K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2013, 13:49   #1
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Visitation til Flekstrafik?

Visitation til Flekstrafik?
Kære alle kloge og hjælpsomme mennesker på K10. Jeg har fået svært ved at cykle og tage bus/tog. Og jeg kan desværre ikke køre bil.
Jeg har derfor set på mulighederne i flekstrafiks handicap-kørsel. Hvem skal godkende ansøgningen? Skal jeg skaffe lægeerklæring?
Hvis jeg har forstået det rigtigt, er flekstrafik kun til fritidskørsel, er der andre ordninger som dækker transport til arbejde, (fleksjob) læge mv? Håber på jeres hjælp og erfaringer,
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 14:15   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ved at du skal kontakte visitatoren i din kommune....og de vil så se på om du kan blive visiteret...og jeg mener at de nok skal se på om der mangler lægepapirer...

Ang transport til job....der kan man søge om tilskud til køb af bil....

Man kan få alm tilskud hvis man har over 24 km frem og tilbage på job...men det ligger på 1.07 kr pr km....ud over de 24 km....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 15:13   #3
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Min Far var visiteret til handicapkørsel - det var gennem kommunens visitation, dem der også visiterer til fx hjælpemidler.

Min Far kunne bruge hans både til læge og sygehus + diverse sociale og fritidsaktiviteter.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 16:20   #4
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
er sikkert forskelligt fra kommune til kommune hvordan de gør, men da jeg skulle visiteres ringede jeg og spurgte hvordan og hvorledes. Fik at vide at det de mest lagde vægt på var hvorvidt det var en "varig" lidelse og det var i deres verden, at det skulle være mere end 1 år. Kunne så sige at nu havde tilstanden på det tidspunkt allerede varet mere end 1 år, jamen så var der ikke noget problem i det, jeg fik tilsendt et skema jeg skulle udfylde omkring hvad mit handicap var og hvor langt jeg kunne gå og om jeg kunne tage det offentlige. Og så gik der ca. 14 dage og fik bevillingen.

Denne bevilling kan så bruges til at søge bl.a. handicapskilt til bilen og DSB ledsagerkort osv.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 19:49   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Alt efter hvor man bor kan man læse om flextrafik her http://www.moviatrafik.dk/dinrejse/F...190110_web.pdf
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 23:27   #6
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Tak

Tak for alle svarene - Nu har jeg googlet lidt mere og fundet kontaktoplysninger, så jeg kan komme videre på mandag
God weekend derude!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I visitation til fleksjob iKvinde Alt det andet 18 08-11-2015 03:02
Visitation skp Alt det andet 5 21-07-2012 13:50
Flexjob visitation. le cuere Spørgsmål ang fleksjob 15 22-02-2011 07:57
Visitation til flexjob? momb Spørgsmål ang fleksjob 2 15-01-2011 17:24
Venter på visitation Gladsaxe Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 9 03-04-2008 17:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension