K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2012, 10:12   #1
frkkaos
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
frkkaoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Århus
Alder: 39
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
frkkaos er ny på vejen
lejebolig land

For dem der har læst mine tidligere indlæg:
Vi har nu haft fået ejendomsmægler på vores andel, og kan forvente at skulle sidde i klemme i ca 6 måneder med dårlig økonomi. (i følge ejendomsmæglerens vurdering) Så derefter bliver vi medlem af leje-klubben.
--------------------------------------------------

Nåh men til mit spørgsmål. Så vidt jeg kan se ud fra boligydelse beregning på borger.dk kan vi IKKE få boligydelse.
Vi kan så vidt jeg har forstået det hellere ikke få hjælp til indskud til lejligheden, da "husstands samlede indkomst ved indflytning ikke overstige 216.241 kr" - her er der ingen mulighed for at fratrække en evt gæld?
Er der andre måder man kan få hjælp til indskud? (udover banken).

De her enkeltydelse kan de søges til alt?
(sætter min fantasi kun grænser)

Kommunen har konkluderet at jeg "har en for træng og uudholdige situation og er berettiget til at falde ind under §81 og §82" nogle der ved hvad det betyder på dansk?

Er medlem af det eneste boligselskab i Århus, hvor ventelisten er lang, men til trods for min anciennitet er der boligere hvor vi ikke kan flytte ind i fordi jeg er kontanthjælpsmodtager.
Er der nogen der ved om de kan gøre undtagelse? - nu hvor jeg er syg og match 2. (og ikke er ordinær kontanthjælpsmodtager)

På forhånd tak til alle jer fantastiske mennesker - ved sgu ikke hvor jeg ellers skulle stille alle mine spørgsmål :P
frkkaos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 21:35   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Nogle boligselskaber har ledige lejligheder på deres hjemmeside, denne er godt nok fra Sjælland: http://minside.bosj.dk/Incom/LedigeBoliger.aspx
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 22:48   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af frkkaos Se meddelelser
...Kommunen har konkluderet at jeg "har en for træng og uudholdige situation og er berettiget til at falde ind under §81 og §82" nogle der ved hvad det betyder på dansk?
Det betyder at kommunen kan finde et bosted til dig dvs. et pensionat eller et hotel...som du selv skal betaler for.
Og de vil gøre det kun fordi de ved at din andelsbolig skal sælges og du få penge ud af den.

Jeg tror at det er næsten umuligt at få en gode lejebolig som kontanthjælpsmodtager. Boligselskaber vil simpelthen ikke have folk med en usikker økonomi og kontanthjælp er jo lidt usikker.
Det er lige meget om du er i gruppe 1, 2 eller 3. Fordi dit indtægt er den samme dvs. kontanthjælp.

Men husk at fortale til boligselskabet om, at du har en andelsbolig som skal sælges, det blive kun et plus for din sag.

Vedr. indskud så har du lov at ansøge om lån til beboerindskud, men det kræver at du skal have en aftale med boligselskabet om, at du blev godkendt som ansøger.

Hier er ansøgningsskema.

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/bs345.pdf
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 07:40   #4
frkkaos
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
frkkaoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Århus
Alder: 39
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
frkkaos er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nogle boligselskaber har ledige lejligheder på deres hjemmeside, denne er godt nok fra Sjælland: http://minside.bosj.dk/Incom/LedigeBoliger.aspx
Problemet er ikke så meget at finde ledige boligere, mere nogle hvor jeg faktisk må bo i som kontanthjælpsmodtager.

Tak for oversættelsen Karo! og få den udvidede forklaring, prøver at snakke med boligselskabet om andelsboligen så.
frkkaos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 07:57   #5
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Jeg kan ikke helt svare på dine spørgsmål, men det er vist også klaret

Men jeg undre mig MEGET over at boligselskaber sorterer i folk efter deres status ...sker det virkelig ? Jeg syntes det er dybt diskrimerende og forstår ikke den er gangbar
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 21:26   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg mener, at det er noget de gør i afdelinger, som i forvejen er belastede.

Jeg skal selv meget snart flytte til en anden afdeling i "mit" boligselskab, og jeg ved faktisk ikke, om de sorterer nogen fra.

frkkaos, har du prøvet at kontakte Boligselskabet Sjælland, som jeg linkede til tidligere?
De har mange afdelinger på Sjælland.

Og så så jeg, at du skriver "Århus", ergo har Sjælland nok ikke den store interesse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 21:43   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg er da godt nok aldrig blevet spurgt om mit indkomstgrundlag (kontanthjælp) når jeg har søgt lejebolig...

Og kan da forestille mig at det åbenbart er noget kommunen kan give dispensation til at nogle boligforeninger kan få tilladelse til..

Men normalt må de altså ikke tage hverken hensyn eller afstand fra det...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 10:25   #8
frkkaos
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
frkkaoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Århus
Alder: 39
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
frkkaos er ny på vejen
Jeg var flabet nok til at ringe og spørge. Det står ikke udspecificeret på deres hjemmeside.
Dog sagde hende i telefonen at "bla bla..grundet dynamikken i afdelingerne.. så kan de afvise kontanthjælpsmodtager efter de har fået tilbudt en bolig ved boligselskabet".
De spørger dermed ikke om ens indkomstgrundlag inden, men i det øjeblik du får tilbudt boligen.
Kan måske være de har den mulighed fordi der er nogle kontanthjælpsmodtager, der eks. har brug for hjælp m.m. og kommunen har givet boligselskabet lov til at afvise kontanthjælpsmodtager fordi hjælpen har svært ved at nå frem o.lign. (hvad ved jeg )

Så hun synes jeg i stedet skulle søge i nogle af de afdelinger der ikke har så mange "dynamik-problemer". Vil da også være det mest logiske valg

Hihi Vovse er sikker på sjælland er skønt, men vil dog helst blive i Århus
frkkaos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 14:28   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
http://www.boligforeninger.com/
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 14:44   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Der er jo www.lejerbo.dk Kan se de har ventetider fra f.eks. 6 mdr. i Århus...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ang flytning til andet land, under en klagesag Mega Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 04-02-2013 06:36
Indskud til lejebolig - privat Jamse Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 3 14-01-2013 14:34
Syg i et andet EU land (U.K) ? LeneHK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 14-04-2011 18:48
Må man bo i et andet EU land og få FTP med L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-12-2009 10:33
Vores land bliver ødelagt. Stella Politik og Samfund 14 12-02-2008 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension