K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2010, 12:37   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
justitsministeriet om lydoptagelser?

hm, ja, så sidder jeg her igen og har pløjet mig igennem k10 -uden at kunne finde hvad jeg leder efter -suk!

Mener at kunne huske at der herinde lå et brev fra hm...justistministeriet?- ang lydoptagelser?
(-med § og det hele, altså forskellen på aflytning og optagelse mm.)

Har jeg ret og hvor pokker finder jeg det henne?

På forhånd tak for hjælpen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 14:06   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ved ikkeo m der er noget her du kan bruge http://www.k10.dk/search.php?searchid=700761
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 16:59   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
ved ikkeo m der er noget her du kan bruge http://www.k10.dk/search.php?searchid=700761
Den søgning gav ikke noget resultat.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 17:35   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hmm mærkelig men prøv at bruge søge lydoptegelser http://www.k10.dk/search.php?searchid=700827

Sidst redigeret af superkok; 02-01-2010 kl. 17:38.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 19:24   #5
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Sikkert det her du leder efter

Citat:
Spm. nr. S 4066

Til justitsministeren (29/7 03) af:

Line barfod (EL):

»Vil ministeren oplyse, om der - bortset fra retsplejelovens regler vedrørende domstolene - findes lovregler, der forbyder borgere at foretage båndoptagelse af en samtale, de selv deltager i, og såfremt dette ikke er tilfældet, om offentlige myndigheder, f.eks. en socialforvaltning, kan forbyde en borger at optage en samtale på bånd?«

Svar (11/8 03)

Justitsministeren (Lene Espersen):

Efter bestemmelsen i straffelovens § 263, stk. 1, nr. 3, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder den, som uberettiget ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.

Optagelse på bånd af telefonsamtaler eller anden samtale, som den pågældende selv deltager i, falder uden for denne bestemmelse. Det gælder også i tilfælde, hvor optagelsen sker uden den anden parts viden.

Der er ikke herudover i lovgivningen fastsat almindelige regler om borgeres adgang til at optage samtaler med forvaltningsmyndigheder på bånd.

Spørgsmålet om borgeres adgang til at optage sådanne samtaler på bånd ses endvidere ikke behandlet hverken i retspraksis, ombudsmandspraksis eller i litteraturen.

På den baggrund finder Justitsministeriet ikke i den foreliggende sammenhæng at kunne bidrage med yderligere til det stillede spørgsmål.
Det er hentet herfra
http://www.whiplashcentret.org/forum...&t=2676&p=3159

og her er den fra folketinget.
http://webarkiv.ft.dk/Samling/20021/spor_sv/S4066.htm

Og det betyder kort og godt, at du gerne må optage i det skjulte.!
Hvis du optager,

Er der lidt fra KL her og ombudsmanden
http://www.kl.dk/Jura-og-forvaltning...lv-deltager-i/

Det betyder at der skal være en saglig grund til at nægte dig det, hvis du har kognitiveproblemer som f.eks. hukommelsen mener jeg ikke de kan nægte det.!
Dog har jeg ikke noget afgørelse på det.

Forsat god weekend

Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 20:50   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Husk at de kun kan nægte dig at optage hvis du fortæller dem at du gør det...

Det er ikke nødvendigt at fortælle dem det...

Jeg ved ikke lige hvad det er for et dokument du leder efter...men her er loven om at optage møder osv...

Straffeloven 27. kapitel Freds- og ærekrænkelser

Citat:
§ 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget

1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet,

2) skaffer sig adgang til andres gemmer,

3) ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.

Stk. 2. Med bøde eller fængsel indtil 1 år og 6 måneder straffes den, der uberettiget skaffer sig adgang til en andens oplysninger eller programmer, der er bestemt til at bruges i et informationssystem.

Stk. 3. Begås de i stk. 1 eller 2 nævnte forhold med forsæt til at skaffe sig eller gøre sig bekendt med oplysninger om en virksomheds erhvervshemmeligheder eller under andre særligt skærpende omstændigheder, kan straffen stige til fængsel indtil 6 år. På samme måde straffes de i stk. 2 nævnte forhold, når der er tale om overtrædelser af mere systematisk eller organiseret karakter.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=126465#K27

Ved ikke om du kan bruge dette...men vigtigt er det...så det kan ikke skrives for tit..at det er lovligt at optage de møder man selv er med til....endda uden at fortælle de andre om det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 00:08   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TAK allesammen -for jeres forsøg på at hjælpe

Der er bestemt noget af det jeg kan bruge dog syns jeg at erindre at der på et tidspunkt blev lagt et brev herind fra Ministeriet ang dette hmm....
-men det kan jo være jeg husker forkert, huskeren er ikke hvad den har været

Er der nogen af jer der finder dette dokument/brev så må i gerne tænke på mig -tak
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 01:26   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
buster det brev du tænker på kan det ikke være det fra Odense kommune til Lena som drejer sig om ombudsmandens svar ?
ikke fordi jeg kunne finde det heller ha ha ..

Me fortsætter med at lede hvis det er det som du tænker på ...

Ellers står der en del godt nok i et svar fra duhk i det her indlæg http://www.k10.dk/showpost.php?p=6177&postcount=6 også om justitsministeriet og ombudsmanden ved ikke om du kan bruge det men se på det
  Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 02:23   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
TAK allesammen -for jeres forsøg på at hjælpe

Der er bestemt noget af det jeg kan bruge dog syns jeg at erindre at der på et tidspunkt blev lagt et brev herind fra Ministeriet ang dette hmm....
-men det kan jo være jeg husker forkert, huskeren er ikke hvad den har været

Er der nogen af jer der finder dette dokument/brev så må i gerne tænke på mig -tak
Hej buster

jsn har et indlæg(kl. 18:24), med et svar fra Justitsministeren... -er det ikke det, for det besvarer da ? klart og tydeligt...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 03-01-2010 kl. 02:26.
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 11:19   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg skrev til min borgmester at det sørme ikke kunne være rigtigt at min nye sagsbehandler udstedte trusler til mig og nægtede at høre på mig, da jeg sagde at det var en stor fejl at påstå jeg ikke kunne lide børn.

Trist at borgerne på den måde blev tvunget til at optage samtalerne skjult for at få disse ting frem i lyset og jeg fik det svar at optog jeg samtalerne, så SKULLE jeg sige det inden mødet.

Jeg ved jo bedre :-) så på tirsdag ( og fremover) optager jeg skjult.

Et er at min bisidder hørte truslen og hørte at sagsbehandler påståeligt sagde at når en havde hørt mig sige jeg ikke kunne lide børn, så VAR det sådan. Noget andet er jo at bevise det.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension