K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2017, 17:24   #1
madamflex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
madamflex er ny på vejen
Befordring

Hej.
Er der mon nogle der ved om der kan søges om tilskud til befordring pga. psykisk lidelse? Er førtidspensionist.
madamflex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2017, 22:16   #2
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
https://www.sundhed.dk/borger/patien...sygehusophold/
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2017, 22:27   #3
madamflex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
madamflex er ny på vejen
Det er i det daglige jeg tænker på. Når man har det svært med offentlig transport og ikke må køre bil pga. medicin.
Så er man ret isoleret
madamflex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2017, 08:39   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej, jeg ved ikke så meget om området, men jeg tror det er nemmere at svare, hvis vi ved, om du tænker på hjælp til rent praktisk at komme ud af døre, altså er det et menneske , hjemmevejleder eks. fra kommunen du søger til at assistere dig når du skal ud af døren , eller tænker du på hjælp økonomisk ?
fx så ved jeg at min søster har psykiske problemer, og at der kommer en fra kommunen, en hjemmevejleder, og hjælper hende, bla. med at køre for hende, mv.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2017, 09:53   #5
madamflex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
madamflex er ny på vejen
Det er rent økonomisk. F.eks familiebesøg, motion osv. Cykler det jeg kan. Har kontaktet forskellige ting, men får at vide det kun gælder for mennesker med et fysisk handicap. Det er det jeg ikke rigtig forstår, så tænkte jeg måske har overset nogle evt. muligheder.....
madamflex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2017, 10:01   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Der kan søges flekstrafik på lige fod med andre handicappede og så må man jo afvente og se hvad de siger.
Alternativet er at træne så du kan benytte offentlig transport på lige fod med andre der ikke kan køre bil fordi de får medicin eller har en sygdom.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2017, 11:20   #7
madamflex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
madamflex er ny på vejen
Selvfølgelig, kæmper og arbejder med det jeg kan!
FlexTrafik gjaldt kun indenfor bygrænsen og jeg har familie der bor langt ude på landet udenfor bygrænsen, hvor der ej heller ikke går offentlig transport.
Så på det punkt er jeg jo lige vidt...
madamflex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2017, 11:25   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Her kan fleks trafik også benyttes over kommunegrænse/bygrænsen

Normalt bevilliges handicapkørsel kun til svært bevægelseshandicappede mennesker som bruger hjælpemidler. Reflerne er blevet strammet de senere år, bl.a pga besparelser

Både flekstrafik og handicapkørsel er der en del brugerbetaling pr. Kørte kilometre på
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2017, 11:26   #9
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Hvor har du hørt det om bygrænsen ?
Jeg kender en i Næstved der kan tage flekstrafik til Tivoli i København.

Dine bekendtes placering udenfor offentlig trafik har som sådan ingen indflydelse... det er dit handicap der afgør om noget kan bevilliges.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Normalt bevilliges handicapkørsel kun til svært bevægelseshandicappede mennesker som bruger hjælpemidler.
Jeg kender masser mennesker med andre handicaps som har kørsel.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2017, 14:28   #10
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Mon ikke den trådstarter har fået oplyst kun går til bygrænsen er den sidste på listen, den normale flextur som alle kan benytte sig af men som ikke alle kommuner tilbyder.

De kommuner som tilbyder flextur har også deres egne regler der så vidt jeg ved kan findes på kommunens hjemmeside og nogle kommuner har altså regler om at den kun kan bruges inden for kommunegrænsen.

https://www.moviatrafik.dk/kommuneregion/flextrafik
Citat:
Flextrafik omfatter fem forskellige kørselstyper


•Flexhandicap, som er en lovbestemt ordning, beregnet til gangbesværede borgere, der har fået udleveret ganghjælpemidler fra det offentlige.

•Flexpatient, er et lovbestemt kørselstilbud til og fra hospital for borgere i Region Sjælland og Region Hovedstaden.

•Flexkommune er typisk kørsel til læge, speciallæge, genoptræning med videre. Det er den enkelte kommune, der afgør, om kørselsordningen skal være et tilbud til borgerne og visiterer brugerne til den.

•Flexrute er fast kørsel til blandt andet skole, daghjem og beskyttede værksteder. Det er den enkelte kommune, der afgør, om kørselsordningen skal være et tilbud til borgerne. Det er kommunen, som visiterer brugerne til ordningen.

•Flextur er en kørselsordning, der er åben for alle. Det er den enkelte kommune, der afgør, om man vil tilbyde ordningen til borgerne.
http://www.regionsjaelland.dk/Sundhe...d-Flextur.aspx
Citat:
Tilbud: Flextur (egenbetaling)

Flextur er et supplement til den kollektive trafik og omfatter kørsel fra adresse til adresse i alle kommuner i Region Sjælland.


​En Flextur er ikke som en almindelig bustur. Du kan nemlig blive hentet derhjemme, på et sygehus eller hvor som helst. Og du kan naturligvis blive kørt hjem igen.

Du kan med andre ord bestille en Flextur til det tidspunkt, du ønsker, for en Flextur har nemlig ingen fast køreplan. Den bestemmer du!

Og så kan du betale med dankort samtidig med, at du bestiller.

Flexture køres af taxaer og liftvogne, men er ikke taxakørsel, da du ofte kører sammen med andre, der også har bestilt kørsel.

Læs mere om priser og bestilling på moviatrafik.dk.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension