K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2013, 18:29   #21
sadzombie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
sadzombie er ny på vejen
Så er der lidt nyt igen. Jeg har været til samtale og det var langt og pinefuldt. Min kæreste tog med og det var en hjælp men det var tydeligt at de ikke var briefet ifht hvor skidt jeg har det. Under mødet var jeg meget stille og havde svært ved at få svaret på det de ville vide. Jeg endte med at græde. Jeg skal starte i næste uge med to dage om ugen 3 timer. De ville helst at jeg startede med 3 men det kan jeg slet ikke se ske. Jeg har fået at vide jeg skal sidde de første dage ved en computer og skrive cv fordi det kan jeg gøre i fred. De har lovet jeg får alt på skrift for jeg kan ikke huske og jeg kan heller ikke rigtig huske så meget fra mødet.

Tak for linket Klanst. Min psykiater har vurderet de gerne måtte arbejdsprøve mig men jeg kan forstå på ham at han primært har skrevet det fordi det er loven og han åbenbart ikke kender til den afgørelse. Lige nu har jeg det også sådan lidt: Så lad os få det her overstået!

Men jeg har et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med. Jeg spurgte vedr. fri i forb. med min datters fødselsdag. Jeg har haft fødselsdepressioner med begge mine børn og min kobling ifht dem og hvilken mor jeg vil være for dem er ret skæv. Men selv om jeg ved det ændrer det ikke ved at jeg bliver meget ked af det og får det rigtig skidt hvis jeg ikke får mulighed for at gøre det som jeg føler det skal gøres. De vil så have jeg bytter den dag med en anden. Det er egentlig fair nok men da min datter gerne vil have sin børnehave hjem skal jeg bruge ret meget overskud på den konto så det ville være rart for mig ikke at skulle skylde.

En anden ting som nok fylder mere lige nu er at jeg åbenbart ikke kan få lov at holde ferie. Jeg ved godt jeg er sygemeldt og som sådan ikke kan få ferie men altså.. jeg vil bare gerne have en uge. En uge hvor vi kan tage i sommerhus her på Sjælland. Men selv om man er syg kan man da godt have brug for ferie sammen med sin familie og min familie HAR da brug for ferie. Vi kan så tage afsted i august hvor forløbet er slut men der står vi for at skulle flytte i nyt hus og der ville vi hellere have at ungerne kunne være i børnehave mens vi fik orden på sagerne hjemme. Børnehaven presser også på ifht planlægning af deres skema om hvornår vi holder ungerne hjemme. Men min mand er endelig ved at komme sig over stress så han kan ikke magte ungerne hjemme alene en uge hvor jeg bare er baldret af at være derude.
sadzombie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 18:49   #22
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Har de ikke lavet loven om så selv en kontanthjælps modtager har ret til 5 uger ferie??

Du må så ikke tage til udlandet medmindre du ikke vil have kontanthjælp i den periode, men du må gerne holde det i danmark....

Min sagsbehandler fortalte mig engang om en klient som havde taget sveriges båden, ikke for at gå i land men for hyggens skyld, og var blevet bustet på det, hun sagde selv det var den mest latterlige regel at man kun måtte opholde sig i danmark.. Så reglerne er tossede...............
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 18:53   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu er du jo et voksent menneske, og du vil gerne afklares. Alt det der negative med at så kan man ikke holde fødselsdag for hele børnehaven, og ikke vil bytte dage...ikke vil skylde, allerede tænker på ferie, og gerne vil at systemet skal kunne bøje sig så det passer med en flytning osv osv....

Altså rolig nu! Hold fødselsdagen i en weekend, glæd dig til ferie i August og afklaringen er afsluttet, og flytningen overlever i jo også.
Bagefter kan du jo holde ferie med børnene - du er jo sygemeldt og der kommer ingen og tvinger dig ud i noget. Tag et par uger med ungerne når du er færdig.
Hvis du kun er ude 2 gange om ugen i 3 timer, så kan du jo holde ''ferie'' de andre dage, holde fødselsdag, pakke flyttekasser eller lave intet.

Ved det kan være svært, men prøv at hold optimismen og gejsten, hvad er 13 uger sat op mod resten af dit liv?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 21:25   #24
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg tænker præcis det samme som Helene - desuden bliver det alt for træls for dig at få noget godt ud af forløbet med alle de negative tanker.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 21:33   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sadzombie Se meddelelser
Det er egentlig fair nok men da min datter gerne vil have sin børnehave hjem skal jeg bruge ret meget overskud på den konto så det ville være rart for mig ikke at skulle skylde.
Nu er det da godt nok "et par dage" siden, at mine børn var i institution, men jeg kan da huske, at der af og til var børn, der holdt deres fødselsdag i vuggestuen/børnehaven, fordi forældrene ikke havde mulighed for, at holde fri.

Så fik barnet kage m.m. med i institutionen, og så fejrede de barnet der.

En kage kan bages i forvejen, fryses ned, og tages op aftenen før.
Hvis den fryses ned lige før den er helt afkølet, så er den lige så frisk som nybagt når den tages op af fryseren.

F.eks. kan man bage en kagemand/-kone af brunsvigerdej, fryse den ned, tage den op aftenen før, pynte den om morgenen.
Eller tage den med uden pynt, og så have pynt og flormelis med ved siden af, så kan de pynte den i børnehaven.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 21:57   #26
Cirkis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Cirkis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Har de ikke lavet loven om så selv en kontanthjælps modtager har ret til 5 uger ferie??

Du må så ikke tage til udlandet medmindre du ikke vil have kontanthjælp i den periode, men du må gerne holde det i danmark....
Man har ret til 5 uger og man kan godt tage til udlandet nu..

http://www.dukh.dk/netradgivning/arb...-ret-til-ferie
kontanthjælpsmodtagere har ret til ferie i 5 uger, når man har modtaget kontanthjælp i 12 sammenhængende måneder. I ferieperioden kan man således fortsat modtage kontanthjælp - også selv om ferien går til udlandet.
Cirkis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 12:17   #27
sadzombie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
sadzombie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cirkis Se meddelelser
Man har ret til 5 uger og man kan godt tage til udlandet nu..

http://www.dukh.dk/netradgivning/arb...-ret-til-ferie
kontanthjælpsmodtagere har ret til ferie i 5 uger, når man har modtaget kontanthjælp i 12 sammenhængende måneder. I ferieperioden kan man således fortsat modtage kontanthjælp - også selv om ferien går til udlandet.
Jeg er ikke på kontant hjælp. Jeg er på sygedagpenge. Gør det en forskel?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Dancer Se meddelelser
Jeg tænker præcis det samme som Helene - desuden bliver det alt for træls for dig at få noget godt ud af forløbet med alle de negative tanker.
Hvad er det lige jeg skal have ud af det forløb? Det er kommunen der har brug for en afklaring på hvad jeg kan - ikke mig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nu er det da godt nok "et par dage" siden, at mine børn var i institution, men jeg kan da huske, at der af og til var børn, der holdt deres fødselsdag i vuggestuen/børnehaven, fordi forældrene ikke havde mulighed for, at holde fri.
Ja, men min datter ønsker at de kommer på besøg her.
sadzombie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 12:36   #28
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sadzombie Se meddelelser
Hvad er det lige jeg skal have ud af det forløb? Det er kommunen der har brug for en afklaring på hvad jeg kan - ikke mig.



Ja, men min datter ønsker at de kommer på besøg her.
Det er i din interesse at blive afklaret så hurtig som muligt, da hvis du ikke er afklaret inden kommunen stopper dine sygedagpenge så ryger du på kontanthjælp, men er du afklaret kan du komme videre i system møllen og undgå at ryge på kontanthjælpen - du er ikke alene om dette, alle skal igennem den mølle, jeg kommer lige derfra

Du har ikke ret til ferie mens du er på sygedagpenge, men du kan nu godt bevæge dig rundt i landet hvis du ønsker dette, bor man eksempelvis på Bornholm kan man jo godt besøge sin " gamle " mor eller far i Skagen selvom man er sygemeldt.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 12:46   #29
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Uanset om du tror du kan have gavn af afklaring, så er det en absolut nødvendighed i forhold til kommunen og så er jeg af den holdning at man har en chance for selv at få noget godt ud af det hvis man er positiv.

Jeg er selv sygemeldt og under afklaring - jeg synes jeg har fået en masse godt ud af det jeg har fået tilbudt, især en masse selv indsigt.

Og det selvom min arbejdsevne ligge på max. 45 min. 4 dage om ugen og jeg har været fuldstændig mast under mine forløb.

Men nu er jeg også gennemgående et positivt menneske der tager imod alle tilbud og jeg tror altid på at jeg kan lære noget, om ikke andet så om mig selv.

Fortsæt du endelig med din negative indstilling - det gør kun alting meget sværere og mere bøvlet for både dig og din familie.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 12:55   #30
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Absolut. Evnen til at tænke positivt er en gave - ikke mindst for en selv og ens omgivelser.
Tro på det. Også du er guld værd.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension