K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2011, 13:52   #1
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Brev til psykiatrisk speciallæge

Har været til møde med sagsbehandler om indhold af brev som de har sendt til psykiatrisk speciallæge som jeg skal til på mandag

Jeg blev noget paf

Der var flere usandheder i brevet, ikke til min fordel.
De skriver bl,a at jeg er usamarbejdsvillig, passiv og ikke tager ansvar for min egen situation

De sår osse tvivl om mine smerter, de skriver at jeg er set gå rundt i hovedgaden uden ondt i ryggen og at jeg får ekstra meget ondt når jeg skal på kommunen. Ingen af tingene er sande, og det kan få store konsekvenser for mig at de skriver sådan - bla. i forhold til arbejdsskadesag.

Der er flere andre usandheder jeg ikke vil komme ind på her.

Hvad gør man med sådan en skrivelse og må de overhovedet tolke på mine signaler uden at underbygge det?
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 13:58   #2
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Har desværre/heldigvis(!) ikke oplevet det. Synes det er ualmindelig frækt! Jeg synes helt klart du skal skrive til din SB/kommunen og gøre opmærksom på at du ikke er enig (på en pæn måde). Hvorfor skal du til psykiater i en arbejdsskade skade med rygproblemer?
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 14:06   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Ja, jeg synes osse det er frækt - vil lige høre om der var nogen der havde nogle gode indput - og om de må tolke på den måde de gør

Jeg fik at vide at psyk. spec. måske rent medicinsk kunne noget min egen læge ikke kunne

Jeg tror de er ved at hæfte en eller anden psyk. diagnose på mig og så give den skylden for min arbejdsskade/mine rygproblemer.
(Måske de får provision af ASK)
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 15:27   #4
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Ja, jeg synes osse det er frækt - vil lige høre om der var nogen der havde nogle gode indput - og om de må tolke på den måde de gør

Jeg fik at vide at psyk. spec. måske rent medicinsk kunne noget min egen læge ikke kunne

Jeg tror de er ved at hæfte en eller anden psyk. diagnose på mig og så give den skylden for min arbejdsskade/mine rygproblemer.
(Måske de får provision af ASK)
Ask og kommunen har intet med hinanden at gøre og Ask beder ikke en kommune om at udredde nogen hos en psykiatiker til brug for en afgørelse i en skadessag.

Ask bruger en kommunesag til at se om det hele stemmer overens, at man f.x er blevet fleksvisiteret eller førtidspensioneret p.g.a af arbejdsskaderne eller om der er en anden årsag som ikke vedrører arbejdsskaden.

Det er klart at man ikke får erstatning, hvis årsagen til fleks eller pension intet har med arbejdsskaden at gøre.

I din sag kan det betyde, at hvis du får en anden diagnose og bliver fleksvisiteret/pensioneret på en ny diagnose som intet har med din arbejdsskade at gøre, så vil du heller ikke kunne få erhvervsevnetab.

Jeg tror ikke du skal være nervøs for en psykiatiker, en dygtig psykiatiker kan forholdsvis hurtigt stille en diagnose hvis der er nogle (og hvorfor skulle der pludselig være dèt), h*n kan under alle omstændigheder f.x udelukke at dine smerter skyldtes skuespil eller at du ikke tager ansvar. Kommunen er nødt til at tage en psykiatikers ord til sig, specielt når de selv har bedt om en udtalelse.

Dèr hvor du skal være opmærksom ønsker du erhvervsevnetab, er, at du bliver fleksvisiteret/førtidspensioneret p.g.a dine arbejdsskader.

Bed psykiatikeren om at se hvilke billag h*n får stillet til rådighed af kommunen, eller send selv en kopi af samtlige lægepapirer i din sag FØR undersøgelsen, sådan at psykiatikeren har mere end bare kommunens vurdering/brev.

En psykiatisk vurdering af en kronisk smertetilstand f.x, kan vise sig at være guld værd i en sag - så kommunen èn gang for alle fatter at dine smerter er relle nok og at der ikke er mere at gøre.

En psykiatisk vurdering af min smertetilstand var et guldrandet stykke papir, der åbnede døren til en pension, først dèr forstod kommunen at smerterne var relle nok.

Så vær ikke nervøs, men opmærksom i din sag.

Og klag hver eneste gang du føler kommunen overskrider dine grænser.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 17:03   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg er bare nysgerrig...

Hvad bygger de de udtalelser om at du kan gå på hovedgaden næsten uden smerter og får flere smerter i forbindelse med møde på kommunen?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 17:13   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
sibt
godt indlæg

hvis man ikke bliver tildelt flex eller pension af kommunen, så kan ens skade ikke være særlig stor
så helt klart ens sag i kommunen er meget vigtig
hvad skulle ask ellers forholde sig til
har du været i arbejdsprøvning
for den er rigtig vigtig og skulle gerne stemme overens hvad lægerne skriver
alså antal timer du kan arbejde og evt skånebehov
må nok indrømme det ikke er godt foir din sag, med den udtalelse
jeg ved ikke hvad der usandt eller rigtig, men et eller andet sted må det jo komme fra
tror ikke på en sagsbehandler bare skriver det for at skade en
usamarbejdsvillig og passiv er nok de værste ord man kan have i ens sag
især med henblik på flex eller pension
så et eller andet må være gået galt i din sag

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-01-2011 kl. 17:22.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 17:39   #7
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Gaggede gangarter...

Ærlig talt, sagsbehandleren kan da ikke passe sit arbejde, hvis hun går rundt og holder øje med, hvordan mennesker går i gågaden. Og endnu værre, hvis det er andenhånds sladder.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 17:49   #8
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
nu tror jeg ikke det er sagsbehandleren selv der set hvordan personen går i gågaden, men nogle kommuner har jo ansat folk direkte til at gå rundt og observere hvis de tvivler på om det en person siger er rigtigt, nu siger jeg ikke at trådstarter ikke er syg det har jeg ingen ret til at bedømme, så sådan skal det ikke tolkes, men som mtvrv siger en sagsbehandler der selv digter den slags for at skade en borger det er lige usandsynligt nok.
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 18:51   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...helt ærligt, kontorassistenterne (SB'erne) kan da finde på at skrive hvad som helst, både i journalen og i henvisningsbreve til speciallægerne!

Jeg har set en masse fri digtning igennem 10 år - senest er en sagsbehandler tøsefornærmet over, at jeg skriftligt varsler deltagelse af bisidder til møder (almindelig høflighed i min verden) samt ikke mindre en to kontorassistenter gør sig kloge på, at ved psoriasisgigt forekommer ikke betændelse...

Men som andre svarer her, Tumnus, KLAG i en uendelighed over enhver overskridning af dine grænser, såvel fysiske som personlige grænser!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 20:09   #10
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg er i flexjob (og var det inden arbejdsulykke på kommunal arbejdsplads) så det handler ikke om hvor vidt jeg kan få det eller ej

Jeg har været sygemeldt i 1½ år efter fald med brug på ryghvirvel
Usammarbejdsvillig kommer højest sandsynligt af at jeg ikke bare gør som de siger - tror jeg.

Jeg tillod mig at brokke mig i min arbejdsprøvning fordi mine skånehensyn ikke blev overholdt og fordi jeg ikke ville arbejde i samme rum som kopimaskiner. Jeg har også stillet spørgsmål ved hvordan min arbejdsevne kunne vurderet når jeg var i et helt andet rum end alle de andre.

Ikke at tage ansvar for egen situation måske fordi jeg ikke vil sige ja til ny arbejdsprøvning, men lod det være op til min læge at træffe beslutning (han sagde nej)

Jeg ved 100% sikkert at jeg ikke har været i vores hovedgade – er ikke i stand til at gå så langt, så det må stå for egen regning – bare træls at de kan finde på at sige sådan noget og postulere at jeg ikke har ondt i ryggen.

Jeg kan ikke gennemskue hvor de vil hen med alt dette - forstår heller ikke hvornår det er tid at opdatere min ressourceprofil (den er ca. 2 år gammel – altså fra før min skade) det siger de at de ikke behøver at gøre.

Jeg fornemmer at de har set sig godt og grundig sur på mig – hvor/hvordan klager jeg uden det får yderligere konsekvenser
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiatrisk speciallægeerklæring Jonatan Spørgsmål ang fleksjob 12 05-02-2012 17:02
Brev fra speciallæge mand Alt det andet 20 26-09-2011 10:53
Psykiatrisk speciallægeerklæring viggo Alt det andet 9 07-09-2011 08:10
psykiatrisk speciallægeerklæring? Mølgaard Dit og Dat 16 03-08-2010 14:26
Psykiatrisk speciallægeundersøgelse. Rådvild Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 08-03-2010 23:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension