K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2015, 11:01   #21
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tak nørd,du har ret de virker ikke helt stue rene men sådan er derså meget, desværre er det næsten kun enlige,der kan få hjælp.

håber det hjælper andre, prøver dem hvor der ikke direkte står enlige
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2015, 12:33   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
tak nørd,du har ret de virker ikke helt stue rene men sådan er derså meget, desværre er det næsten kun enlige,der kan få hjælp.

håber det hjælper andre, prøver dem hvor der ikke direkte står enlige
Hvor gamle er jeres piger jjson? Og hvad ønsker de sig?

- du behøver selvfølgelig ikke svare hvis det er for personligt.

Jeg har da fx nogle dyre ting, som jeg ikke bruger, og som måske kan glæde nogen andre.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2015, 19:28   #23
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
tak nørd,du har ret de virker ikke helt stue rene men sådan er derså meget, desværre er det næsten kun enlige,der kan få hjælp.

håber det hjælper andre, prøver dem hvor der ikke direkte står enlige
Øv ja, det havde jeg ikke lige set
Ved ikke med Frelsens hær, jeg kunne ikke finde nogen gyldig side, men jeg har svært ved at forestille mig at der ikke bliver nogen julehjælp fra den kant, men jeg ved ikke om de også kun giver julehjælp til enlige.

Røde kors har heller ikke en opdateret side, jeg fandt en mere der virker lige så uopdateret som den første.
https://www.rodekors.dk/jul/
Men hvis man kigger på linket jeg sendte i går så står der:
Det er udsatte familier, der har brug for en håndsrækning. Mennesker, der har mistet deres arbejde eller er blevet ramt af sygdom. Enlige forældre, der ikke kan få økonomien til at slå til.
Det læser jeg som om man ikke nødvendigvis behøver at være enlig men kan også være berettiget hvis man er ramt af sygdom eller arbejdsløshed, hvis dette er rigtigt kan Røde kort være en mulighed, måske det kan betale sig at forsøge at skrive til dem og spørge og samtidigt spørge til hvordan man søger, det værste der sker er at man spilder sin tid.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2015, 21:39   #24
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg har lige forsøgt at google legat og kronisk sygdom, samt legat og Herning.

Her er der nogle eksempler på links jeg fandt:

Ved dog ikke om de er opdaterede osv. men du kan jo kigge på dem.

Dette link fra Herning kommune skal du reagere på NU hvis du vælger at søge hvis du ikke allerede har søgt, man skal nemlig have ansøgt inden den 15. oktober
http://borgerservice.herning.dk/din-...igt-traengende

Dette link er en liste over diverse legater man evt. kan søge, mange af dem i forbindelse med sygdom, dog mange ved specielle sygdomme
http://www.tidslerne.dk/files/upload...legatliste.pdf

Følgende legat kan søges af syge, synshandicappede og ældre personer som det formuleres på hjemmesiden
http://www.berlinsfond.dk/hvem_kan_sge

Endnu en liste over diverse legater der kan søges af værdigt trængende med diverse forskellige sygdomme
http://www.haldguttenberg.dk/ansoegningskrav.html

Fru E. Schaltzs Legat For Syge, Fattige og Hjælpeløse beskrives ikke nærmere end navnet, ved ikke om andre kan finde noget om det.
http://www.degulesider.dk/f/fru-e-sc...C3%B8benhavn+k

Dette yder legater til
Støtte til danske statsborgere, der ikke længere kan opretholde den levestandard, som hidtil har været deres, f.eks. som følge af ulykkestilfælde, uarbejdsdygtighed på grund af sygdom eller som følge af uoverstigelige personlige økonomiske problemer.
http://www.fonden97.dk/

Dette giver ikke nærmere beskrivelse end at de bl.a. yder støtte til værdigt trængende
http://altandetlige.dk/legater/view/528

Måske du kan søge nogen af dem og dermed måske være heldig at få råd til medicin eller lignende.

Fandt også lige et link med gode råd til ansøgning af legater
http://www.legatmidler.dk/tips.php
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2015, 11:41   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvor gamle er jeres piger jjson? Og hvad ønsker de sig?

- du behøver selvfølgelig ikke svare hvis det er for personligt.

Jeg har da fx nogle dyre ting, som jeg ikke bruger, og som måske kan glæde nogen andre.

Er der mon ikke grupper på facebook, hvor folk forærer deres brugte ting væk på den måde?

Vi har jo allesammen stået med et eller andet, som vores børn er vokset fra, men som ikke fejler noget. Jeg har afleveret mange ting i genbrugsbutikker.

Jeg kan varmt anbefale, at besøge div. genbrugsbutikker jævnligt, gerne 2-3 gange pr. uge.
Når jeg cykler til Netto kører jeg forbi en Røde Kors, og så er det jo nemt lige at kigge ind.
For en måneds tid siden formidlede jeg en strikkemaskine videre til en, som manglede lige præcis den model der stod i Røde Kors.

For en uges tid siden købte jeg et gardin til 35 kr., fordi min søn beklagede sig over, at solen vækkede ham om søndagen p.g.a. det tynde gardin der var på værelset.
Vores bolig bliver revet ned til næste år, så jeg vil ikke ofre alverden, men for under 100 kr. (måtte lige købe nyt rynkebånd) har sønnike fået et pænt gardin, som solen ikke skinner igennem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 10-10-2015 kl. 11:46.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2015, 13:08   #26
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Mistymiss

M it enkelt tilskud mht den ene pille har intet med kommunen og økonomi at gøre .
Det er smerteklinikken der søgte det samme sted som jeg får mit kroniker tilskud bevilliget .

Det afhænger kun af hvad pille det er , vigtigheden og hvor dyr deb er . Ikkr om du er på kontanthjælp FTP eller i job.

Smertelægen sagde det krævede at man prøvede forskellige af inden og man så kunne bevise det liii vat den man skulle have trods det var dyr ,nog FET var den . Da jeg startede kostede den ene ca 1500 kr mdr

Men min økonomi blev ikke undersøgt og jeg afleverede heller ikkr noget for det . Det var ham der ordbrðe det og jeg fik brev fra tror det hed læge middel styrelsen at jeg fik speciel enkelt tilskud den tid jeg brugte den.
Men. Måske kender. vovse lige den paragraf

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2015, 21:39   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Mistymiss

M it enkelt tilskud mht den ene pille har intet med kommunen og økonomi at gøre .
Det er smerteklinikken der søgte det samme sted som jeg får mit kroniker tilskud bevilliget .

Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Måske kender. vovse lige den paragraf

Stribe FTP
Jeg kender ikke §'en, men det skal søges hos lægen.

Korrekt, det har ikke noget med kommune eller økonomi at gøre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2015, 04:07   #28
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Vovse
Vovse

helt enig . Ved mig vAr det så bare smertelægen dengang . men det er ligegyldigt .

paragrafen på kontanthjælp har noget med økonomi at gøre , det har vores ikke ,.
Kan kun opfordre ALLE til at undersøge om de kan hente noget der og jeg er også kroniker hvor jeg fast giver 320 kr mdr pbs apotek . men der hører den pille ikke med .

undskyld til trådstarter , men syns også det er vigtigt når det drejer sig om at kunne spare noget et sted og for nogle kan det løbe op i mange kr mdr .

spørg jeres læge - speciel læge .

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2015, 08:52   #29
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Pigerne er 11 og 13 tøj de ønsker sig tøj,som deres venner går i, men tak tanken var sød,vi er medlemaf en gruppe som hjælper hinanden,vi sender også selv deres ting vidre

har fundet en mase playmobil,som vi vil prøves at sælg
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2015, 12:50   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Er der mon ikke grupper på facebook, hvor folk forærer deres brugte ting væk på den måde?

Vi har jo allesammen stået med et eller andet, som vores børn er vokset fra, men som ikke fejler noget. Jeg har afleveret mange ting i genbrugsbutikker.

Jeg kan varmt anbefale, at besøge div. genbrugsbutikker jævnligt, gerne 2-3 gange pr. uge.
Når jeg cykler til Netto kører jeg forbi en Røde Kors, og så er det jo nemt lige at kigge ind.
For en måneds tid siden formidlede jeg en strikkemaskine videre til en, som manglede lige præcis den model der stod i Røde Kors.

For en uges tid siden købte jeg et gardin til 35 kr., fordi min søn beklagede sig over, at solen vækkede ham om søndagen p.g.a. det tynde gardin der var på værelset.
Vores bolig bliver revet ned til næste år, så jeg vil ikke ofre alverden, men for under 100 kr. (måtte lige købe nyt rynkebånd) har sønnike fået et pænt gardin, som solen ikke skinner igennem.
Jamen det er jo dét - jeg går også hen i genbrugen med jævne mellemrum, bor lige ved én i to etager, og de har alt, lige fra møbler til nips.

Hvis du kender nogle grupper på Facebook, så smid lige nogle links

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Pigerne er 11 og 13 tøj de ønsker sig tøj,som deres venner går i, men tak tanken var sød,vi er medlemaf en gruppe som hjælper hinanden,vi sender også selv deres ting vidre

har fundet en mase playmobil,som vi vil prøves at sælg
Æv ja, og dem jeg har på 11 og 13 år er drenge.......pigen er 9 år. Så der er nok ikke lige fælles tøjstil dér
Men jeg har da prøvet at købe tøj til dem, og så har de aldrig gået i det, fordi de ikke kunne lide det....eller bukserne var for smalle, eller jakken var for lille osv.

Og tøj er dyrt!!! Specielt ham på 11 år koster en formue, pga hans fodbold med støvler, benskinner, tøj til udebane, tøj til hjemmebane....og tøj til fritiden, og han smadre alle sine sko, pga den skide fodbold.....også selvom jeg køber de dyre Adidas, der burde holde lidt længere

Men hvis i kender nogle grupper på nettet, hvor man kan bytte, eller købe og sælge - så sig det lige. Jeg kender kun genbrugsbutikkerne, og der aflevere jeg jo bare det pæneste, som jeg vurderer andre sagtens kan bruge.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension