2tkv Alt det andet 1 09-03-2010 01:49
Kontakt hver 8. uge? pusle Dit og Dat 2 18-12-2008 09:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension