K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2012, 08:24   #11
Powerkaktus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2012
Lokation: århusianer på Fyn
Indlæg: 21
Styrke: 12
Powerkaktus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brian36 Se meddelelser
Lidt om mig selv

Nu har jeg bedt om et møde med borgmesteren i den kommune jeg bor i,
jeg har talt med tv2 der gerne vil sende et filmhold til mine spørgsmål, til
Borgmesteren for at få stillet et politisk ansvar for hvem der har det overordnede ansvar for borgernes behandling af hendes ansatte mv.
derfor vil jeg høre om der er nogle der har lidt gode råd og/eller spørgsmål ?
Jeg har naturligvis selv siddet og lavet spørgsmål men jeg vil lige høre om jeg evt skulle have overset noget.

Mvh
Super Brian36 at du har startet den her tråd – hvis flere har mod på at lægge pres på vores lokalpolitiker, så kunne der måske blive kigget lidt dybere i kortene på dem der forvalter vores ret til en ordentlig behandling.

Jeg er nervøs for medier og magtpersoner, begge grupper har en stærk tendens til at fordreje facts i deres favør. Jeg er også nervøs for ”spioner” på K10 – paranoia er en følgesygdom når man kommer i kontakt med det sociale system. Men jeg ser ingen vej udenom vores lokal politiker, det er de eneste vi kan lægge pres på for at få ændret noget med tiden.

Jeg har også skrevet til min borgmester og gjort ham opmærksom på at det ikke er godt nok hvad der foregår på jobcenteret. Jeg skrev også at det her ikke kun handler om mig, men ser ud til at være landsdækkende. Jeg fik et prompte svar at der vil blive kigget på min sag.

Jeg er spændt på udfaldet at dit møde med borgmesteren Brian36, og held og lykke.
Powerkaktus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2012, 15:03   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af brian36 Se meddelelser
jeg har en seddel fra min læge hvor der bl.a står . (her er halvdelen af det)

At "navn" skulle opnå tilstand, der bare tilnærmelsvis kunne gøre ham selvforsørgende er utopisk.
Yderligere aktiverin, og dermed unødvendig belastning af "Navn" knæ fremstår derfor som formålsløst, og kan kun forventes at forværre en i forvejen håblæs situation.
De mange invaliderende problemer med ryggen er her ikke fremhævet, men ville set isoleret kunne berettige til en pension.
Alle ovenstående problemer sætter ofte "navn" i en depressionsligende tilstand.
Nu skal du huske, at lægen ikke kan skrive og bestemme, at du skal have pension.... Læger skal beskrive din funktionsnedsættelse. Det var ikke meget, han har beskrevet - efter min mening.

At socialdirektøren vil med til mødet er sikkert fordi, det er direktørens ansvarsområde og derfor kan besvare mere præcis på dine spørgsmål end borgmesteren. Arbejdsprocesserne i de forskellige forvaltninger er jo forskellige, og det er som regel direktørerne som er med til at organisere i de enkelte forvaltninger.

Det er da eddermand flot, at borgmesteren vil bruge tid til at snakke med dig, fordi DU vil... Det plejer ellers være nok at skrive til en borgmester og få svar via et brev.

Som jeg skriv i mit tidligere indlæg, kan du jo klage over deres jobplan på, at de vil sende dig ud i arbejdsprøvning igen... Det er jobcentret, man skal sende klagen til.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2012, 15:25   #13
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Held og lykke med det - venter spændt på din beskrivelse af hvad der kom ud af mødet.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2012, 15:32   #14
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Gid vi havde en ordentlig borgmester i Solrød Kommune.

Jeg synes det er super, at borgmesteren vil tage sig tidtil at mødes personligt med dig.

Her i Solrød kommune, der skal man ikke forvente så meget som et svar når man skriver til borgmesteren, hvis altså ikke lige man regner en standard mail med ordene, jeg vender hurtigst muligt tilbage når jeg har kigget på din henvendelse, for et svar.
Det gør jeg ikke.

Jeg har rykket for svar flere gange, men i Solrød Kommune er vores borgmester fuldstændig ligeglad med borgerne hvis altså ikke man er en af dem der bor på strandsiden og tjener kassen og donere diverse ting til kommunen.

Så jeg ville ønske at vi her i Solrød Kommune havde en ordentlig borgmester for den dårlige sagsbehandling og dårlige behandling af borgerne der foregår, er helt i han ånd, desværre.

Held og lykke med dit møde.
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 11:46   #15
brian36
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2012
Lokation: Korsør
Alder: 55
Indlæg: 12
Styrke: 12
brian36 er ny på vejen
Hej Curls

Som jeg skrev var det "kun" halvdelen af det
der er noget mere uddybende inden.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Jeg synes det er super, at borgmesteren vil tage sig tidtil at mødes personligt med dig.

Her i Solrød kommune, der skal man ikke forvente så meget som et svar når man skriver til borgmesteren, hvis altså ikke lige man regner en standard mail med ordene, jeg vender hurtigst muligt tilbage når jeg har kigget på din henvendelse, for et svar.
Det gør jeg ikke.

Jeg har rykket for svar flere gange, men i Solrød Kommune er vores borgmester fuldstændig ligeglad med borgerne hvis altså ikke man er en af dem der bor på strandsiden og tjener kassen og donere diverse ting til kommunen.

Så jeg ville ønske at vi her i Solrød Kommune havde en ordentlig borgmester for den dårlige sagsbehandling og dårlige behandling af borgerne der foregår, er helt i han ånd, desværre.

Held og lykke med dit møde.
Hej sannepil

Jeg er også oprigtig glad for at hun vil tage sin tid til det !!!
Men jeg må indrømme at det holdt meget hårdt i starten
min argumentation var således...

Hvis jeg ikke kan få borgmesteren i tale, skal jeg dermed forstå at hun ikke vil tage det politiske ansvar, for hvordan hendes ansatte agerer under hendes vælde i kommnunen. ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af lonsmann Se meddelelser
Hvad med støtte fra én der kan være bisidder - men så ikke journalist - men med til at bekræfte hvordan forløbet at samtalen går - og kan det måske bruges med "et åbent brev" til en avis eller sådan noget? Er det også for langt hen i vejret?
Hej lonsmann

Jeg har på forhånd meddelt dem at jeg tager en diktafon med....

Sidder i skrivende stund og skal sende en mail til kim brandt redaktør på sjællandske
brian36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 22:17   #16
malenemuz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2010
Lokation: møn, vordingborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 35
Styrke: 14
malenemuz er ny på vejen
Hej Brian36.
Held og lykke med dit møde, glæder mig til vi hører mere om det

Jeg har selv lige været til møde med borgmesteren i min kommune, og der var arbejdsmarkedschefen og en jurist også med.. Og det var rigtig godt, for hun kunne svare på vores spørgsmål (eller prøvede på det og det kunne borgmesteren ikke, da han ik var inde i det hele.. Men dog kunne han sidde og hører hvilke områder der var galt, og hvad der var galt i min sag osv, og der var en hel del fejl i kommunen han vil ha rettet op på..

Åh du skulle ha set han øjne da min bisidder læste op fra min sag, hvorpå min sagsbehandler indstiller min til pension og lægekonsulenten gør det samme, og de så ik vil rejse sagen, pga velbefindene til at finde ud af at få min hverdag til at fungere nogenlunde. og vægttab vil gøre meget.. Skal lige siges jeg det sidste år har tabt mig 22 kg og det har intet hjulpet.. Han så helt mærkelig ud over de har givet afslag med de begrundelser..

Så er spændt nu den skal tages op igen..

Men håber virkelig for dig det vil lykkes at komme godt ud i medierne, de har brug for at vide hvordan mange syge bliver behandlet i dette system..
malenemuz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 13:51   #17
brian36
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2012
Lokation: Korsør
Alder: 55
Indlæg: 12
Styrke: 12
brian36 er ny på vejen
ja det var så det møde, intet svar, men nu venter jeg så en skriftlig besvarelse!!!!!!!!!!!!

har er de spørgsmål som jeg prøvede at stille
1. Findes der en ramme for hvor lang tid en afklaring af en borgers arbejdsevne må tage? .


2. Hvor lang tid synes du er rimelig.
Hvad siger du til 3 år
Hvad så med 5 år ville man ikke kunne have sådan en sag afsluttet på 5 år selv i meget komplicerede tilfælde ?
eller tager det 10 år.

3. der tænkes her på at en borger ville befinde sig i et system hvor vedkommende er låst fast indtil en afgørelse ligger på bordet !
....hvor de i mellemtiden har stor mulighed for at udvikle psykiske problemer såsom depression - social fobi mv. nogle endda nogle som varige mén som følge af den meget lange behandlings tid

4. Kan man pålægge borgere at tage smertesillende (ikke helbredende) medicin - med de bivirkninger der her følger med ?

5. Synes du personligt det er rimeligt at pålægge borgere at tage potentielt skadeligt medicin for at de kan holde sig på benene til en evt. arbejdsprøvning.

6. skal en sådan arbejdsprøvning vurderes på et grundlag af medicinens evne til at fjerne stærke smerter eller på borgerens evne til at klare sig uden.

7. Skal det forstås således at det er kommunens politik at pålægge borgere at tage (potentielt) skadeligt medicin i store doser for at kunne udholde en arbejdsprøvning ?

8. Skal det således også forstås at man dermed ikke i en situation med arbejdsprøvning søger den reelle arbejds evne.

9. Hvilke tiltag mener du eventuelt der kunne være med til at ændre en sådan procedure / holdning blandt kommunens ansatte ?

10. Ser man sig nødsaget i slagelse kommune at tænke i Økonomi, Fremfor individuelle løsninger ?

11. er det evt i overensstemmelse med den gældende lovgivning ?

12. Synes du at de ansatte i administrationen er kvalificeret til at træffe de korrekte afgørelser ?

13. Har du tillid til de konklusioner de enkelte medarbejder fremkommer med er Fagligt / Sagligt underbyggede.

14. Hvad er muligheden for at sådan en konklusion kan omgøres.

15. Følger kommunen normalt de konklusioner som deres sagsbehandlere fremkommer med

16. Ved aktivering af kommunens borgere vurderes der så udfra borgerens sociale formåen og psykologiske tilstand

17. I hvor høj grad vægtes de praktiserende lægers anvisninger og konklusioner

18. Kan man som borger i Slagelse kommune ikke forvente at en sagsbehandler giver et fyldstgørende svar på et eller flere konkrete spørgsmål når en borger henvender sig.
brian36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 23:31   #18
brian36
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2012
Lokation: Korsør
Alder: 55
Indlæg: 12
Styrke: 12
brian36 er ny på vejen
Overstået kapitel

jeg fik brev her forleden at jeg er tilkendt førtid
brian36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2013, 02:04   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af brian36 Se meddelelser
Overstået kapitel

jeg fik brev her forleden at jeg er tilkendt førtid
Tillykke med retten til, at være syg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2013, 05:08   #20
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brian36 Se meddelelser
Overstået kapitel

jeg fik brev her forleden at jeg er tilkendt førtid
Dejlig
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Borgmester: Vi agerer lovligt Webmaster K10 Nyheder 0 24-11-2011 23:40
Borgmester sletter min henvendelse!!! akizuri Det er da strengt ! 11 17-03-2009 10:34
Hjælp til klage til borgmester Dorthemusen Alt det andet 9 28-10-2008 15:15
Borgmester i Odsherred Hyanna Dit og Dat 3 17-10-2008 17:58
Sender min sag til min borgmester. Maj-Britt Dit og Dat 4 28-05-2008 21:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension