K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2008, 14:22   #11
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, det forstår jeg godt, jeg har selv været i en lignende situation, det er meget stressende og frustrerende.

Håber på det bedste
gh72 er ikke logget ind  
Gammel 06-03-2008, 15:51   #12
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
hej

Hvis det er pension det hele ender med, så er det pension du skal have og IKKE kontanthjælp. De kan ikke bare sige, at du er for ung, hvis der ikke er flere behandlingsmuligheder tilbage, og alt andet er udtømt, så er der jo kun pensionen tilbage. Jeg kender en ung mand på 21, han har piskesmæld, han er på pension, den skal dog revurderes efter 3 år, hvilket de dog har anket, lægerne siger hans sygdom er stationær, der kan ikke ske forbedringer.
God vind og tag nu en dag af gangen, for din egen skyld, stress forværer jo bare din sygdom(fib)
til dig fra mig
Stoktoft
Stoktoft er ikke logget ind  
Gammel 06-03-2008, 15:58   #13
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stoktoft Se meddelelser
Hvis det er pension det hele ender med, så er det pension du skal have og IKKE kontanthjælp. De kan ikke bare sige, at du er for ung, hvis der ikke er flere behandlingsmuligheder tilbage, og alt andet er udtømt, så er der jo kun pensionen tilbage. Jeg kender en ung mand på 21, han har piskesmæld, han er på pension, den skal dog revurderes efter 3 år, hvilket de dog har anket, lægerne siger hans sygdom er stationær, der kan ikke ske forbedringer.
God vind og tag nu en dag af gangen, for din egen skyld, stress forværer jo bare din sygdom(fib)
til dig fra mig
Stoktoft
Synes også det virker uretfærdig bare at tage mine dagpenge fordi jeg muligvis ikke kan klare praktikken.

Jeg har besluttet at jeg tager en snak med min læge. Blvier henvist til glostrup så min endo kan blive udredt.
Fibromyalgien alene gør at jeg ikke kan arbejde. Så det med underlivet er bare for syns skyld.

Kan de mene at alle behandlings muligheder ikke er udtømt hvis jeg ikke har været på klinik? der er jo lang ventetid? Og smertekliniker helbreder jo ikke smerterne men sørger for vi kan holde ud at leve.

Kunne jeg evt søge midlertidig pension med udsigten til at komme på smerteklinik?
mumle_mund er ikke logget ind  
Gammel 06-03-2008, 16:22   #14
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej igen
Jeg mener ikke, der er noget der hedder midlertidig pension, men man kan få tildelt pension, der bliver taget op efter en årrække, det er så din læge der bliver kontaktet, og spurgt om der er ændringer i dit helbred, en jeg kender blev taget op først hver 2. år og efter hun blev 40 hver 5. , og ikke mere efter hun runder de 50. Men som sagt er ikke helt inde i hvorfor de tager de op efter en årrække, det lyder jo som "midlertidigpension"
De kan måske godt se smerteklinik, som en behandling, hvis du får en anden medicin, og lærer at leve med dine smerter, kan det jo godt være, du kan arbejde f.eks. 15-20 timer, den indstilling skal du nok regne med de kommer med. Er der ikke andre smerteklinikker, der har kortere ventetid? Jeg gik til noget i Århus, der er ligesom ca. 3 timers kørsel fra hvor jeg bor, men afdelingen sørgede så for transport, jeg kan ikke selv klare, at køre bare 20 km p.g.a. smerter og træthed.
kh Stoktoft
Stoktoft er ikke logget ind  
Gammel 06-03-2008, 17:03   #15
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stoktoft Se meddelelser
Hej igen
Jeg mener ikke, der er noget der hedder midlertidig pension, men man kan få tildelt pension, der bliver taget op efter en årrække, det er så din læge der bliver kontaktet, og spurgt om der er ændringer i dit helbred, en jeg kender blev taget op først hver 2. år og efter hun blev 40 hver 5. , og ikke mere efter hun runder de 50. Men som sagt er ikke helt inde i hvorfor de tager de op efter en årrække, det lyder jo som "midlertidigpension"
De kan måske godt se smerteklinik, som en behandling, hvis du får en anden medicin, og lærer at leve med dine smerter, kan det jo godt være, du kan arbejde f.eks. 15-20 timer, den indstilling skal du nok regne med de kommer med. Er der ikke andre smerteklinikker, der har kortere ventetid? Jeg gik til noget i Århus, der er ligesom ca. 3 timers kørsel fra hvor jeg bor, men afdelingen sørgede så for transport, jeg kan ikke selv klare, at køre bare 20 km p.g.a. smerter og træthed.
kh Stoktoft

Ja det lyder som midlertidig pension...

Anyway.. Min første mål er jo netop at få fleksjob. Jeg håber inderligt det er noget jeg kan klare. Det er netop det jeg skal i praktik nu for at se om jeg kan.

Men jeg er også nødtil at tage den anden side med i betragning. HVIS jeg alligevel ikke magter fleksjobbet, så er pension jo sidste vej. IKKE at jeg håber det går den vej.

Jeg skal tale med min læge imorgen om det med smerteklinikken... Jeg er bare bange for det ikke må være i mens jeg er i praktik jeg skal afsted...
mumle_mund er ikke logget ind  
Gammel 06-03-2008, 18:49   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mumle_mund Se meddelelser
Synes også det virker uretfærdig bare at tage mine dagpenge fordi jeg muligvis ikke kan klare praktikken.

Jeg har besluttet at jeg tager en snak med min læge. Blvier henvist til glostrup så min endo kan blive udredt.
Fibromyalgien alene gør at jeg ikke kan arbejde. Så det med underlivet er bare for syns skyld.

Kan de mene at alle behandlings muligheder ikke er udtømt hvis jeg ikke har været på klinik? der er jo lang ventetid? Og smertekliniker helbreder jo ikke smerterne men sørger for vi kan holde ud at leve.

Kunne jeg evt søge midlertidig pension med udsigten til at komme på smerteklinik?
Man kan ikke søge midlertidig førtidspension, for det er noget kommunen selv tager stilling til efter den normale sagsbehandling om førtidspension er indgivet og der skal ligge et svar fra kommunen.
Man mener med udtømte, at du HAR været på smerteklinik (gerne flere steder - jo flere steder jo bedre!). De ser det ikke som værende en udtømt mulighed hvis man kun har været der én gang, man skal igennem alle de steder kommunen mener der kan være en forbedring tilstede. Og jo, det kan tage flere år før ens muligheder er udtømte - kommunen finder hele tiden på nye krumspring, det er derfor vi bla har k10, til at læsse af på og få gode råd og skulderklap med på vejen når vi bliver kostet rundt fra sted til sted. Flere af os, i årevis!
Hvis flex viser sig umuligt, så kan du søge § 17 - alene, men du står bedre med en § 18 for der er sagsbehandleren somregl enig i at en førtidspension nok vil være bedst.
Men selvom man underskriver førtidspensionsansøgningen og som sådan er i gang, så er man langt fra kommet i havn - så er det strabadserne for alvor begynder. Så skal man arbejdsprøves - måske flere steder, så skal der hentes statusattester, speciallægeerklæringer osv. Og det kan tage laaaaaang tid før end sagsbehandleren vurderer at sagen kan overgå til pensionsafsnittet for den endelige vurdering. Det er dét der er så frustrerende...og en lille smule overraskende. Jeg troede Feks bare at jeg skrev under, og så blev sagen vurderet inden for 3 mdr. Men næ nej, nu begynder det da først at blive hedt i stolen. Men okay, flex er også lettere at blive tilkendt end førtidspension, men mange skal igennem himmel og hav for at få den tilkendt. Det kræver blod, sved og tårer. Og en masse kosten rundt mellem arbejdsprøvninger. Desværre.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 06-03-2008, 18:58   #17
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Kan du ikke linke de der paragrafer???

De har alle de statuserklæringer de kan få fra speciallægerne... De er nu meget hurtige i denne kommune.
Jeg kender med præcis samme sygdomme. Hun har ikke været på smerteklinik. først EFTER hun fik sin pension... Derfor synes jeg det lyder mærkeligt..

Jeg fik et tip fra en vendinde med fibro om at få en lægeerklaring om min arbejds evne og smerter. Så det vil jeg gøre imorgen.
Jeg tager også glædeligt i praktik. Om jeg så skal ligge mig gulvet om krumme samme og tude og smerte. Jeg er jo nødtil at få ind i deres små hoveder at jeg ikke mener det her for sjov.
mumle_mund er ikke logget ind  
Gammel 06-03-2008, 23:14   #18
Stezu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2008
Indlæg: 11
Styrke: 17
Stezu er ny på vejen
Denne tråd er nu låst, så Mumle_mund og brugere kan bevare overblikket over både spørgsmål og svar.
Stezu er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan gør man? adaucke Spørgsmål ang fleksjob 8 29-01-2013 19:18
Hvordan ?? Bassemanden Alt det andet 1 29-06-2010 10:47
Hvordan ser en syg ud ?!? Bare Mig Alt det andet 20 18-06-2010 12:42
Hvordan for4gang Din historie 9 21-06-2008 15:08
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension