K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-12-2011, 18:15   #11
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Tror de fleste kan erklære sig enige i, at vi ikke har råd til at have arbejdsmarkeds-parate til at gå rundt og drive den af.
Dit udsagn forudsætter at "vi" kan anvende disse (efter din vurdering) såkaldte: driverter.

Samtidig skal "vi" også se på, hvad det er "vi" i såfald anvender disse såkaldte: driverter til.


Case:

Forleden sprang en sikringen her i "hytten".

Proceduren er herefter som følger:

1) alt der kan afbrydes på sikringsgruppen, det afbrydes
2) den sprungne sikring erstattes af en ny fungerende (= forbrug)
3) der tændes derefter et efter et for de tilskuttede ting til sikringsgruppen
4) når den nyindsatte sikring springer, har man fundet synderen
5) herefter indsættes endnu en ny fungerende sikring (= forbrug)


Det der sprang sikringen på sikringsgruppen her i "hytten", det var en diodepære 3W (solgt i et lokalt vareskur og givet "Made in Zhōngguó").

Dvs. 1 pære + 2 sikringer kaput (= merforbrug = arbejdspladser) ... og hvorfor nu det ?

Jo, fordi det er noget "fælt l*rt" der produceres.

Jeg splittede diodepæren ad for at kikke på indmaden.

Elektronik "smidt i med en skovl" + kolde lodninger + klattede lodninger af mamut størrelse.

Der har givet siddet en mindreårig med en loddekolbe hjemme i privaten og fedtet med lodningerne for så at få et par almisser for opgaven.

Men for h*lvede hvor er det godt for: omsætningen + behovet for arbejdspladser til de såkaldte: driverter i ind- og udland, at det er noget "l*rt" der produceres ...

Hvad skulle "økonomien" overhovedet gøre uden alt det "l*rt" der produceres ?

Nøjes "vi" med at producere noget langtidsholdbart der dækker behovet ... hold da k*ft, hvor blev der plads til mange såkaldte: driverter ... eller sagt på en anden måde: behovet for fælles arbejdstid blev nedsat ... og kunne man så finde ud af at dele arbejdstiden rimelig retfærdig ... hold da k*ft hvor kunne der drives ;-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 18:55   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
+1 herfra til Timeguest for at have strøm i pæren!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2011, 20:54   #13
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Bettina Post kommenterede undersøgelsen på News forleden. Og igen fik hun sat tingene i det rette lys:

Citat:
"Det er ikke et spørgsmål om krævementalitet, det er jo et spørgsmål om, at vi har besluttet i det her samfund, at vi ikke vil have, at mennesker ikke har indtægt, selv om de er arbejdsløse," siger hun til TV 2 News.

"Vi vil ikke have en arbejdskraftsreserve, som sulter og er syge og må bo på gaden."
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...entalitet.html

Jeg tror, der altid vil være arbejdsmarkeds-parate folk på kontanthjælp, simpelthen fordi der ikke er arbejde nok til alle i dette land. Og hvis der skulle være arbejde til alle, ville det forudsætte (som TimeGuest også er inde på) at dem, der har arbejde deler med dem, der ikke har, fx via tvungen orlov eller nedsat arbejdstid. Og når lønnen så også følger med ned, fordi det ville ødelægge konkurrenceevnen hos arbejdsgiverne, hvis det ikke skete, SÅ skulle folk nok komme på andre tanker og synes, det var helt fint med folk på kontanthjælp!

Desuden - og hvis jeg husker min samfundsøkonomi korrekt - så er det altid en god ide at have en gruppe arbejdsmarkedes-parate uden for arbejdsmarkedet, fordi det er med til at sikre en konkurrencedygtig løn. Så uanset den nylige fattigdoms/lavindtægtsdiskussion gør de arbejdsmarkedes-parate på kontanthjælp sig alligevel nyttige. Eller husker jeg helt forkert...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 00:57   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Bettina Post kommenterede undersøgelsen på News forleden. Og igen fik hun sat tingene i det rette lys:



http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...entalitet.html

Jeg tror, der altid vil være arbejdsmarkeds-parate folk på kontanthjælp, simpelthen fordi der ikke er arbejde nok til alle i dette land. Og hvis der skulle være arbejde til alle, ville det forudsætte (som TimeGuest også er inde på) at dem, der har arbejde deler med dem, der ikke har, fx via tvungen orlov eller nedsat arbejdstid. Og når lønnen så også følger med ned, fordi det ville ødelægge konkurrenceevnen hos arbejdsgiverne, hvis det ikke skete, SÅ skulle folk nok komme på andre tanker og synes, det var helt fint med folk på kontanthjælp!

Desuden - og hvis jeg husker min samfundsøkonomi korrekt - så er det altid en god ide at have en gruppe arbejdsmarkedes-parate uden for arbejdsmarkedet, fordi det er med til at sikre en konkurrencedygtig løn. Så uanset den nylige fattigdoms/lavindtægtsdiskussion gør de arbejdsmarkedes-parate på kontanthjælp sig alligevel nyttige. Eller husker jeg helt forkert...?

Tror der er forståelse for, at arbejdsmarkedsparate ikke altid kan finde et job. Men jeg synes at veje, at de folk der er gale over det, mere er gale over de så ikke finder noget frivilligt eller på anden måde yder/bidrager til samfundet.

Det er samme model de nye reformer stræber hen i mod. At folk skal yde noget for at modtage kontanthjælp, sålænge de er arbejdsparate, med henblik på senere arbejde, hvis der kommer et arbejde....

http://www.nordjyske.dk/indland/fors...858968%2c5%2c4

Om det er godt eller skidt, har jeg ikke kompetencer til at vurderer, da jeg ikke er kontanthjælpsmodtager og derfor ikke lige er i krydsilden, lige som jeg heller ikke kan tænke store fremsigtet løsninger om hint og did som i andre kan.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 08:48   #15
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
God Jul

Hej

Jeg synes det er rigtig godt at gå efter kræver mentaliteten da der sidder mennesker på konstant hjælp og stortrives med det. Jeg kan da umuligt være den eneste der på diverse kurser har mødt sunde og raske mennesker der har det fint med at være på offentlig forsørgelse fordi det er lettere end at arbejde? Det har vi som samfund ikke råd til. Ligesom der findes pensionister der til enhver tid vil søge de tilskud de har ret til, uanset om de kan finde pengene selv eller ej.


FP for mere end 25 år siden (hjerneskadet)
Har Slidgigt/Ledgigt

Jeg har lige lagt 20 m2 fliser hos min søn

Det tog 5 måneder, hver gang jeg var der,så jeg "sund og rask" ud!

Når jeg går i Brugsen, ser jeg "sund og rask" ud

Heldigvis er der ingen der skal se mig når jeg kommer hjem, nogen gange er jeg så træt at jeg skal have hjælp til at få overtøjet af

Ind i mellem går jeg på kursus,hvor jeg ser "sund og rask" ud
At min kone så skal hjælpe mig ud af bilen, når jeg kommer hjem, det er der heldigvis ingen der skal se

Har jeg ind i mellem mulighed for at søge tilskud, så tager jeg det med
Min kone arbejder alt for meget, og kan jeg aflaste en smule den vej rundt, gør jeg det

Har skrevet på det her inlæg siden kl. 04.30
Skrive er rigtig svært

Er nu total træt

Men rigtig Godt nytår til ALLE

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 09:24   #16
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
@ Ninja: Her i kommunen har vi længe haft straksaktivering, hvor ansøgere om kontatnhjælp blev henvist til arbejde eller kursus inden for 24 timer. Blev selv henvist til det, så jeg ved, hvad der foregår - og ved hvordan dem, der er der, har det med det.

Her bare ét af projekterne :http://www.tvsyd.dk/artikel/108983?a...video_id=36506

Andre er fx havehold, jobsøgning under tæt kommunal overvågning, dimsedutsamling mv. Kommunen anskaffede sig også en bus på et tidspunkt og korte arbejdsmarkedetparate kh-modtagere rundt til virksomhederne i flere timer hver dag, for at skaffe dem i arbejde. Det var projekt "Jobfighter". Ved ikke om dét findes på samme måde endnu...
https://info.jobnet.dk/mit+jobcenter...ing/jobfighter

Så nej, jeg kan ikke genkende den der med, at kh-modtagere daser den af på offentlig ydelse. For med mindre de er dokumenteret syge, får de *** ikke lov til at få fred her i kommunen.

Mht at lave frivilligt arbejde, er jeg ikke sikker på, at de må. De skal jo stå til rådighed for job med dags varsel, og dét ved jeg ikke, om man lige gør som frivillig...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 09:40   #17
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
nu er det jo sådan at både dyne larsen og mærsk offentligt har frabedt sig disse ydelser

nu er det jo sådan at der findes raske mennesker på konStanthjælp med indtægtforhold der berretiger dem til så og så meget, og det trives de sikkert helt fint med - men er der arbejde til dem eller er de dovne ?

det er også sådan at man nu skal yde for konStanthjælp - er det ikke konkurenceforvridende, når man bliver plantet på et pakkeri og skal pakke fiskehjul ? - det er gratis arbejde

det er også sådan at der findes kronisk syge og handicappede, der ikke får en krone udover konStanthjælpen, simpelthen fordi de ikke orker at stå ret og tigge om den medicinhjælp de har et lovgivent krav på

det er også sådan at bliver man sendt i noget kommunalt halløj med tilskud, så tæller det ikke med som optjening til dagpenge

at der er noget fundamentalt forkert i hele opbygningen af systemet kan vi sikkert alle være enige om, hvordan det kan løses er umuligt at opnå enighed om
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 10:52   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
[QUOTE=Risa;199949]Det er lidt sjovt, Tante Ana, for jeg har aldrig opfattet de udmeldinger Frederiksen og Hækkerup er kommet med, som værende møntet på folk på kontanthjælp og førtidspension mv.

vi får se engang i 2012 med alle de nye refomer som kommer
både kontanthjælp fleks og FP

det bliver ikke en hjælp så flere kan komme i arbejde
der bliver helt sikkert færre på fleks og FP

ergo vil der komme langt flere på kontanthjælp eller endnu bedre ingen indtægt.
det bliver nemlig konsekvensen af nye refomer.

men bliver meget glad, hvis jeg ikke får ret
men desværre er jeg helt skikker i min vurdering
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 12:07   #19
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Er også "spændt" på, hvad de finder på med de nye reformer. Mulighederne for at hjælpe findes allerede - de bruges bare ikke, fordi det er for dyrt og tidskrævende. Så hvad mirakler de kan trække op af hatten, ved jeg heller ikke...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2011, 12:36   #20
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH Se meddelelser
Hej

Jeg synes det er rigtig godt at gå efter kræver mentaliteten da der sidder mennesker på konstant hjælp og stortrives med det. Jeg kan da umuligt være den eneste der på diverse kurser har mødt sunde og raske mennesker der har det fint med at være på offentlig forsørgelse fordi det er lettere end at arbejde? Det har vi som samfund ikke råd til. Ligesom der findes pensionister der til enhver tid vil søge de tilskud de har ret til, uanset om de kan finde pengene selv eller ej.


FP for mere end 25 år siden (hjerneskadet)
Har Slidgigt/Ledgigt

Jeg har lige lagt 20 m2 fliser hos min søn

Det tog 5 måneder, hver gang jeg var der,så jeg "sund og rask" ud!

Når jeg går i Brugsen, ser jeg "sund og rask" ud

Heldigvis er der ingen der skal se mig når jeg kommer hjem, nogen gange er jeg så træt at jeg skal have hjælp til at få overtøjet af

Ind i mellem går jeg på kursus,hvor jeg ser "sund og rask" ud
At min kone så skal hjælpe mig ud af bilen, når jeg kommer hjem, det er der heldigvis ingen der skal se

Har jeg ind i mellem mulighed for at søge tilskud, så tager jeg det med
Min kone arbejder alt for meget, og kan jeg aflaste en smule den vej rundt, gør jeg det

Har skrevet på det her inlæg siden kl. 04.30
Skrive er rigtig svært

Er nu total træt

Men rigtig Godt nytår til ALLE

Hilsen
NPH

Lige netop min pointe, hvorfor føler du dig truffet???


Jeg ser rask ud hele tiden, mange ting tager bare længere tid. Og jo bliver da ramt af fordomme, men har intet behov for at forklare mig for fremmede for jeg VED jo det er fuldt ud berretiget jeg er endt hvor jeg er endt.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Giv Mette Frederiksen karakter Ida Politik og Samfund 10 28-01-2013 13:32
Svar fra Mette Frederiksen logikeren Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 14-12-2012 22:58
Mette Frederiksen i Tv Avisen supersus Politik og Samfund 14 27-02-2012 07:42
Mette Frederiksen på P1 NU om ny ftp. reform. Enteneller Politik og Samfund 33 20-02-2012 10:53
Mette Frederiksen om brøkpension Karo Politik og Samfund 2 05-11-2011 21:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension