K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2008, 19:16   #1
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Unhappy Hvorfor gør de det mod mig....

Hej alle i søde mennesker!

Jeg har før skrevet i dette Forum. Har 3 diskusprolaps i nakken og slidgigt og har gjort ALT for at komme så hurtigt igennem systemet som muligt da den fælde der hedder "Suspensation af det frie sygehusvalg" snart indtræder. Jeg er efter undersøgelse hos Reumatolog, MR-skanning og undersøgelse på Hvidovre Neurokirurgisk afdeling endelig fået brev om at jeg kunne få tid på den henviste smerteklinik - om 2 år ! Dette vidste jeg dog godt men havde fået at vide at jeg kunne søge videre i privat regi og havde udset mig Privathospitalet Valdemars tværfaglige smerteklinik i Ringsted. Fik også at vide telefonisk at det intet problem skulle være. Fik så brev i dag fra Herlev at "den visiterende læge på den hospital afd den har sendt mig skemaet har vurderet at der ikke er tilstrækkeligt klarhed over hvilken undersøgelse eller behandling jeg skal have..." Jeg blev fuldstændigt utvetydigt og uden tvivl henvist af den ledende overlæge på Herlev Neurokirurgisk afdeling til smerteklinik. Nu fratager de mig min mulighed for at søge i privat regi og skriver at jeg kun er berettiget til offentlige sygehuse, hvor ventetiden er mindst et år på smerte afdeling. Loven om Det frie sygehusvalg bliver behandlet i Folketinget 7. oktober og med overvejende sandsynlighed inddraget i slutningen af oktober..... Aner ikke mine levende råd. Er helt nede i kulkælderen lige nu.
Knus fra Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 20:09   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
til dig, for det har du da vist brug for

Bare så jeg forstår det rigtigt -det seneste brev du har modtaget afviser at du evt kan søge privat indenfor 3 mdrs garantien?

Du skriver at du har det fra ledende overlæge at du skal henvises til smerteklinik -kan dette udsagn ikke bruges hvis du ringer til Hvidovre og siger dette?

Hm, min egen mand blev også henvist til smerteklinik og oplevede det samme som dig, desværre, års ventetid MEN
hans egen læge henviste ham til en smertelæge som "kun" havde 3 mdrs ventetid.
Jeg ringede derop, aftalte med sekretæren at skulle der evt være et afbud før dette så kunne vi være der indenfor en halv time -på forhånd tak

2 dage senere ringede hun -kan i komme i morgen -YES, det kan du tro

Nu er det jo så lige at en smertelæge er kun en smertelæge altså der er hverken fys, psyk eller lign tilknyttet meeeen alt det øvrige var nu altså heller ikke det helt store han havde brug for det, lige nu men han står stadig på venteliste til en decideret smerteklinik.

Tænker også, har i ikke en patientvejleder i regionen? Måske kunne denne person hjælpe dig yderligere? Jeg ville da bestemt forsøge mig.

Håber der er noget du kan bruge

PS: fandt lige dette link til en privat pt vejleder:
http://www.helse.dk/Default.aspx?ID=...81&NewsID=4499
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 26-09-2008 kl. 20:16.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2008, 19:42   #3
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Thumbs up Et skridt videre....

Tak for dit søde svar, det kan betyde meget når man ryger ned med flaget en gang imellem som de fleste vist kender til herinde

Jeg har i mandags været til egen læge og tog brevet med hvor jeg var blevet afvist til privat sygehus. Hun blev rystet og dybt forarget og ringede med det samme derind og sagde at nu ville hun gerne have den behandlingskode der manglede så jeg kunne komme videre i systemet! Det fik hun så og den skrev hun på mit skema, stemplede og underskrev det. Hun er simpelhen en skat min læge, har bakket mig op lige siden starten af mit forløb.

Jeg ringede så til hospitalet i dag og fik at vide at min sag var faxet til Valdemar - at jeg var videre! Kunne ikke få armende ned! Ringede så til Valdemar og hun havde fået henvisningen men mangler min journal. Men da jeg er henvist fra Hovedstadens region er jeg kun godkendt til forundersøgelse og ikke videre bahandling. Havde jeg derimod været henvist fra Køge var jeg godkendt til behandling med det samme , hvor er logikken i det! Så når jeg har været til forundersøgelse hos dem går der 3-4 uger hvor de på Herlev skal godkende det videre forløb. Så nu er jeg nervøs igen om det lykkes.... Men en lille sejr efter 7 mdr og et skridt i den rigtige retning.
Tak fordi I gider "lytte"

Knus fra Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor? Mumrik Alt det andet 9 10-12-2011 22:50
Hvorfor trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 16-06-2011 17:14
Hvorfor? zuza Dit og Dat 1 13-08-2007 13:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension